hoofdstuk 16

4.3K 70 1
                                    

Pov y/n

'waarom ben je nu zo boos' vroeg ik aan Robbie. Hij keek mij aan en greep in zijn zak. Hij gooide een doosje naar mij toe. Ik maakte het open en zag dat er een ketting in zat. 'oh wauw wat is die mooi' zei ik tegen Robbie. 'is die voor mij?' vroeg ik hij knikte. Ik deed de ketting om. Ik keek Robbie aan en pakte zijn hand vast. 'wat is er aan de hand, je kan het mij vertellen' vroeg ik aan Robbie. Hij ging in het zand zitten en ik plofte naast hem. Hij zuchtte en begon met praten 'y/n ik vind je al een hele lange tijd leuk, maar ik durfde niks tegen je te zeggen. Maar toen ik je zag zoenen met Matthy wist ik dat het nooit iets ging worden.' zei hij verdrietig. 'wacht wat ik heb gezoend met Matthy' zei ik verbaasd. 'ja gister avond in de club' zei hij. 'oh' zei ik. 'kijk Robbie ik vind je echt heel lief, grappig en leuk, maar ik ben niet verliefd op je.' zei ik zo voorzichtig mogelijk. Hij knikte 'je gaat liever voor Matthy of niet' zei hij met tranen in zijn ogen. 'wat nee ik ga momenteel voor niemand ik vind onze vriendschap belangrijker' zei ik terwel ik zijn hand vast pakte. 'zullen we terug naar het hotel gaan' vroeg ik. Hij knikte en liepen samen terug naar het hotel.

Pov Robbie

Nadat ik op de vuist was gegaan met Matthy had ik een gesprek met y/n. Ze vertelde dat ze me niet leuk vond. Er brak iets in mij.
We besloten om samen terug te lopen naar het hotel. De jongens stonden aan de voorkant van het hotel te wachten. Ik zag Matthy daar staan. Hij had een bloed lip. Ik liep naar hem toe. 'hey man.. het spijt me ik had dit nooit mogen doen' zei ik terwel ik hem aan keek. 'het is al goed. Ik ben blij dat er niks met je gebeurt is' zei Matthy en hij gaf mij een knuffel. 'nou dat dit drama eindelijk over is. Wat gaan we doen, want we zijn hier nog maar twee dagen en ik wil nog graag naar het zwembad' zei Milo. 'ja ik kan wel wat afleiding gebruiken' zei ik en Milo sloeg een arm om mij heen 'wie het laatst binnen is is een verrot ei' riep Koen. We begonnen allemaal te rennen naar de ingang van het hotel. 'wouhh eerste' riep Raoul terwel hij een loser gebaar maakte naar ons.

Pov y/n

We besloten om te gaan zwemmen. We konden allemaal wel wat afleiding gebruiken. Raoul en ik gingen naar de hotelkamer om onze zwem spullen te halen. 'dus wie kies je' zei Raoul opeens. Ik keek hem vragend aan. 'Robbie of Matthy' zei hij. 'nou momenteel niemand' zei ik een beetje geïrriteerd. 'het is Matthy hè. Ik had jullie ook gezien in de club, die ene keer dat jullie bij elkaar sliepen en hoe jullie al heel de vakantie doen. Jullie zijn stapel gek op elkaar.' zei Raoul terwel hij zijn zwembroek aan het zoeken was. Ik zuchte en keek naar de grond. 'ik wil niet dat mijn vriendschap met Robbie kapot gaat oke' zei ik. 'oh hij komt er wel weer boven op maak je maar geen zorgen' zei Raoul. 'kan je dit gesprek voor je zelf houden' vroeg ik Raoul knikte 'tuurlijk'.
We liepen samen naar het zwembad. 'hehe daar zijn de slakken dan' zei Koen. Ik keek hem aan en lachte sarcastisch.
We stond bij het zwembad. Milo voelde aan het water 'ooh da's wel koud' zei hij. 'agh stel je niet aan' en duwde hem in het water. Iedereen moest lachen en ik sprong ook het water in.
We zaten heel de middag nog bij het zwembad. Toen het avond was gingen we uit eten. We stonden buiten te wachten op een plek in het restaurant. We stonden voor een struik opeens voel ik iets op mijn hoofd en voelde dat er allemaal takjes in mijn haar zaten. Ik keek naar Matthy en hij keek mij onschuldig aan. 'wacht maar' zei ik en wees met mijn vinger naar hem.

(Bankzitters) Irritatie Tot Liefde Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu