hoofdstuk 22

4.3K 63 2
                                    

Pov y/n

Toen ik naar boven was gegaan om mij om te kleden had ik het idee gekregen om een modeshow te gaan doen. Ik liep naar de kamer van Koen en vertelde het plan. 'natuurlijk doe ik mee, ga jij het de andere jongens vertellen?' zei koen ik knikte en liep de kamer uit. Milo en Robbie waren samen een video aan het op nemen dus dan kan ik het gelijk vertellen aan hun. Ze keken me eerst aan of dat ze niet mee wouden doen, maar na een beetje door drammen was het toch gelukt. Ik liep naar de kamer van Raoul. 'liefste neef wil jij misschien iets voor mij doen?' zei ik terwel ik hem heel lief aan keek. 'oh nee, want moet ik doen' zei hij. Ik legde het plan uit aan hem. Het bleef even stil 'maar dat hoef je me niet twee keer te vragen. Natuurlijk doe ik mee' zei hij. 'mooi dan doet iedereen mee' zei ik en liep lachend de kamer uit.

We waren allemaal om gekleed en precies op tijd kwam Matthy zijn kamer uit. 'oke Koen pak je kans' zei ik en gaf hem een duw. En de show was begonnen. Ik hoorde allemaal gelach uit de woonkamer komen. Ik was na Milo aan de beurt op een of andere manier was ik wel een beetje zenuwachtig. Ik was namelijk verkleed als Matthy. Zou hij het wel leuk vind of zou hij het helemaal niet leuk vinden, want dan was mijn kans voorbij bij hem zat ik bij mij zelf na te denken. Opeens hoor ik Koen mijn naam roepen. Ik kwam om het hoekje vandaan. Ik zag Matthy's gezicht En hij schoot ik de lach. Er viel een last van mijn schouders hij stond op en liep naar mij toe. Hij keek mij recht in mijn ogen aan. 'y/n ik vind je echt heel leuk. Wil je mijn vriendin zijn?' vroeg hij. Ik keek hem geschrokken aan. Er ging van alles door mijn hoofd. Ik keek naar de jongens en keek weer terug naar Matthy. 'ja ja ja' zei ik blij. Ik zag aan Matthy dat zijn gezicht ontspande. Hij gaf mij een knuffel en kuste me. 'he he eindelijk hebben ze een relatie' zei Milo. Ik keek naar de jongens met een grote glimlach. 'nou laten we het vieren' zei Koen en haalde een fles champagne te voorschijn. Ik moest lachen 'daar heb ik wel zin in' zei ik. Koen schonk voor iedereen een glaasje in. 'op mijn tweede beste vrienden dat ze eindelijk een relatie hebben' riep Koen. 'dus wij zijn niet je beste vrienden' zei Raoul. 'jawel natuurlijk wel' zei Koen lachend.

De rest van de avond hadden we nog gedronken en gelachen. 'ik denk dat ik maar ga slapen' zei Raoul iedereen knikte. De jongens stonden op. 'robbie kan ik je even spreken' zei ik nog. 'tuurlijk' zei hij 'je vind het toch niet erg dat ik een relatie heb met Matthy' vroeg ik. 'nee hoor zo lang je, maar blij bent' zei hij en liep naar zijn kamer. Ik stond ook op en liep naar Matthy zijn kamer. 'hallo' zei hij 'hey' zei ik terug. We lagen in bed en we zaten te praten. Matthy was een verhaal aan het vertellen. Ik was alleen zo moe dat ik tijdens zijn verhaal in slaap viel.

Pov Matthy

Toen ik in bed lag zat ik in mezelf te juichen 'ja het is gelukt. Y/n is mijn vriendin' zei ik fluisterend. De deur ging open en zag dat y/n daar stond 'hallo' zei ik snel 'hey' zei ze terug en sprong op het bed.
We waren met elkaar aan het praten. 'waarom ben je eigenlijk YouTube gaan doen' vroeg ze. Ik was aan het uitleggen hoe mij kanaal was ontstaan. Toen mijn verhaal was afgelopen keek ik naast mij en zag dat y/n in slaap was gevallen. 'tja was ook niet echt een interessant verhaal' zei ik en legde een deken over haar heen.
De volgende ochtend werd ik wakker. Ik zag dat y/n nog steeds lag te slapen. Ik stond op en liep naar de keuken. 'goedemorgen' zei ik tegen Robbie. 'hey' zei hij terug. 'wat is de planning vandaag?' vroeg ik. 'uhm volgens mij gaan we een karaoke video op nemen' zei Robbie. 'zal ik vragen of dat y/n ook mee wilt doen' vroeg ik. Robbie knikte naar mij. Ik liep terug naar mijn kamer en zag dat y/n al wakker was geworden en op het bed zat. 'hey goedemorgen' zei ze. 'goedemorgen' zei ik terug en ging naast haar zitten. 'wil je vanavond mee doen met een karaoke video?' vroeg ik. 'ja dat lijkt me leuk. Ik kan alleen echt niet zingen' zei ze glimlachend. 'dat maakt niks uit' zei ik terug en gaf haar een kus.

(Bankzitters) Irritatie Tot Liefde Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu