hoofdstuk 27

3.3K 50 22
                                    

Pov y/n

Toen ik eindelijk thuis was aan gekomen ging ik naar mijn slaapkamer. Ik was kapot van de eerste dag school. Ik besloot Matthy nog te bellen. 'hey Matt' zei ik 'hallo' Zei hij terug. 'wat ben je aan het doen' vroeg ik nieuwsgierig 'oh niet veel. We gaan zo een video op nemen voor het bankzitters kanaal' zei hij. 'oh leuk. Ik had een vraag zullen we dit weekend misschien afspreken en misschien kan jij dan naar mij komen' vroeg ik. 'jaa da's goed' hoorde ik hem dat zeggen terwel zijn stem oversloeg. 'hahaha oke dan' zei ik 'hoe is je eerst school dag eigenlijk gegaan' vroeg hij. 'ja het ging wel' zei ik. 'Oke mooi zo. nou ik moet de video gaan opnemen. Dan zie ik je van het weekend. Hou van jou' zei Matthy 'ik ook van jou' zei ik terug en hing op.
Wat moet ik nu doen dacht ik bij mezelf. Ik liep naar de woonkamer en zette de tv aan.
Na een tijdje ging mijn telefoon af.
Het was Daan.

Daan: hey heb je misschien zin om het chillen?
Ik keek op de klok en zag dat het half 5 was.
Y/n: ja dat kan wel. Wil je dan ook blijven eten?
Daan: ja is goed :)

Eventjes later stond Daan voor mijn deur. 'hey' zei hij. 'komt u binnen' zei ik. We gingen zitten op de banken. In het begin was het best wel akward, omdat we elkaar nog niet zo goed kende. 'dus' zei ik 'ja' zei hij terug. 'wat wil je eten' vroeg ik.  'uhm pizza ofzo' zei hij. 'lijkt mij een goed plan' en pakte mij telefoon erbij. Ik keek naar het beeldscherm en zag dat Matthy wat berichtjes had gestuurd.

Matthy: ik kan ook al nu komen. En dat ik dan een week blijf.

Want ik heb niks meer op de planning staan.

Als het niet kan heb je pech :). Ik ben namelijk al onderweg.

Er kwam een lach op mijn gezicht. 'wat zit jij te lachen' vroeg Daan. 'oh Matthy komt naar mij toe' zei ik. 'Matthy? Van de bankzitters?' vroeg hij verbaasd 'ja' zei ik blij. 'oh oke. Dan ga ik maar, want anders is het een beetje raar' zei hij en stond op. 'oke is goed. We appen nog wel misschien in het weekend kunnen we met z'n alle gaan stappen?' stelde ik voor. Hij knikte en liep naar de deur en ging weg.
Nog geen paar minuten later ging de deurbel. Ik liep naar de deur. En zag dat Matthy daar stond.
Ik deed snel de deur open en gaf hem een knuffel. 'kom binnen' zei ik

Pov Matthy

Nadat y/n mij had gevraagd of dat ik dit weekend bij haar langs wou komen had ik het idee gekregen om vandaag al naar haar toen te gaan en daar dan een week te blijven. Ik stuur haar strak wel een berichtje dacht ik bij mezelf.
Nadat we de bankzitters video hadden gemaakt pakte ik mijn telefoon er bij en stuurde y/n een bericht. Na een tijd had ze het nog niet gelezen. Ik besloot gewoon naar haar toe te gaan. 'hey Raoul kan jij tegen de jongens zeggen dat ik deze week er niet ben' vroeg ik. 'hoezo waar ga je naar toe dan' vroeg hij nieuwsgierig. 'ik ga naar y/n' zei ik. 'oh nou veel plezier' zei hij en zwaaide naar mij.

Na een tijdje was ik aan gekomen bij het appartement van y/n. Ik wou net aan bellen voor het gebouw, maar de deur werd al open gedaan door een jongen die bekend voor kwam. 'dankjewel' zei ik en liep naar binnen. Ik stond voor de deur. Op een of andere manier vond ik het een beetje spannend. Ik zag y/n al in de gang stond. Ze deed de deur open en gaf mij gelijk een knuffel. 'heb je me gemist' zei ik lachend ze keek me aan en knikte 'kom binnen' zei ze en ik liep naar binnen.
De rest van de avond hadden we niet veel gedaan. Y/n was vroeg gaan slapen, omdat ze morgen weer naar school moest.

De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt door y/n. 'Matthy ik moet gaan. Ik heb een huis sleutel op de tafel gelegd, want dan kan je gewoon overal heen'. Ik keek haar slaperig aan en ze gaf mij nog een kus op mijn voorhoofd en liep weg. Voordat ik het wist was ik weer in slaap gevallen.


(Dit hoorde niet bij het verhaal, maar ik ben vandaag jarig. Jeejj)

(Bankzitters) Irritatie Tot Liefde Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu