Kaj
Ik heb alles verteld. Alles. De agent kijkt me aan. 'Het spijt me, jongen, maar aangezien je meerderjarig bent kan dit leiden tot levenslange celstraf,' zegt hij. Ik slik. Ineens vliegt de deur open. 'Agent, alstublieft, Kaj heeft niks gedaan. Ik heb Dioni geduwd. Ik, niet Kaj. Laat hem gaan en geef mij die celstraf, want ik verdien het en hij niet,' zegt Ellemyn. Ze staat in de deuropening en kijkt de agent ernstig aan. 'Ell, neem het nou niet voor me op,' zeg ik. Ze negeert me en gaat verder met praten. 'Ik leg een verklaring af, oké? Het maakt me niet uit wat u met me doet, maar laat Kaj gaan.' De agent gaat staan. 'Oké, ga zitten,' zegt hij tegen Ellemyn. 'Doe dit nou niet,' zeg ik. 'Nee, jij moet dit niet doen, Kaj! Je moet niet voor me liegen. It's enough,' zegt Ell. De agent pakt me ruw bij mijn arm en trekt me omhoog. 'Ga,' zegt hij. Ik loop langs Ellemyn en kijk haar aan. Ze duwt iets in mijn handen en laat haar blik dan langs me glijden. 'Vertel,' zegt de agent. Ellemyn loopt naar hem toe en gaat op een stoel zitten. 'We zaten in de studio -' 'Ik zei "Ga"!' onderbreekt de agent Ellemyn. Hij knikt naar de deur, als teken dat ik weg moet. 'Ga verder, liefje,' is het laatste wat ik de agent hoor zeggen. Dan valt de deur achter me dicht. Ik geef mezelf een facepalm en loop naar het herentoilet. Pas als ik mezelf in een hokje heb opgesloten kijk ik pas naar wat Ell in mijn handen heeft gepropt. Het is een briefje.
Doe alsof ik Dioni heb geduwd en red jullie band. Ik wil niet dat je carrière stopt door een ongeluk. De rest denkt al dat ik het was. Het was leuk om je te mogen ontmoeten, Kaj. Je bent alleen wel de grootste idioot die ik ken.
- EllemynHoly shit man. Duizenden gevoelens gaan door mijn hele lijf, maar de sterkste twee kan ik niet uitschakelen. Dankbaarheid en schuld. Ik ben dankbaar dat ze B-Brave wilt redden, maar tegelijk voel ik me schuldig. Schuldig over wat er nu met Ellemyn gaat gebeuren, schuldig over wat ik gedaan heb met Dioni en schuldig dat ik mezelf zo makkelijk met alles weg laat komen. Ik weet zeker dat de fans het al weten. Niet alles natuurlijk, maar wel dat Dioni in het ziekenhuis ligt doordat hij van een gebouw is geduwd. En wat ik nog zekerder weet, is dat ze er alles, maar dan ook alles, eraan gaan doen om het leven van degene van wie ze denken dat Dioni van het dak heeft geduwd te verzieken.
Samuel
'Dion, Dioni zeg iets,' fluister ik. Ik zit naast zijn bed. 'Ik zweer het, dokter, hij zei net iets!' 'Geen grapjes maken, meneer Leijten. Het is onmogelijk dat Dioni ooit nog iets zal kunnen zeggen,' zegt de dokter. Ik wend mijn blik af en kijk naar Dioni. 'Tuurlijk, dok. Maar mag ik nu even alleen zijn met mijn vriend?' mijn stem klinkt toonloos, maar alle emoties die een mens kan hebben schieten als kogels door me heen. Vanuit mijn ooghoek zie ik dat de dokter knikt en de kamer verlaat. 'Kaj,' zegt Dioni. Ik kijk hem aan en doe mijn mond open om een dokter te roepen, maar dioni houdt me tegen. 'Geen dokters.' Hij kijkt serieus, ondanks de pijn die ik in zijn gezicht zie. 'Dion, kom op. Ze gaan je help-' 'Samuel. Ik wil weten waar Kaj is,' onderbreekt Dioni me. Ik zucht. 'Waarom?' komt er uit mijn mond. 'Waar. Is. Kaj?' vraagt Dioni. 'Thuis of op het politiebureau. Ik gok het laatste,' zeg ik. 'En Ellemyn?' vraagt Dioni. 'Op het politiebureau, waar ze thuishoort. Hopelijk krijgt ze een celstraf,' zeg ik, 'Dude, ze heeft geprobeerd om je te vermoorden! Ja, Dioni, Ellemyn heeft je van de studio geduwd. De bitch,' vervolg ik als Dioni me boos aankijkt. Nu is zijn blik nog bozer. 'Zeg dat nooit meer, wil je?' zegt hij. En voor dat ik het door heb balt hij zijn vuist en ramt hem in mijn gezicht.
--------------------------------------------------------
Hey hallo,
Ik had inspiratie, dus nu hebben jullie geluk met twee parts op één dag. En sorry voor de kortheid, maar mijn inspiratiebom was al afgegaan, dus tja ik laat het nu aan Britt over. Aaaaah ik hou van The Vampire Diaries. Ook van Pretty Little Liars by the way. Wat is jullie favoriete serie? Comment, vote en/of volg als jullie dat leuk vinden :-)
X Ellemyn