Seorang lelaki sedang berjalan melalui balkoni tempat tinggal dia. Dia melihat ramai budak² dlm keadaan derita. Dia hanya tersenyum puas lalu mata dia beralih kpd salah seorang budak perempuan yg ada di sana. Dia memanggil seseorang utk datang kpdnya.
Ya tuan, apa yg boleh saya buat? Soal lelaki itu, dia terus berkata apa yg dia nk dari lelaki itu.
Aku nk kamu bunuh budak perempuan tu. Aku nk buat satu ritual sedikit faham?
Baik tuan, lelaki tersebut terus pergi dari sana. Dia menyuruh beberapa pengawal utk mengambil budak perempuan itu. Budak perempuan itu meronta lalu satu kuasa keluar, kuasa ice namun bercampurkan aura jahat. Lelaki tadi terus ke arah dia dan menyerang tengkok budak itu. Budak itu pengsan lalu dia mengarah pengawal yg ada utk membawa dia utk ritual. Dia hanya tersenyum kelat kerana x sabar mahu melakukannya.
*Di bandar tempat tinggal TXT*
Kai memandang langit yg sudah mendung dan hujan dgn riak gusar. Selepas mendapat surat dari Mel, dia hanya terfikir tentang apa yg dikatakan Mel.
Dia tidak tahu di mana dia mahu mencari Jungkook Hyung, yg dia tahu dia langsung x buat persiapan apatah lagi teringat tentang senior dia itu. Dia hanya mengeluh dan tidak perasan pintu bilik dia dan Taehyun dibuka. Terlihat Taehyun yg sedang membawa sandwic kpdnya. Taehyun lalu menegur Kai membuatkan dia tersedar semula.
Kai mari makan, ni aku ada bawakkan kamu sandwic ni.
Gomawo Tae, aku mengambil sandwic itu dari Taehyun dan sambung termenung. Taehyun menegur aku sambil menunjukkan senyuman dia yg manis.
Bwea? Kau ada masalah ke? Aku tgk sejak adik seguru kau hantar surat, kau banyak termenung, kau kenapa? Kalau kau ada masalah cuba bagitahu aku. Mana tahu aku boleh tolong kau.
Ehhh, x de pape Tae. Aku hanya teringatkan Omma aku je. Aku rindu dia sgt.
Taehyun memandang bawah beberapa detik lalu mengangkat kepala dia semula.
Untung ka kau Kai, kau still ada family. Kitorang, sorang pun x de. Taehyun menunjukkan muka sedih dia, dan teringat sedikit memori bersama Omma dan Appa dia.
Kai meletakkan tangan ke bahu Taehyun dan menepuk beberapa kali.
Gwechana Tae, kalau kau sedih kau boleh luah kt aku.
Gomawo Kai. Mereka terus berpelukan. Yeonjun, Soobin dan Beomgyu hanya melihat sahaja mereka berdua di sebalik pintu bilik mereka itu. Mereka memandang satu sama lain dan tersenyum.
Mereka ingat memori di mana Taehyun dijumpai mereka di tepi jalan. Dia kehilangan rumah ketika itu dan duduk merata. Mereka la yg bantu Taehyun utk tinggal bersama mereka. Semasa itu, Omma Yeonjun masih hidup sehingga la Omma dia meninggal dunia disebabkan sakit. Omma Yeonjun meninggalkan Yeonjun ketika Yeonjun berumur 19 tahun.
Sejak itu, TXT menyara hidup sendiri dan tinggal bersama-sama di rumah mendiang Omma Yeonjun itu. Walaupun perit Yeonjun tetap reda dgn kepergian Omma dia. Dia turut bergembira yg Kai masih ada Omma lagi, jadi Kai x perlu la bersedih.
Yeonjun sendiri sudah menganggap Kai itu sebahagian dari adik² dia. Jadi dia tidak mahu Kai sedih jikalau satu hari nanti, dia kehilangan Omma dia. Dia akan jaga Kai spt nyawa dia sendiri.
Mereka semua akhirnya memutuskan utk masuk dan duduk bersama Kai dan Taehyun. Mereka berdua terkejut dgn kehadiran hyung² mereka itu namun tetap mengekalkan senyuman mereka. Mereka bergurau bersama-sama sehingga la tiba waktu malam. Namun sesuatu janggal berlaku ketika itu, ada sesuatu sedang menuju ke arah rumah mereka.
TXT diperhati dari luar rumah tersebut. Salah seorang dari mereka mereka mengarahkan supaya mereka masuk. Mereka berpakaian layaknya skuad khas untuk menyerbu tempat dan memang mereka akan menyerbu rumah tersebut.
YOU ARE READING
FREEZE HUENING KAI
AdventureHUENING KAI YG PENASARAN DGN BANDAR YG ADA DI HADAPANNYA CUBA PERGI DARI TEMPAT TINGGAL DIA DAN PERGI KE SANA DARI SITU LA DIA BERMULA BERKENALAN DGN KAWAN2 BARU DIA NAMUN ADAKAH KAI DAPAT SEMBUNYIKAN KENYATAAN BAHAWA DIA SALAH SEORANG ICE WHITE INI...