Little Nightmares & Spirited Away

96 22 29
                                    

Aslında bu bölüm ilk bölümün içinden bir kısımdı. Ama dedim ki neden bu kısmı alıp biraz daha uzun yazıp tek başına bir bölüm yapmayayım?? Öyle işte. Başlayın ⬇⬇

Aslında Ruhların Kaçışı'nda bazı sahneleri Little Nightmares 1'e çok benzetiyorum. Mesela Ruhların Kaçışı'nda gemiden şişman ve yüzünde kartlar (maske herhalde) olan insanların inmesi, ve Little Nightmares'de gemiden yine şişman ve maskeli insanların inmesi..

Maw'de bir sistem var, sistemin kurucusu ise Lady. Diğerinde ise Yubaba? Bu sistemden kaçmaya çalışan karakter Six, diğerinde ise Chihiro?(chihiro uyum sağlıyor da olabilir ama yine de ana karakter olarak benzer) the Janitor çocuklara bakmakla görevliydi (kolları uzun ve bacakları kısacıktı), diğerinde de sürekli çalışan biri vardı adını unuttum onun da kolları baya uzundu (adı Kamaji'ymiş).

Ve bunu da yeni fark ettim oyunun dlc versiyonunda Seven ile oynarken, tıpkı Kamaji'nin çalıştığı yerdeki isler gibi, Nome'lar da soba gibi ateş yanan bir yere durmadan kömür atıyorlar. Ama bu çok bariz bir benzerlik belki de esinlenilmiştir, bilemedim..

Baktığımızda 1. Oyunda ve dlc'de çok fazla örnek var ama 2. Oyun çok daha farklı siz ne düşünüyorsunuz?

Ve LN 2017 yapımı olduğu için, -ki Ruhların Kaçışı büyük ihtimal daha eski- eğer cidden bir esinlemne var ise bunu yapan kişi kesinlikle Tarsier Stüdyosu. (Ama Tarsier'ı kesinlikle suçlamıyorum film esinlenilmeyecek gibi değil ehehe)

(ve ana fikirler de çok benzer ikisi de çocuklar üzerine sadece LN'de RK'dan ayrı olarak ana karakterlerimiz olan çocuklar büyüyor ve çocukken korktukları kişilere dönüşüyorlar.)

Bu bölüm bu kadar, kısaydı. Burada da konuyla ilgili bir video var.

Videoda verdiği son örnekle ilgili hiçbir şey bilmiyorum fotoğrafı hiç görmemiştim bilen varsa söylesin. Hikayeyle de alakası yok ama biliyorsanız yazın lütfen.

Little Nightmares Hakkında Her ŞeyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin