BAB 8🐧

4 1 0
                                    

Di bilik seseorang........

Sekarang ni, aku nk korang dapatkan maklumat berkenaan mereka. Aku yakin, budak² tu, mesti dengan mereka faham.

Faham tuan 'jawab serentak mereka'

Mereka keluar dari bilik tersebut lantas berbincang.

Yunho, kau rasa maklumat yang kita dapat tu betul ke? Betul ke, budak² tu dgn BTS?

Aku x pasti lagi, but kita kena cari tahu jugak sapa BTS ni dan kenapa mereka bersama.

Tapi Yunho, kalau salah masak kita kena nanti.

Kalau masak, masak ayam la, hahaha. Auch, sakit la hyung. Wooyoung mengosok kepala dia yg diketuk Seonghwa tadi.

Haaa ya masak ayam, masak kau adalah. Dh sekarang ni Mingi, Yeosang korang cari keberadaan mereka dulu. Yg lain, cari maklumat BTS ok?

Ok Hyung. Dijawab serentak melainkan Hoonjong. Hoonjong hanya melihat sahaja terlayan mereka. Terfikir betul ke mereka yg terlihat. Satu persatu bermain di benak fikiran dia.

Di 1 bangunan rahsia

Kita dapat maklumat, beberapa anak buah Si Namshik akan pergi ke sebuah rumah. Kita kena halang mereka dari dapat apa yg mereka mahu. Faham?

Faham tuan. Dijawab serentak oleh beberapa org di sana. Mereka terus mendapatkan maklumat dari jam mereka yg dihantar oleh Tuan mereka tadi. Mereka membaca maklumat itu dan terus keluar.

Lelaki itu terus duduk di kerusi dia dan berfikir.

Namshik, kenapa kau tak berubah. Ketamakan kau hanya memakan diri kau je Namshik, kau tak kan sedar lelaki itu hanya mempergunakan kau semata-mata untuk matlamat dia. Kalau kau still ikut dia, aku takut kau akan menyesal Namshik.

Di rumah BTS

Jungkook, Soobin, Hoseok dan Jimin sedang bermain video game di bilik Hoseok dan Yoongi, Yoongi tidur di katil dia, tak sah kalau tak tidur dia ni manakala Jin memasak di dapur sambil buat live. Taehyun, Yeonjun, Namjoon dan Beomgyu sedang bermain UNO di ruang tamu. Hanya menyisakan Taehyung dan Kai sahaja.

Kai dia membaca surat yang baru dihantar oleh Mel kepada dia, Mel mengatakan keadaan di Pulau masih baik dan tiada masalah. Ibu Kai jugak sudah baik dan redha Kai pergi. Dia cuma berharap Kai dapat mengharungi semua masalah yang ada.

Kai tersenyum membaca surat tersebut, lantas dia memikirkan tentang junior dia iaitu Niki. Kali terakhir dia melihat Niki ialah minggu lepas. Tapi sekarang Niki sudah kembali di pulau itu. Semuanya tertulis di surat Mel itu yang mengatakan Niki sudah pulang ke pulau dan paling teruk pun dia hanya dimarahi oleh mak dia kerana tidak pulang beberapa hari.

Sedang Kai mengelamun melihat surat itu, Taehyung menepuk bahu Kai. Kai terkejut lantas berpaling melihat Taehyung.

Kai: Ya Hyung, ada apa?

V: Kai, kamu baca surat siapa? Dari puak kamu ke?

Kai: Ya Hyung, jnr saya hantar surat. Kali ni saya tenang sikit sebab tak de masalah yang berlaku.

Taehyung terus meletakkan tangan dia di bahu kanan Kai.

V: Hyung faham kau mesti rindu mereka kn? Sama je cam Kookie tu, tapi dia baik dh la. Walaupun dia still rindu kt sana, tapi dia tetap akan tinggal sini walaupun dia tahu akan berlaku masalah kalau tak berhati-hati.

FREEZE HUENING KAIWhere stories live. Discover now