BAB 6🐧

13 1 0
                                    

Jungkook dan Kai pulang ke rumah selepas berjumpa dgn Niki sebentar tadi. Kai terfikir apa yg dikatakan Mel di dlm surat tadi. Mel mengatakan yg Omma dia sedang sakit sekarang, dia tidak tahu mahu buat apa sekarang. Dia cuma boleh berharap yg Omma dia akan sembuh dan sihat spt biasa.

Masuk saja mereka berdua ke dlm, ahli TXT terus ke arah mereka berdua. Mereka berdua terpinga-pinga dgn apa yg berlaku kpd mereka lalu Yeonjun menanyakan kpd Kai.
Yeonjun: Yah Kai, kau gi mana pagi tadi? Kalau nk gi mana² bagitahu kami la, x de la kami risau.

Kai: Err Hyung, aku pergi berlatih kejap dgn Jungkook Hyung. Mian Hyung sebab x bagitahu. Mian semua.

Yeonjun: Kai, lain kali bagitahu dulu. Nasib korang ok je, kalau ada pape berlaku cam mana. X ingat ke Kai, mereka masih cari kamu lagi tahu?

Kai: Araseo hyung. Mian, sebab x bagitahu tadi.

Yeonjun: X pe, yg penting kau ok Kai. Dh mari duduk dulu ok.

Yeonjun berjalan menuju ke sofa yg ada begitu jugak ahli TXT yg lain. Kai hanya mengikuti sahaja mereka manakala Jungkook sudah pergi ke bilik. Ahli TXT memandang Kai, Kai pulak berada tidak selesa dipandang begitu. Kai lantas berkata,

Kai: Bwea? Asal tgk Kai cam tu? Kai ada buat salah lagi ke?

Tanya Kai sambil menunjuk wajah yg cute.

Ahli yg lain tidak dpt menahan diri dari Kai yg menunjukkan diri dia yg cute

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ahli yg lain tidak dpt menahan diri dari Kai yg menunjukkan diri dia yg cute. Lantas Taehyun yg disebelah Kai menepuk bahu dia dan menegur dia.

Taehyun: Kai, memang kamu tiada buat masalah cuma kami risau. Sebab kamu buruan mereka jadi kami takut kalau² mereka apa-apakan kamu Kai.

Beomgyu hanya mengangguk dgn wajah polos, Soobin hanya bersandar di hujung sofa dan Yeonjun hanya memandang sahaja mereka berdua. Kai yg serba salah hanya menundukkan tanpa berkata apa².

Ahli TXT ya lain terus mendapatkan Kai dan semua memeluk Kai termasuk Taehyun. Kai yg perasan dipeluk memandang mereka dan membalas perlukan mereka itu.

*Di sisi lain*

Haih mana mereka ini? Cam mana korang boleh terlepas dia hah?

Kelapan org tersebut hanya menundukkan sahaja, tidak berani memandang wajah tuan Namshik yg sedang bengis itu. Tuan Namshik masih memandang mereka dgn penuh marah lagi. Salah seorang dari mereka mula berbicara;

Ka....kami tidak tahu tuan. Kami dah cari mereka di merata tempat tapi tiada. Maafkan tuan, kami akan mencari mereka sampai dapat.

Namshik: Ahhhh, aku x percaya. Korang dh gagal jadi korang harus dihukum. Hurm korang keluar dulu, nanti aku putuskan apa yang harus korang buat. Dihukum atau teruskan, faham?

FREEZE HUENING KAIWhere stories live. Discover now