BAB 3 🐧

33 1 0
                                    

TXT mengembara seluruh bandar utk menemani Kai berjalan-jalan di bandar tersebut. TXT memperkenalkan banyak tempat yg menarik kpd Kai. Kai kagum dgn melihat bandar tersebut. Di tgh2 perjalanan Kai melihat kumpulan bussking  tgh membuat persembahan.

Dlm kesibukan melihat kumpulan tersebut tiba2 bahu Kai di sentuh. Kai memandang ke arah tersebut dan melihat Beomgyu sedang memandang ke arahnya.

Kai: Bwea?

Beomgyu: Kau suka ke bussking?

Kai mengangguk. Beomgyu hanya ketawa kecil dgn tingkah laku Kai. Kai kelihatan spt bayi bagi dia. Yup, TXT memang sendiri fikir Kai tu bayi sejak awal Taehyun membawa Kai ke sana disebabkan tingkah laku Kai yg comel sedikit.

Erm kalau cam tu apa kata esok ikut kitorang pergi bussking? Kai memandang Beomgyu dgn menyengetkan kepala dia tanda tidak faham. Comel weh Kai buat cam tu.

Beomgyu hanya ketawa kecil melihat Kai. Dia terus berkata.

Sebenarnya kitorang ni pun buat bussking jugak. Lagipun sekarang ni kitorang tgh cari org baru nk nyanyi sekali. Alang² kau ada dgn kitorang, jom la join skali.

Kai sedikit lambat menyahut apa yg dikatakan oleh Beomgyu.

Err.... boleh...... ke? Aku err...... x pandai sedikit.

Hahaha, x pe. Nanti kitorang ajar apa yg perlu kau buat. Tapi sebelum tu jom la. Kang kena tinggal pulak kita dgn diorang tu. Jom Kai.

Kai hanya mengangguk dan membontoti dari belakang Beomgyu. Mereka semua membeli beberapa kelengkapan utk Kai spt beberapa helai pakaian, barang mandi dan sebagainya.

Kai terhenti di sebuah kedai menjual sesuatu yg paling dia minat. Mata Kai berkaca melihat benda tersebut. Kai spt mahu terkam sahaja benda tersebut sambil dia menelan air liur dia. Soobin dan Yeonjun melihat Kai yg berhenti di kedai tersebut manakala Beomgyu dan Taehyun pergi membeli beberapa makanan utk mereka.

Soobin yg dari tadi melihat Kai menepuk bahu Kai dan bertanya.

Soobin: Kau suka?

Kai hanya mengangguk dgn mata yg berkaca. Sah dia memang nk benda tu.

Soobin: Kalau nk jom la beli. Nanti aku bayarkan.

Kai: Srs ke ni Hyung.

Soobin mengangguk kepala dia membuat Kai bertambah tersenyum. Kai lantas memeluk Soobin. Soobin sedikit kekok namun dia cuba membalas pelukan Kai. Yeonjun yg melihat hanya tersengih. Ye la, dia sendiri terkejut yg Kai akan peluk Soobin sebab teruja yg Soobin akan membelikan plushie buatnya. Yeonjun hanya tersengih lalu melihat mereka masuk ke dalam kedai membeli plushie tersebut.

Beomgyu dan Taehyun kembali dgn beberapa makanan buat mereka.. Taehyun mula menanyakan ke mana Soobin dan Kai.

Taehyun: Hyung, mana Soobin Hyung dan Kai? Tadi bukan dgn Hyung ke?

Beomgyu: Haah la Hyung? Kan tadi kitorang beli makanan korang still bersama. X kn la mereka tinggalkan Hyung?

Yeonjun: Yah, mereka masuk dalam kedai tu la. Yeonjun menunding jari dia ke arah kedai yg menjual beberapa barang termasuk plushie. Taehyun dan Beomgyu hanya mengohhhkan saja.

Taegyu: Ohhhh ok.

Setelah lama mereka memerhati kedai itu Soobin keluar dari situ bersama Kai dgn membawa sebuah beg besar. Soobin turut memeluk Kai dgn senyuman di pipi dia membuatkan yg lain turut kehairanan. Beomgyu mula bertanya tentang apa yg berlaku.

Beomgyu: Korang beli apa tu? Siap Hyung tersenyum nampak?

Soobin: Ehh korang. X de la, kitorang hanya beli plushie je. Ye la, Kai tersenyum tgk benda tu. Dan aku tersenyum ni sebab.....

FREEZE HUENING KAIWhere stories live. Discover now