Kapitola 8

86 9 3
                                    

O Proroctví, o kterém jsem se kdysi dozvěděl jen náhodou a nikdy jsem mu nevěřil. Roku 1678 do Knockertownu přišel postarší můž jménem Almet White. Ubytoval se v domě, za nímž stálo podlouhlé pole. Jde o to pole, kde jsem tehdy večer s přátely byl. Ubytovala ho pani Newstonová, která před lety přišla o manžela, když ho někdo zavraždil. Almet řekl ženě, že je jen pocestný, že míří daleko na západ, že se zdrží jen chvíli. Když se ale dověděl o vraždě jejího manžela, hodně se vyptával a nakonec zůstal mnohem delší dobu. Tenkrát byl jediný, kdo se o případ pana Newstona zajímal. Ti, co by se tím měli zabývat, jeho případ označili za nevyřešitelný a beze stop. Almet se však nevzdával.

Po několika týdnech zjistil, že manžel paní Newstonové měl za domem v zemi vykopanou místnost, o které si žena myslela, že jde jen o sklad. Nepokládala to za důležité, přestože podzemní místnost její manžel vždy zamykal. Almet si řekl, že by ho mohla k něčemu přivést, a tak se do místnosti podíval.

Co našel?

Drahé kameny, knihy v latině, podivuhodné předměty jako desku s několika znaky a obrázky a na ní oblý dřevěný předmět. U té desky byla černá kniha též v latině, tu si Almet vzal a poslal část textu svému bratrovi ve Francii, který latinsky uměl. Trvalo dlouho než mu přišel překlad, ale dočkal se. Zjistil, že část textu té černé knihy je návod na vyvolávání duchů.

K čemu to mohl pan Newston potřebovat? Měl snad ve svém okolí někoho, koho potřeboval kontaktovat tímto způsobem? Je snad v té podzemní místnosti někdo, kdo se dokáže ozvat pomocí té desky a oblého předmětu?

Almet se to rozhodl zkusit. Podle návodu si rozestavil hořící svíčky a desku a vyvolával. Nějakého kontaktu se dočkal, ale nic mu to neřeklo. Podle znaků na desce, na které někdo mrtvý Almetovi poukázal, a tabulky v knize dospěl Almet ke slovu 'proroctví'. Hledal tedy ve všech knihách týkajících se Knockertownu, zemřelých a podobně. Nakonec do svého deníku napsal, že zjistil, co se panu Newstonovi stalo, že ví, proč potřeboval tu místnost, že ví, co mu řeklo Proroctví.

Jak to zjistil. To je stále záhada.

Proroctví mu řeklo, že za vším, co se stalo lidem, kteří s panem Newstonem v podzemní místnosti komunikují, stojí lidé, kteří to proroctví vytvořili. Lidé, kteří zabijí každého, kdo se o něm něco doví, protože je pro ně ta největší nutnost to tajit. Tají to, protože to nesmí vyjít na veřejnost. Chrání tak veřejnost, a proto zemře každý, kdo se o tom neprávem doví, ať už by do konce života mlčel nebo ne. Nechat je naživu je risk. Veřejnost by byla v nebezpečí.

Řeklo mu, že zaručeně zemře i on. Tito lidé pana Newstona zabili.

Tito lidé zabijí i Almeta.

Poslední věty v deníku se týkají toho, že když někomu něco řekne, tak ho tím zabije, ale že to nemůže nechat jen tak. Takže celé znění toho Proroctví zapsal do jiného deníku, který uložil za vrchní skřínku v podzemní místnosti pana Newstona. Kdo bude chtít Proroctví znát, najde deník a přečte si ho. Já osobně jsem se k tomu nerozhodl.

Pravděpodobně další den našli ubohého pocestného Almeta Whita mrtvého v postranní uličce Knockertownu. Zlomili mu vaz stejně jako panu Newstonovi.

Jacob Meller


BadatelkaKde žijí příběhy. Začni objevovat