BAB 5🐧

20 1 0
                                    

TXT turun dari bilik menuju ke ruang tamu tempat di mana Yoongi dan Hoseok berada. Mereka melilau mencari kelibat Kai namun hampeh, bayang pun langsung x nampak.

Beomgyu: Hyung, Kai mana? Kami tgk dia tiada pun dlm bilik. Dia ke mana Hyung?

Yoongi dan Hoseok berpaling melihat TXT yg memang sedang mencari sesuatu, baru nk menjawab Jin memanggil utk makan. Yoongi dan Hoseok terus bergegas ke sana, TXT pun sama, berharap Kai ada di sana saat makan.

Jin: Anak² mari makan.

Setibanya di meja makan semua sudah ada kecuali Kai dan Jungkook. TXT mula kehairanan dgn kehilangan mereka, Taehyung yg perasan riak wajah mereka mula menegur.

Taehyung: Weh korang, asal moody je ni? Dari tadi lagi aku tgk korang cam ni. X selesa ke duduk di rumah kami ni?

TXT mula mengelengkan kepala mereka, mereka baru nk membuka mulut tapi di buka oleh Hoseok yg sedang melahap makanan.

Hoseok: Ohhh, mereka tu sedang cari Kai. Dari bangun tadi lagi dia x nampak Kai, tu yg mereka cari tu.

BTS (kecuali Yoongi): Ohhh

Jin: Alah korang ni, Kai dia pergi berlatih dgn Jungkook kt padang je la. Nanti² mereka balik la, jgn risau ok.

TXT hanya memandang satu sama lain dan mengangguk setuju. TXT pun makan sahaja makanan yg ada di depan mereka namun sedikit risau terhadap Kai.

*Sementara itu di padang*

Kai menembak berbola salji kpd Jungkook berkali-kali namun masih belum boleh mengenai Jungkook. Jungkook sgt handal mengelak berbagai jenis serangan yg dilemparkan oleh Kai, menyebabkan Kai kelelahan menyerang tanpa henti. Jungkook yg perasan Kai berhenti mendapatkan dia dan menghulurkan sebotol air mineral kpdnya. Kai menyambut air tersebut lalu mereka duduk dan berehat seketika.

Kai sempat bertanya kpd Jungkook mengenai pengembaraan dia di bandar itu.

Kai: Hyung, cam mana keadaan Hyung masa berada di sini pertama kali?

Jungkook: Hurm, Hyung mula² rasa x biasa sebab suasana dia berbeza gan tempat kita kn. Jadi lama-kelamaan Hyung mula la selesa sebab dh lama duduk. Jadi bila dh macam tu Hyung ok la tapi Hyung tetap kena hati² jugak, maklumlah kita ni sasaran beberapa pihak.

Kai: Ohhh. Errr Hyung, cam mana Hyung boleh jumpa BTS ya?

Jungkook: Err masa tu Hyung baru sampai dan duduk di lorong. Masa tu hujan jadi Hyung ambik keputusan berteduh di situ tapi tiba Taehyung menjerit. Hyung cari la dia kt mana bunyi suara dia. Masa tu Hyung nampak dia dikerumuni oleh banyak orang macam nk tumbuk dia la.

Kai: Ohhh, lepas tu?

Jungkook: Lepas tu, Hyung cuba la tgk dan mula la x mahu ambik kisah tapi lepas berkali-kali tgk Taehyung kena pukulz Hyung mula kasihan. Hyung pun serang la mereka masa tu dan pada masa tu Hyung guna la sikit kuasa utk takutkan mereka. Lepas lama² berlawan kitorang pun larikan diri la akibatnya mereka semakin ramai.

Kai: Hahaha, jadi berjaya x larikan diri masa tu.

Jungkook: Berjaya tapi tersekat la kt jalan mati. Memang Hyung cadang nk guna sepenuhnya kuasa tapi geng² BTS pun datang terus menjerit. Hyung pun terbantut la nk guna, Namjoon Hyung kau tu, dia yg menjerit dia yg mula dulu berlasah mereka. Akibat dh puas dibelasah, mereka lari la dari kami semua. Hyung bersyukur la sebab masa tu mereka terima Hyung walaupun Hyung pun terluka sedikit tapi mereka terus membawa Hyung utk dirawat.

Kai: Ohhh, bagus la tu. Kai pulak berbeza sedikit tapi ok la.

Jungkook: Apa yg ok nya?

Kai: Ye la, x de la melibatkan pergaduhan besar macam Hyung.

FREEZE HUENING KAIWhere stories live. Discover now