Taehyun membawa Kai ke rumah dia sebaik sahaja mereka selesai makan. Mereka berhenti di sebuah rumah sederhana saiz dan cantik di hadapan mereka. Kai melihat bahawa rumah tersebut 2 tingkat dan menarik perhatian dia.
Taehyun melangkah masuk ke rumah tersebut namun berpatah balik apabila melihat Kai tidak bergerak dari tadi. Taehyun menarik tangan Kai itu membawa dia masuk.
Jom la Kai.
Kai yg ditarik ikut sahaja apa yg Taehyun buat. Setibanya di dlm, Kai melihat rumah tersebut dgn kagum. Rumah tersebut sgt cantik di dlm dan tersusun. Taehyun menyuruh Kai duduk dulu di sofa yg ada manakala dia mencari ahli lain di atas. Selepas Taehyun naik saja ke atas Kai terus melihat rumah tersebut. Dia sgt berpuas hati dgn rumah tersebut. Dia terhenti di sebuah gambar yg terdapat 4 org di dlmnya.
Kai memandang lama gambar tersebut dan tersenyum. Di dlm gambar tersebut terdapat gambar Taehyun yg sedang membuat finger love. Kai memerhati lagi sekitar rumah tersebut dan dia terkejut kerana di tegur seseorang dari belakang. Kai terus memandang dia dan melihat lelaki yg dia lihat dlm gambar tadi. Kai hanya menundukkan tidak tahu mahu kata apa. Lelaki tadi terus bertanya kpdnya.
Bwea, sapa kau? Aku tanya x jawab. Dari mana kau masuk haa?
Kai yg baru saja nk menjawab tiba² saja suara Taehyun kedengaran. Taehyun yg baru turun dari tangga mendapatkan lelaki tersebut. Di belakang Taehyun terdapat salah seorang lagi yg berada dlm gambar tersebut. Taehyun pun bersuara pasal Kai.
Errr Hyung, ni kawan baru aku Kai. Kai ni Yeonjun, Choi Yeonjun. Yg belakang tu Beomgyu, Choi Beomgyu. Kai yg mendengar terus memberi salam.
Annyeonghasaeyo, Huening Kai imnida.
Yeonjun yg dari tadi menegur terus mendekati Kai. Kai hanya menundukkan wajah dia dari melihat Yeonjun, ye la mana la tahu kalau Yeonjun pukul dia ke, apa ke, x naya je Kai kena. Yeonjun tiba2 meletakkan tangan dia di bahu Kai dan berkata.
Hurm, aku ingat sapa la tadi. X pe, duduk dulu ya.
Kai mengikut apa yg Yeonjun kata dan duduk di atas sofa. Taehyun duduk di sebelah Kai manakala Beomgyu duduk di belakang Yeonjun sambil memegang mug milo panas. Yeonjun terus berkata.
Yeonjun: Kamu gan Taehyun, kenal cam mana?
Taehyun: Err Hyung, aku kenal dia semasa aku nk balik tadi. Dia yg tolong aku dapatkan balik dompet aku.
Beomgyu: Yah, cam mana dompet kau kena boleh curi. Ni mesti kau letak merata-rata tadi kn?
Taehyun: Yah mana ada la. Aku tadi naik bas, masa org sebelah aku nk turun aku perasan ada benda yg hilang. Tgk² wallet aku hilang kena kebas gan dia kot. Si Kai ni la yg tolong aku dptkannya.
Yeonjun: ok² cukup. Sekarang kenapa kamu bawa dia ke sini Kang Taehyun?
Taehyun: Err sebab, aku kesian dgn dia. Ye la dia x de rumah jadi aku cadang nk bagi dia tinggal sini je la. Lagipun kita pun masih cari org lagi kn?
Beomgyu: Yah, memandai aja la kau ni Taehyun. Cam mana kalau dia tu org jahat? X naya ke kita gan dia?
Kai yg dari tadi hanya mendengar mula terfikir di fikiran dia. Dia berfikir dia x sepatutnya tinggal di sini kerana risau jikalau dia tidak dpt diterima.
Yeonjun: Yah jgn cakap cam tu boleh x? Sekarang ni aku cuma nk tahu, dia dari mana? Kita x boleh bagi dia tinggal sini kalau kita tidak tahu dari mana dia.
Taehyun terus terfikir. Dari tadi dia asyik tanya Kai di mana tempat tinggal dia namun Kai tidak menjawab. Kai hanya menjawab bahawa tempat dia jauh dari org lain. Taehyun tidak tahu mahu jawab apa berkenaan soalan yg diberikan oleh Yeonjun. Dlm sibuk² berfikir tiba2 seseorang menegur mereka dari belakang.
YOU ARE READING
FREEZE HUENING KAI
AdventureHUENING KAI YG PENASARAN DGN BANDAR YG ADA DI HADAPANNYA CUBA PERGI DARI TEMPAT TINGGAL DIA DAN PERGI KE SANA DARI SITU LA DIA BERMULA BERKENALAN DGN KAWAN2 BARU DIA NAMUN ADAKAH KAI DAPAT SEMBUNYIKAN KENYATAAN BAHAWA DIA SALAH SEORANG ICE WHITE INI...