ماتنسوش الفوووووووووووت <3
بعتذر عن التأخير وده لإن والدي كان في المستشفى الفترة إللي فاتت، إدعوله يقوم بالسلامة
الفصل الثالث
ريم بحب وهى بتبص على شعره الأسود الذي يتخلله بعض الشعيرات البيضاء:"إنت أحلى عجوز في حياتي."
فضلوا يبصوا في عيون بعض لحد ما عيونه جات على شفايفها وقرب منها وبدأ يبوسها ... الإتنين غابوا عن الدنيا إللى حواليهم ومنتبهوش للباب إللى إتفتح ولا لنور إللي وقفت تبص لباباها بذهول .. المرة الأولى لما شافته مع بنت بررت إنه ممكن تكون سهرة شغل ... المرة التانية لما شافت الروج حاولت تجيب في مبررات كتير ليه وقدرت تعدي الموقف بينها وبين نفسها ... لكن دلوقتى؟؟؟ هتبررله إيه؟؟؟ .. عقدت حواجبها بغضب و حاولت تتكلم لإنها ملجومة بسبب المظهر ده وبالفعل إتكلمت ببرود بقوة مش عارفة مصدرهم ...
نور بغضب:"بابي."
رشدي إتنفض بعيد عن ريم أول ماسمع صوت نور .. إنما ريم فضلت واقفة في مكانها وبتحاول تداري إبتسامتها وهى بتبص لنور إللى بتبص لباباها ...
رشدي بتوتر:"نور .. ماتفهميش غلط."
نور مردتش عليه وبصت للبنت إللى معاه .. كانت هى نفس البنت إللى كانت معاه يومها ..
رشدي:"ريم، روحي كملي شغلك."
ريم بصت لرشدي بطرف عيونها ومشيت بهدوء وعدت من جنب نور إللى بتبصلها وهى معقدة حواجبها، إبتسمت بتحدي ليها وخرجت من المكتب .. نور فضلت تبص لأثرها بإستفسار بس فاقت على صوت باباها ...
رشدي بتوتر:"نور، ماتفهميش غلط هى..."
نور بقوة وإستهزاء:"إيه إللى مفهمهوش غلط؟؟؟ إنها قاعده على مكتبك كده كإنها صاحبة المكان ولا إنك كنت بتبوس واحدة قدي في السن؟؟؟ ولا إنك بتخون مامي؟؟ ولا إيه يا بابي؟"
رشدي بدفاع:"أنا مش بخون مامتك وبعدين دى ... دي ..."
نور بإستفسار وهى بتقرب منه:"دي إيه يابابي؟"
رشدي كان بيفكر في كلام يقوله .. كان دايما مخبى جوازه عن مراته وبنته لكن لحد إمتى هيخبي؟؟؟ .. قرر إنه لازم يتكلم ... ولسه هيتكلم ...
نور بإستفسار وهى بتقف قدامه:"نزوة صح؟؟"
رشدي:"لا، ريم عمرها ماتبقى نزوة."
نور:"أومال إيه؟ مين دي؟"
رشدي بهدوء:" تبقى مراتي."
كانت بتحاول تداري صدمتها في باباها ... سكتت شويه على ما هديت وبدأت تتكلم ...
نور بحزن حاولت تداريه:"شوفت فيها إيه عشان تتجوزها؟"
رشدي:"حبيتها .. شوفت فيها كل حاجة حلوة، شوفت فيها إللى ملقتهوش في بيتي."
أنت تقرأ
المغرورة و القروي
Romanceهى مغرورة متكبرة تحب اللعب والتسليه ... غايتها الوحيدة هى الوصول لقمة السعادة ولكى تحقق ذلك ستقوم باللعب بمشاعره، حتى تحقق الراحة النفسية لها .. ولكنه سيغير مجرى حياتها دون أن تشعر .. ستحب وتعشق ذلك القروى البسيط الذى هدفه الوحيد هو تحقيق النجاح وصن...