Esok hari~~
Yoongi bangun dari tidur dan melihat jam yang sudah pukul 6.30 pagi. Dia turun dari sofa dan menuju ke bilik air untuk membersihkan dirinya.
Skip sekolah~~
Yoongi masuk ke dalam kawasan sekolah dengan kedua tangannya berada di dalam poket seluar. Yoongi memasukkan bubblegum ke dalam mulutnya.
"Hey" panggil seseorang. Yoongi yang mendengarnya terus berjalan. Satu tangan menarik tangannya. Yoongi memandang orang itu dengan pandangan dingin.
Pang
Kepala Yoongi terteleng ke tepi. Yoongi menolak-nolak pipinya menggunakan lidahnya dari dalam. Yoongi hanya memberikan senyuman sinis.
"Wahh mak Wonwoo. Kenapa anak acik mengadu yang aku celup kepala dia dalam mangkuk jamban?" ujar Yoongi sinis sambil memeluk tubuhnya. Puan Jeon memandang Yoongi tajam.
"Jangan nak kurang ajar dengan aku. Kau buat anak aku tu dah melampau. Kau ingat kepala Wonwoo tu taik nak menyumbat dalam mangkuk jamban." marah Puan Jeon. Yoongi hanya mengunyah bubblegum lalu membuat belon.
"Lah, bukan anak kau memang taik perangai dia. Tahu nak membuli je. Jangan kau ingat aku tiada rakaman anak kau buli aku. Kalau aku send rakaman ni dekat media sosial, Pooft sekelip mata nama kau buruk. Jangan kacau aku orang tua, kalau tak nak nama kau buruk dan tak boleh nak bersihkan balik." ugut Yoongi seraya tersenyum tidak bersalah.
"Patutlah mak kau tinggalkan kau. Mesti dia mati sebab dapat tahu perangai anak dia macam syaitan." sindir Puan Jeon. Yoongi meludah gula getah itu ke arah muka Puan Jeon. Wonwoo datang dan terus menumbuk muka Yoongi tetapi Yoongi berjaya menahan sebelum menumbuk muka Wonwoo. Puan Jeon mendapatkan anak lelakinya.
"Hey, mak aku mati di sebabkan sakit tua dan mak aku tahu perangai aku macam ni. Mulut tu biar indah sikit kalau tak nak aku koyakkan. Aku ada kes jenayah, tapi itulah polis lepaskan aku di sebabkan aku bawah umur. Jangan cari pasal dengan aku." Yoongi berkata sebelum menyepak kepala Wonwoo sedikit kuat. Puan Jeon memandang Yoongi geram.
"Kamu okay?" soal Puan Jeon. Wonwoo mengangguk kepalanya. Puan Jeon mengangkat anaknya dan pergi dari situ.
Yoongi masuk ke dalam kelas. Mingyu membaling pemadam papan hitam ke arah Yoongi dan Yoongi menangkap sebelum membaling kembali ke arah muka Minghao.
"Nak minum air jamban ke?" soal Yoongi dingin. Minghao dengan Mingyu menggeleng ketakutan. Yoongi menarik kerusi dan duduk di tempat itu.
"Jihoon, Pengetuan panggil kau." ujar Jeno. Yoongi mengangkat kening sebelum bangun dan menuju ke pejabat Pengetua Kim.
❁❁❁
Yoongi mengetuk pintu pejabat Pengetua Kim sebelum masuk ke dalam. Dia melihat Puan Jeon dengan Wonwoo berada di dalam pejabat itu.
"Kenapa panggil saya?" soal Yoongi dingin. Pengetua Kim berdehem.
"Saya dengar kamu bergaduh dengan Wonwoo dengan Puan Jeon. Sebelum ini kamu tak macam ini Jihoon. Kenapa teruk sangat perubahan kamu tu." balas Pengetua Kim. Yoongi membelek-belek kukunya.
"Manusia boleh berubah apa yang dia nak, sama ada jadi baik atau jahat. Menyebabkan saya jadi macam ni, sebab anak dia. Kalau dia tak buli saya teruk saya takkan jadi macam ni." ujar Yoongi bersahaja.
"Benda boleh bincang kan? Kenapa perlu balas balik apa yang dia buat pada kamu. Lagipun saya tengok kamu sedikit tinggi, setahu saya tinggi kamu takat 165 ke atas. Awak ni betul Lee Jihoon ke?" kata Pengetua Kim. Yoongi muka gugup tetapi dia pandai mengawal reaksi mukanya.
"Tinggi pun boleh jadi masalah eh? Takkan saya nak still pendek je. Jangan buang masa saya."Yoongi mula baran. Pengetua Kim gugup melihat kemarahan Yoongi.
"Kamu boleh keluar." arah Pengetua Kim. Yoongi mengangguk lalu keluar dari pejabat itu.
"Kenapa tak ambil tindakan!?" bentak Puan Jeon.
"Maaf, kamu berdua boleh keluar dari pejabat saya." kata Pengetua Kim. Puan Jeon merengus kasar sebelum menarik tangan Wonwoo keluar dari pejabat.
Puan Jeon dan Wonwoo memandang Yoongi yang berada di hadapan kelas. Yoongi menjelirkan lidah tanda mengejek lalu ketawa kecil.
———————
Vote and comment❤
YOU ARE READING
[C] Everyone Is There? | Lee Jihoon|
FanficLee Jihoon, seorang lelaki yang sering di buli oleh pembuli sekolahnya sehingga trauma. Dia mempunyai abang kembar yang berpisah dengannya bertahun-tahun lamanya. Min Yoongi, kembar kepada Jihoon. Mempunyai watak yang lain dari watak adik kembarnya...