"Hyung" panggil Jihoon. Yoongi yang sedang bermain telefon segera memandang adiknya.
"Kenapa?" soalnya.
"Hyung gaduh dengan Puan Jeon ke?"
Yoongi merengus kasar sebelum meletakkan telefon di sampingnya.
"Dia hina mak kita, takkan aku nak biarkan. Aku tak buat dia macam aku buat dekat Ssaem Nara." ujar Yoongi. Dahi Jihoon berkerut.
"Hyung buat apa dekat Ssaem Nara?" tanya Jihoon.
"Tak perlu tahu" balas Yoongi seraya tersenyum nipis. Biarlah dia tahu seorang apa yang berlaku dekat wanita malang itu.
Flashback~~
Ssaem Nara keluar dari rumah untuk menuju ke kedai serbaneka yang terletak di hujung taman rumahnya. Seorang lelaki berpakaian serba hitam membuntuti langkah wanita itu.
Shuu shuu~~
Lelakk itu bersiul perlahan. Ssaem Nara membalikkan badannya dan melihat lelaki berada di belakangnya. Dia mula ketakutan apabila melihat senyuman sinis terbit di bibir lelaki itu. Ssaem Nara mempercepatkan langkah tetapi jejaka itu menarik rambut Ssaem Nara kuat dan membawa ke satu lorong sunyi.
"Ssaem Nara~~" panggil lelaki itu. Ssaem Nara menepis tangan lelaki itu apabila lelaki tersebut memegang pipi dan mengelusnya.
"Kamu siapa?" tanya Ssaem Nara ketakutan. Yoongi membuka pelitup mukanya dan menyeringai sinis.
"Lee Jihoon atau Min Yoongi." balas Yoongi dengan pandangan yang sukar ditafsirkan. Dia mencangkung di hadapan Ssaem Nara.
"Ssaem Nara~~ sampai hati ssaem biarkan adik kembar saya kena buli dengan Wonwoo. Sebab apa, ssaem suka dekat Wonwoo sebab itu sanggup buat apa." ujar Yoongi seolah-olah seorang psikopat.
"Jihoon, jangan buat macam ni. Tolong lepaskan ssaem." pinta Ssaem Nara. Yoongi menggelengkan kepalanya.
"Aku Yoongi bukan Jihoon. Aku takkan lepaskan orang yang dah buli adik aku. Sejahat-jahat aku, aku tak pernah jentik ataupun pukul dia. Inikan orang luar. Kau sebagai cikgu atasi masalah buli, BUKAN GALAKKAN!" bentak Yoongi lalu mengeluarkan pisau lipatnya. Dia meletakkan mata pisau di leher Ssaem Nara.
"Pisau aku dah lama tak rasa darah. Mungkin kau mangsa terakhir sebelum aku bunuh Wonwoo ataupun....
Buat dia gila?" sambung Yoongi sinis lalu menggelar leher wanita itu sebelum menikam tepat di jantung berkali-kali. Ssaem Nara memuntahkan darah. Yoongi ketawa sinis.
"Selesai satu masalah." ujar Yoongi lalu beredar dari situ meninggalkan mayat Ssaem Nara di situ.
End Flashback~~
Yoongi hanya senyum sinis seraya memandang pemandangan dari biliknya. Dia menjilat bibirnya yang kering.
"Tunggu kau Wonwoo, aku akan balas dendam untuk perbuatan kau kepada adik aku." ujar Yoongi perlahan sebelum menutup pintu balkoni lalu melangkah ke arah katilnya.
"Tch, we are same?."
———————
Apa maksud sebaliknya kata-kata Yoongi?
Vote and comment💝
YOU ARE READING
[C] Everyone Is There? | Lee Jihoon|
FanfictionLee Jihoon, seorang lelaki yang sering di buli oleh pembuli sekolahnya sehingga trauma. Dia mempunyai abang kembar yang berpisah dengannya bertahun-tahun lamanya. Min Yoongi, kembar kepada Jihoon. Mempunyai watak yang lain dari watak adik kembarnya...