عارفه اني مش مشهوره اوي بس وانت معدي اقرأ يمكن الروايه تعجبك وإن شاء الله لو عجبكم الاقتباس هنزل الروايه بس عاوزه تفاعل يالا سلام استودعتكم الله +الصوره للفت النظر
#اقتباس ١
_انت بتقول ايه يامعتز دي شكلها عيله عندها ١٤سنه
معتز بلامبالاه: بس قاصر والمطلوب اللس تشتغل معانا تكون قاصر.
أركان: لا يامعتز ده احنا مش راحين دريم بارك دي عمليه من اهم العمليات في الشرق الاوسط بالنسبه للمخابرات المصريه.
معتز وهو يأكل تفاحه: وهي دي اللي لاقيتها.
أركان: عوض الصابرين يارب.
ليذهب أركان وهو يلعن اليوم الذي تم توكيله لهذه المهمه مع صديقه معتز الابله.
______________________________________
اقتباس ٢وقف أمامها بطوله الشامخ يعترض طريقها.
أركان ببرود: يالا معايا.
كراما بصدمه من وقاحته: معايا
لتكمل بصراخ: انت اهبل ياض ولا ايه ايه معايا دي شايفني من البنات الشمال اللي بتشقطهم بطولك ولا بعضلاتك ولابعنيك ولا بشعرك لا ياباابا فوووق علي نفسك.
لتكمل بتمثيل: ده احنا رجاله اوي.
وصل معتز وهو يلهث من الركض
ليهمس في أذن أركان قائلا: هي دي الطريقه اللي خطرت علي بالك عشان تجيبها معانا.
أركان ببرود: اومال اعمل ايه يعني اتحزم وارقص عشان الهانم تيجي معانا.
معتز: البنت فهمتك غلط.
لتزفر بضيق كارما وهي تراهم يتهامسون
كارما وهي تمر بجوارهم وتوجه حديثها إلي معتز: ابقي قول للشحط صحبك ده بدل ما هو ماشي يشقط بنات الناس يروح يشوفله شغل عدل بدل ما هو زي جبل إيڤريست كده.
معتز وهو ينظر بخوف لأركان: يعني قولتيله ياض في الاول وسكت إنما بعد شحط وجبل وكده ما أظنش انك هتنجي يابنتي من تحت إيد شبح المخابرات أركان محمد.
______________________________________اقتباس٣
كانت واقفه تعد حقيبتها للسفر معهم
كارما وهي تنظر بطرف عينها للذي يقف بجوارها:هتفضل واقف هنا كتير.
أركان ببرود:براحتي ويالا عشان نمشي.
كارما بعصبيه غضب من بروده:ابو برود اهلك بقولك بجهز الشنطه مينفعش تقف هنا.
أركان ببرود:اظن دي اجراءات امنيه عشان متعبيش حاجه كده ولاكده يا ٱنسه.
كارما بغضب:مش هينفع يا بغل انته يعني لما اجي احط ملابسي الداخليه هتفضل واقف ايه مفيش عند اهلك دم البعيد معندوش دم اعوذ بالله.
ميرڤت وهي تتدخل لتهدئه الوضع:معلشي يا أركان انزل وانا هفضل معاها.
لتضع يدها علي صدرها في حركه تترجي منه ذلك.
ليومأ أركان في صمت ويأخذ هاتفه ويرحل من الغرفه.
______________________________________
اقتباس٤أركان ببرود:اركبي.
كارما:فين.
أركان ببرود:ورا في العربيه جمب ميرفت و سلينا.
كارما بعناد:لا انا هركب قدام جمبك بس مليش دعوه.
ميرڤيت بهمس لمعتز:دي شكلها هتبقي ايام طين علي دماغ اهلينا انا مش عارفه لغايه دلوقتي أركان مطول نفسه عليها ازاي.
معتز:عيشه أركان بره علمته البرود وعيشه كارما في مصر خليتها عصبيه وعنيده عشان كده ربنا يستر دي شكلها أيام فل.
#ملك_الصباغ
أنت تقرأ
وهذا لانني شرطيه
Aksiyonلقد اقحمت نفسي في عالم يسوده الظلم والظلام لم اتوقع ان يأخذ مني هذا العالم اقرب اشخاص إلي لاصبح وحيده ضائعه لا اعلم ماذا يمكنني فعله اغتصبوا اختي وقتلوا اخوتي لماذا لماذا؟ تسألت كثيرآ: ماذا يعني الحب ايعني العذاب ام يعني الرحمه لم اعرف معني الحب ي...