3🥀

47 10 2
                                    

Soonyoung membuka pintu rumahnya. Dia melihat Jihoon yang sedang menonton televisyen.

"Aku dah balik." ujar Soonyoung. Jihoo  memandang Soonyoung seraya tersenyum nipis.

"Lamanya." kata Jihoon.

"Ni hah aku terserempak dengan hyung kau. Kau masuk." Yoongi masuk ke dalam rumah dengan perasaan kesal. Kesal dengan sikap Soonyoung yang suka memaksa. Jihoon mengangguk.

"Kau nak bincang apa. Cepatlah" Yoongi duduk di kerusi dapur.

"Aku nak kau menyamar sebagai Jihoon." kata Soonyoung. Yoongi mengerutkan dahinya.

"Untuk apa?" soal Yoongi. Soonyoung mengeluh.

"Aku nak kau buat pembuli tu minta maaf dekat adik kau. Perangai kau jauh beza dengan Jihoon." balas Soonyoung.

"Aku tak nak" Yoongi bangun dan keluar dari rumah milik Soonyoung. Soonyoung merengus geram sebelum menghantar video yang berdurasi 30 minit ke arah Yoongi.

Yoongi yang berada di depan lift tersentak apabila telefonnya bergetar menandakan ada orang memesejnya. Dahinya mengerut melihat video yang memaparkan Jihoon yang sedang di buli teruk dengan Wonwoo.

"S-sakit Wonwoo." rintih Jihoon apabila Wonwoo bertindak menyepak tubuh genitnya.

"Sakit? Tak sesakit hati aku bila kau beritahu dekat ssaem yang aku hisap rokok dekat sekolah. Tapi itulah, ssaem tak percaya cakap kau" kata Wonwoo seraya menjambak rambut Jihoon lalu menghentakkan dahi Jihoon di akar pokok. Jihoon merintih kesakitan.

Bukk

Wonwoo menumbuk tepat di mata kanan Jihoon sebelum menyepak perut Jihoon. Jihoon meringkuk menahan senak di perutnya.

"Aku tak puas pukul kau. Aku harap kau mati lah bodoh. Appa kau bukan peduli pasal kau. Bagus lah eomma kau buang kau sebab kau tu anak menyusahkan. Memang patut kena buang. Dasar anak haram!" hina Wonwoo sambil menunjal dahi Jihoon.

"Aku bukan anak haram lah!!" teriak Jihoon sebelum menolak kuat tubuh sasa Wonwoo dan melarikan dirinya sehingga terjatuh akibat tersadung di akar pokok. 

Tanpa sedar Yoongi mengenggam penumbuk. Matanya bergetar apabila melihat setiap perbuatan Wonwoo terhadap adiknya.

"Sejahat-jahat aku, aku tak pernah pukul adik aku. Dasar jantan bebal." ujar Yoongi di dalam hatinya sebelum berpatah balik menuju ke rumah Soonyoung. Dia membuka pintu rumah Soonyoung kasar.

"Aku akan tolong korang." kata Yoongi. Soonyoung tersenyum.

"Baguslah. Esok kau boleh start penyamaran kau." ujar Soonyoung.

"Tapi aku nak pakai baju sekolah ikut gaya aku. Tercemar imej swag aku kalau pakai nerd nerd ni." kata Yoongi.

"Sejak bila Jihoon pakai gaya nerd. Dia kena buli sebab kedudukan dia." Soonyoung berkata seraya memasang muka datar.

"Kedudukan?" soal Yoongi. Jihoon menunduk.

"Aku kena buli sebab Wonwoo tak puas hati di sebabkan markah ujian aku lebih tinggi dari dia dan aku selalu dapat tempat pertama. Dia selalu dapat tempat kedua." terang Jihoon. Yoongi mengangguk.

"Bodoh." maki Yoongi perlahan.

——————

Tempat kedua tu okay lah HSHSHSHSHS

Vote and comment❤

[C] Everyone Is There? | Lee Jihoon|Where stories live. Discover now