10

358 13 17
                                    

ff binnenfeestje omdat dit hoofdstuk 10 is :)

-

Kaj

'Saaam, jij moet weer!' roept Dioni. Hij staat naast me en schreeuwt, dus goodbye goed gehoor. Ik ga zitten en zucht. 'Waddup bro?' vraagt Dioni. Ik kijk naar beneden. 'Niks. Veel geluk met Ellemyn,' zeg ik zonder hem aan te kijken. Alsnog weet ik dat hij me nietbegrijpend aankijkt. Dan sta ik op en loop weg. 'Wat denk jij te gaan doen?' vraagt Brahim. Hij probeert me tegen te houden, maar ik passeer hem. 'I need air,' zeg ik. Dus ik loop naar buiten. Naar het dak van dit gebouw. De koude lucht vliegt door mijn haren als ik de deur naar het dak open doe. Ik loop naar de rand van het dak en adem diep in. Als mensen me hier zouden zien zouden ze denken dat ik zelfmoord ging plegen, maar nee, ik kom hier voor mijn rust. Ik wil alleen alleen zijn. Ik ga in kleermakerszit zitten, doe mijn ogen dicht en adem uit. Een soort meditatie, maar dan anders. 'En je weet zeker dat het goed gaat?' Ik verwacht Samuel te zien, maar als ik op kijk zie ik dat het Ellemyn is die naast me staat. Ze gaat ook in kleermakerszit zitten en kijkt me aan. 'I'm not so sure,' zeg ik. Er volgt een stilte. Na een tijdje voel ik een hand op m'n schouder. 'Ik vind je wel leuk,' begint Ellemyn, terwijl er een glimlach op mijn gezicht vormt, 'maar niet leuk genoeg. Je verdient iemand die je gelukkig maakt en ik heb het gevoel dat ik dat niet kan. Sorry,' gaat ze verder. Ik haal voorzichtig haar hand van mijn schouder en ga staan. Dan pak ik haar handen en trek d'r omhoog. 'Jij máákt me gelukkig. Alsjeblieft, Ell, geef me een kans,' zeg ik. Ellemyn kijkt weg. Met mijn wijsvinger draai ik haar gezicht naar de mijne toe. 'Het sp-' zegt ze, maar ik druk mijn lippen op de hare. 'Kaj je moet -. What the fuck?' Dioni. Meteen haalt Ellemyn haar lippen van de mijne af. 'Dion, ik-' 'Probeer alsjeblieft niet de "Het is niet wat het lijkt". Weet je wat? Ik ben wel even klaar met jullie schijnheilige gedrag. Jij, Ellemyn, moet duidelijk zijn. Eerst een beetje zeggen dat je mij leuk vindt en dan vervolgens beetje met Kaj staan bekken. En jij, Kaj, mag echt neervallen man. Een beetje mijn womencrush aflebberen waar ik bij sta. Nou de groetjes hoor,' zegt Dioni. 'Ja, man, je weet dat ik haar ook leuk vind! Dan moest je haar maar niet naar mij laten gaan. En zeg nog één keer iets slechts tegen haar en ik maak je af,' komt er uit mijn mond. Inmiddels is Dioni naar ons toe komen lopen. 'Guys, we staan op een dak,' zegt Ellemyn. 'Shht,' zeggen Dioni en ik tegelijk. Iemand stompt een vuist in mijn maag. Kut Dioni. Ik geef hem een duw en dan gebeurt het: Dioni raakt zijn evenwicht kwijt en valt van de dakrand. 'NEEEEE!' gilt Ellemyn. Ze barst in tranen uit, terwijl ik met open mond sta te kijken naar wat ik zojuist heb aangericht.

