Ilse
Ik zit beneden wakker te worden, ik heb vannacht niet super geslapen. Tinka komt bij me liggen. 'Hey lieverd.' Ik begin haar te aaien. Dan word ik gebeld, ik zie privé-nummer staan en neem op.
Goedemorgen, met dokter van Veen
Goedemorgen, met Ilse
Hoe is het met Makena?
Gister een beroerde dag gehad was niet lekker maar over het algemeen gaat het redelijk
Dat klinkt niet slecht, we beginnen af te schalen met patiënten dus ik wil dat Makena naar het ziekenhuis komt voor een controle en misschien voor een opname als het moet.
Ik slik even
Is goed, hoe laat wil je dat we komen?
Zullen we negen uur doen?
Ja is goed, tot zo
Tot zo, oh ja het liefst met een begeleider
Komt goed tot zo
Ik kijk op de klok en zie acht uur staan. Ik sta op en loop naar boven en ga naar Bart toe. 'Schat?' 'Hmm.' 'Kena moet naar het ziekenhuis?' 'Wat?' 'Dokter van Veen belde net en ze wil Kena onderzoeken?' 'Hoe laat?' 'Over een uur.' 'Ben wakker.' We beginnen te lachen. 'Dan ga ik me aankleden.' 'Dan ga ik ze wakker maken.' 'Ik zou Laika laten liggen dan gaat een van ons naar het ziekenhuis en dan blijft de ander bij Laika en kan ze blijven liggen.' 'Is goed.' Ik loop zachtjes de kamer in en maak Kena wakker. 'Goedemorgen lieverd hoe voel je je?' 'Goed, het valt mee.' 'Dat is fijn, over een uurtje moeten we naar het ziekenhuis ik werd net gebeld en dokter van Veen wil je graag op controle.' 'Is goed. Mag ik mijn joggingpak aan?' 'Ja tuurlijk lieverd. Moet ik je helpen?' 'Ja graag.' Ze gaat rechtop zitten en ik help haar met klaar maken en we gaan naar beneden waar Bart het ontbijt al aan het klaarmaken is. 'Moet ik in de rolstoel naar het ziekenhuis?' 'Ja lieverd.' Dan komen Ahmed, Naserian en Asya binnen. 'Hey goedemorgen.' 'Goedemorgen kom erbij. Makena en ik gaan zo naar het ziekenhuis voor controle.' 'Jeetje.' 'Ja werd net gebeld. Lieverd we moeten gaan.' 'Tot straks hopelijk we houden contact. Klaar Kena?' 'Ja mama.' Ik rij haar naar de auto en zet haar in de auto en Bart geeft me mijn tas en onze jassen.' 'Dankjewel schat.' 'Tuurlijk succes.' 'Dankjewel.' 'Succes engeltje.' 'Dankje papa.' Ik glimlach en stap in en we zwaaien en rijden weg. 'Klaar voor lieverd?' 'Ja mama.' Ze glimlacht en ik pak haar hand. 'Heb je je medicijnen genomen?' 'Ja mama.'
'Rol jij jezelf naar de afdeling of moet ik je duwen lieverd?' 'Wil jij duwen mama?' 'Ja tuurlijk lieverd.' Ik duw Makena naar binnen en we gaan naar boven en lopen we naar de balie. 'Goedemorgen, we hebben om negen uur een afspraak met dokter van Veen.' 'Ik zie het ik meld jullie aan dan kunnen jullie plaatsnemen en worden jullie zo geroepen.' 'Dankjewel.' Ik zet Makena naast een stoel en ga op de stoel zitten. 'Ik ben nu wel zenuwachtig.' 'Snap ik lieverd, ik ook wel omdat ik zo graag wil dat het goed is voor jou.' 'Dankjewel mama.' 'Makena.' 'Ja.' We staan op en ik duw haar naar dokter van Veen. 'Goedemorgen Ilse en Makena fijn dat jullie zo snel konden komen.' 'Goedemorgen, ja tuurlijk geen probleem.' 'Kom verder.' We gaan zitten. 'Hoe is het Makena?' 'Wisselend maar opzich nu goed.' 'Dat valt me niet tegen en met je haar?' 'Dat valt helaas uit.' 'Sorry ik vind het heel vervelend. Ik wil zo bloedprikken en daarna een scan maken en je aan een chemo kuur leggen. Het is veel dat weet ik maar ik weet niet hoe je lichaam eraan toe is.' Makena knikt en dokter van Veen prikt bloed. 'Ik haal even Veerle en ik breng direct je bloed even weg.' Ze staat op en loop naar de gang. 'Ah Veerle kom je?' 'Ja tuurlijk Sanne.' En ze komt de kamer in. 'Goedemorgen Ilse en Makena.' 'Goedemorgen.' 'Hoe is het Makena?' 'Opzich goed wisselt heel veel.' 'Heel fijn dat het niet alleen maar slecht is. Maar wat kan ik doen Sanne?' 'Makena naar een kamer brengen graag, dan breng ik haar bloed even weg.' 'Ja tuurlijk, kom maar mee, zal ik je duwen?' 'Ja is goed.' Veerle duwt Makena voor haar uit en ik volg ze. 'Als je alles wat van metaal af wilt doen dan gaan we een scan maken.' 'Is goed.' 'Ik kom je zo ophalen.' Ik berg de sieraden van Makena op en help haar met klaarmaken. Dan wordt er op de deur geklopt. 'Ben je klaar Makena?' 'Ja Veerle.' Ze komt binnen. 'Dan mag je gaan liggen.' Makena loopt rustig naar de tafel. 'Wat goed lieverd.' 'Dankje mama.' 'Ilse ga je met mij mee vanwege de straling?' 'Tuurlijk Veerle.' Ik volg Veerle en wacht tot ze klaar is.
JE LEEST
Miracle
FanfictionHet verhaal gaat verder met Ilse, Bart, Malaika en Makena met mooie momenten samen maar ook met tegenslagen die misschien groter zijn dan iedereen had verwacht. Dit is een vervolg op The Other Side. Je kan het in principe apart van elkaar lezen all...