Ilse pov.
'Schat.' 'Hmm.' Ik voel een kus op mijn wang. 'Ik heb ontbijt schat.' Ik open mijn ogen. 'Goedemorgen schat.' 'Goedemorgen Bart.' 'Ik heb ontbijt.' 'Lekker, ik kom eraan maar ga me eerst even omkleden.' 'Ja tuurlijk.' Hij geeft me nog een kus en loopt alvast naar beneden. Ik hoor beneden mijn meiden van twaalf praten en lachen wat een glimlach tovert op mijn gezicht. Ik stap uit bed en kleed me om en ga ook naar beneden. 'Goedemorgen lieverds.' 'Goedemorgen mama.' en krijg van ieder een kus. 'Laika heeft een ei laten vallen.' 'Waar?' 'In de keuken.' 'Waar is papa?' 'Zit op de wc.' 'Oké.' Ik loop naar de keuken. 'Maar het ligt ook gewoon door de hele keuken.' 'Ja.' Makena begin te lachen om het antwoord van Malaika wat mij ook doet lachen. 'Nou kom we gaan opruimen en daarna ontbijten.' 'Is goed.' We ruimen alles op en gaan daarna aan het ontbijt. 'Mama wil je na het ontbijt foto's van ons maken bij de kerstboom?' 'Ja tuurlijk lieverds.'
Ik ruim de tafel af en zet de vaatwasser aan. 'Mama?' 'Ja ik kom lieverds.' Ze gaan bij de kerstboom staan en ik maak foto's. 'Kijk even of er leuke tussen staat.' 'Doen we.' Ik begin alvast stof te zuigen want dat is een tijd niet gebeurd. 'Mama!' 'Huh wat?' 'We riepen je maar wil je er nog een paar maken.' 'Schat!' Hoor ik Bart van boven naar beneden roepen 'Wacht even meiden.' 'Ja!' 'Heb jij de stofzuiger gezien?' 'Ja.' 'Waar is hij?' 'Ik heb hem.' En begin te lachen, wat hem ook doet lachen. Ik hoor hem naar beneden lopen. 'Hey gevonden.' 'Ja ik ben klaar.' 'Dankjewel schat.' Hij geeft me een kus en neemt hem mee naar boven. 'Ja ik kom foto's maken lieverds.'
'Schat wat doen we met lunch.' 'Ik trek even en pak soep open ik heb daar zin in.' 'Is goed.' 'Meiden wat willen jullie?' 'Ook soep met brood.' 'Bart jij ook?' 'Ja laten we dat maar doen.' Ik open een pak soep en verwarm hem ik leg het brood op tafel en dek de tafel. Als de soep warm is schenk ik de soep in de kommen en zet ze op tafel. 'Klaar.' 'We komen.' Niet veel later zitten we allemaal aan tafel te lunchen. 'Engeltjes zijn het leuke foto's geworden?' 'Ja het zijn heel leuke foto's geworden papa.' Laika knikt instemmend.
'Laika roep Kena even.' 'Is goed mama. Kena?' 'Ja Laika?' 'Kom je?' 'Ja kom eraan.' Niet veel later lopen mijn twee dochters de trap af. 'Wat is er mama?' 'Bart vertel jij het of ik?' 'Maakt mij niet uit.' 'Mij namelijk ook niet.' 'Mama, papa.' 'Oké, oké. We gaan even zitten.' 'Moeten we ons zorgen maken?' 'Nee.' We gaan zitten. 'We willen weer een reis maken, maar we willen graag naar Nashville.' 'Doen we dat toch.' 'Maar even tussendoor willen jullie nog een keer naar Kenia?' 'Ja en nee.' 'Ja.' 'Waarom niet lieverd?' 'Na de vorige keer dat Laika kwam vond ik het heel heftig.' 'Snap ik, maar ze missen jullie.' 'Hoe weet jij dat?' 'Ik had laatst Nas aan de telefoon.' Ze knikken begrijpend. 'Denk er nog maar even over na en willen jullie nog wat drinken?' 'Nee dankje mama.' 'Wat waren jullie aan het doen?' 'Zingen.' 'Bart, ze zongen zonder mij.' Hij kijkt mij lachend aan. 'Doe er wat aan.' 'Mama?' 'Ja is goed pak jullie je gitaren maar.' Ze kijken me lachend aan en rennen naar boven en komen terug met hun gitaren. 'We wouden nog wat vragen?' 'Vraag maar raak.' 'Mogen wij op dansen?' 'Van mij wel lieverds.' 'Pap?' 'Van mij ook.' 'Yes.' 'Waar mogen we heen?' 'Wij laten dit aan jullie over als jullie een dansschool zoeken die jullie willen dan regelt een van ons de lessen.' 'Dank jullie wel.' Ze geven ons allebei een knuffel. Ze zijn helemaal door het dolle heen. Ik ga tegen Bart aan zitten en geniet van de meiden. Dan gaat mijn mobiel. Ik neem op.
Met Carla
Hey mam
Hoi oma
Meiden. Ik hoor mam lachen
Hoi meiden. 'Ze zei hoi meiden hup stem die gitaren.' Zeg ik lachend. 'Ja mama.'
Ben ik weer
Ja, ik wou vragen komen jullie vanavond bij ons eten?
Tuurlijk gezellig. Als ze dat horen kijken ze elkaar blij aan en willen juichen. 'Meiden houden jullie rustig.' 'Oké.' Mam begint te lachen.
Tot straks
JE LEEST
Miracle
ФанфикHet verhaal gaat verder met Ilse, Bart, Malaika en Makena met mooie momenten samen maar ook met tegenslagen die misschien groter zijn dan iedereen had verwacht. Dit is een vervolg op The Other Side. Je kan het in principe apart van elkaar lezen all...