Britt

'Sshht, Ell, alles komt goed,' fluister ik. Ik zit in een auto met Ellemyn en we zijn onderweg naar huis. Dave heeft ons opgepikt. Hij reed langs de studio toen Dioni net een ambulance in werd gereden. Ellemyn is er kapot van. Ze zegt dat het haar schuld is dat Dioni van het dak is gevallen, maar ik geloof het niet. Dat kan niet.  'Gaat het een beetje?' vraagt Dave, terwijl hij me aankijkt via de spiegel. Ik kijk naar Ellemyn en schud mijn hoofd. Ell ligt met haar hoofd, dat lijkbleek is, op mijn schoot. Ze heeft haar ogen wijd open. Er komt geen geluid uit haar mond. Ze is duidelijk geshockeerd. 'We zijn bijna thuis,' gaat Dave verder. Ik glimlach kort naar hem en focus me dan weer op Ellemyn. Een paar minuten later stopt de auto. Ik kijk Dave aan. "We zijn er" kan ik van zijn gezicht aflezen. Dus we stappen uit de auto. Ik sleep Ellemyn mee, terwijl Dave alle deuren die we tegenkomen open doet voor ons. In de woonkamer zit mijn vader. Er zit allemaal politie om hem heen. 'Oh, daar zijn ze,' zegt hij. Dave en ik kijken hem geschrokken aan. Ellemyn kan nauwelijks haar ogen openhouden. Teveel moeite. Dave tikt me aan zonder dat de agenten het zien. 'Voor wie zijn ze hier?' vraagt hij zodat alleen ik het kan horen. Ik haal mijn schouders op. Op dat moment gaat de mond van een grote agent open. 'Wie van jullie is Elena Laisina?' vraagt hij. Ellemyn gaat ineens overeind staan. Ze steekt haar hand op. Twee agenten komen onze kant op. Ze pakken Ell ruw beet. 'Je moet mee naar het bureau,' gaat de grote agent verder. De agenten lopen weg. Uit mijn verbazing kan ik geen woord uitbrengen. 'Bedankt voor uw medewerking,' zegt de grote agent nog tegen mijn vader. Hij staart voor zich uit en knikt. 'Wacht, waarom moet ze mee?' vraagt Dave. De agent kijkt hem aan. 'Poging tot moord,' vertelt hij. Pas dan valt mijn mond helemaal open.

Lauren

'Wacht. Wat?' vraag ik. 'Gio en ik gaan naar de Fashionweek in Parijs. Gaan jullie mee of niet?' vraagt Mitchel. Jeela knikt hevig van "Ja" en ook Sabine's hoofd valt er bijna af van het knikken. 'Ja! Ja, sure!' zeg ik. 'Mooi, we vertrekken volgende week dinsdag. Ik bel jullie nog wel eventjes voor hoelaat en waar,' zegt Mitchel. 'Helemaal goed, dankjewel,' zeg ik. Mitchel zegt nog 'Oké, doeg.' en dan hangt hij op. Ik leg mijn telefoon weg. Alledrie beginnen we hysterisch te gillen. Jeela gilt het hardst van iedereen. 'OH MY GOOOOOD!!!' roept ze. In enthousiasme geef ik haar een knuffel. 'WE GAAN NAAR DE FASH-' begint Sabine, maar Skype loopt vast dus ze kan haar zin niet helemaal vertellen. '-IONWEEEEK' komt er daarna nog uit. 'Grab your passport,  girls! We gaan Parijs onveilig maken!' roep ik. 'We moeten niet al te rebels zijn hoor. Anders moeten we nog naar de gevangenis, of zo haha,' zegt Jeela. 'Neee! Ik wil Jai niet missen hoor,' zegt Sabine. 'NEEE NEE NEE NEE WACHT NEE KAJ NEE!' roep ik. 'Cass,' zegt Jeel zacht. Wij ook met onze gevoelens...

Giovanni

Jeetje. Het is zo'n lange dag geweest. Ik ontgrendel mijn telefoon en ga naar WhatsApp. Ik heb een paar berichtjes in de B-Brave & krekels groep. Ik besluit ze eventjes te lezen.

Cassius Verbond: Wanneer kunnen we naar Dioni dan?

Kaj Leroy: Ik uh weet het niet?

Cassius Verbond: Zoek op dan!

Samuel Leijten: Ik heb net het ziekenhuis gebeld. Dion is niet echt oké.

Kaj Leroy: Godverdomme

Cassius Verbond: Wat heeft ie, Sam?

Jai Wowor: Waarschijnlijk iets pijnlijks. Hij is kaulo hard gevallen man

"Samuel Leijten is aan het typen..."

Cassius Verbond: Ja hehe

Ik kijk raar naar mijn telefoon. Dioni in het ziekenhuis? Ik begin te typen en druk op verzenden als ik klaar ben.

U: What happend?

Er typen gelijk een paar mensen.

Kaj Leroy: Dioni is van het dak van de studio gevallen

Mijn ogen worden groot.

Jai Wowor: Niks gevallen Kaj, Ellemyn heeft hem geduwd

Nee. Nee. Dat kan niet.

-----------------------------------------------

hallo allemaaaal,

Ellemyn hiero. ik had geen inspiratie meer oepsie. En sorry dat ik "mijn personage" steeds betrek in het verhaal. Ik vind het gewoon leuk om uit die chick tw schrijven omdat ik daar inspiratie voor had haha

xo

Forever togetherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu