BAB 1🐧

45 1 0
                                    

Seorang lelaki sedang berjalan melihat laluan yg dia lalui. Dia berjalan sehingga terhenti di sebuah batu besar. Pulau tempat tinggal dia bermusim kan sejuk dan salji terus turun setiap masa. Di pulau tempat tinggal dia, hanya ada musim sejuk sahaja. Lelaki tersebut memandang sebuah bandar yg luas di hadapan dia dgn penuh penasaran. Dia berkata;

Macam mana keadaan yg ada di sana ya? Hurm teringin aku pergi ke sana.

Lelaki tersebut masih lagi melihat bandar itu. Rambut lelaki tersebut berwarna putih kekuningan, kulit dia putih dan dia sgt tinggi. Tiba² saja dia dipanggil seseorang di belakang dia. Dia lantas berpaling dan ternampak la wajah asli dia.

 Dia lantas berpaling dan ternampak la wajah asli dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kai terus menyapa org tersebut.

Ya Mel, bwea? Kai melihat Mel sedang tersengih melihat dia. Dia hanya tersenyum kerana tahu perangai sebenar Mel.

Oppa, Mel tgk Oppa asyik tgk je bandar depan tu kenapa? Oppa nk ke sana ke?

Ehh x de la. Oppa saja je tgk tempat tu Mel. Mel pulak cam mana, nk ke sana ke?

Hurm x nk. Kita bukan dpt pergi dari sini pun. Faham² la yg kita ni dilarang menjejakkan kaki ke sana. Kalau x, Mel pergi dh bandar sana tu Oppa. Mel menyilangkan tangan dia sambil membuat mimik muka. Macam la dia tu comel sgt.

Kai yg melihat Mel bergitu terus mendapatkannya dan ingin pergi.

Dh la tu, jom kita pergi. Nanti apa pulak org kampung kata kalau kita berada di sini. Ingat kamu masih perlu banyak latihan lagi Mel, baru dpt kalahkan Oppa. Kai menunjukkan muka senyuman dia kpd Mel, senyuman dia memang boleh buat awek cari babe.

Mel memandang Kai lalu Mel menggerakkan tangan dia dan tiba2 salji menyerang Kai. Kai yg perasan terus mengelak salji tersebut. Kai memandang Mel, ternyata Mel berencana utk menyerang dia di sini. Kai terus menggerakkan tangan dia dan salji yg ada di atas pokok jatuh menimpa Mel. Mel yg tidak perasan hanya reda dirinya ditimpa salji. Selepas serangan salji tadi berhenti, Kai terus mendapatkan mel.

Kai menggunakan kuasa dia utk mengalihkan salji yg menimpa Mel. Mel memandang Kai dgn muka yg tidak puas hati. Kai pulak hanya tersenyum dan menjawab.

Sapa suruh serang Oppa. Haaa, kn dh kena padahnya. Tu la, Oppa kata biar belajar rajin baru dpt kalahkan Oppa, ni tak. Mel tetap jugak tunjukkan yg Mel tu malas belajar. Kn tak dpt kalahkan Oppa.

Mel yg mendengar hanya reda saja dgn apa yg Kai kata. Dia tahu yg dia terlalu malas utk belajar kuasa puak dia tu. Kai dan Mel berasal dari puak ICE WHITE yg di mana puak tersebut mempunyai kuasa salji dan ais. Setiap dari puak mereka mempunyai kuasa yg sama, iaitu dpt mengawal salji dan ais yg ada serta rambut mereka berwarna putih bercampuran.

Spt Kai, Kai rambut dia berwarna putih kekuningan manakala Mel berwarna putih kebiruan. Mereka semua jugak mempunyai iris mata yg berwarna biru salji. Selepas saja Mel kalah dgn Kai, mereka terus beredar dan menuju ke rumah masing2.

FREEZE HUENING KAIWhere stories live. Discover now