Ilse pov.
Bart en ik staan voor de deur van de meiden en Bart opent de deur en we beginnen te zingen. 'Er zijn er twee jarig, er zijn er twee jarig.' 'Mama, papa niet nu al.' We beginnen te lachen. 'Goedemorgen lieverds. Gefeliciteerd met jullie dertiende verjaardag.' 'Dank jullie wel.' Ik geef ze allebei een knuffel en een kus. Ik open de gordijnen en doe het raam dicht. 'Het ontbijt staat klaar lieverds als jullie je aankleden.' 'Ja is goed.' We lopen naar beneden zodat ze zich kunnen klaarmaken.
'Meiden opschieten.' 'Ja we komen.' Ze lopen de trap af en een ding hebben ze altijd gehouden hetzelfde aantrekken. 'Wat willen jullie eigenlijk vanavond eten?' Ze mogen altijd kiezen wat ze op hun verjaardag willen eten. 'Gaan we op school overleggen.' 'Is goed Vanmiddag tijdens de lunch krijgen jullie je cadeautjes en de familie kom vanmiddag.' 'Gezellig mam.' 'Engeltjes we brengen jullie, zodat we de traktatie mee kunnen meenemen.' 'Dank jullie wel.' 'Tuurlijk geen probleem lieverds.' Ik drink mijn thee op en kijk naar Bart en hij geeft me een glimlach. 'Papa we zijn klaar.' Ik kijk op de klok en zie dat we nog over vijf minuten weg moeten. Ik poets snel mijn tanden en trek mijn winterjas aan en doe een sjaal om. 'Lieverds we gaan zo.' 'Ja we komen.' Ze lopen de gang in en trekken hun jassen aan en pakken hun tassen. 'Schat zou ik ze alleen even brengen?' 'Kan ook Ils, dan maak de bovenverdieping af.' Hij is de bovenverdieping aan het schoonmaken. 'Is goed doen we dat. Tot straks Bart.' 'Tot straks schat.'
'Lieverds gaan jullie maar zitten.' Ik doe de voordeur dicht en ga zitten. Kena zit naast mij en driemaal raden wie er bij haar op schoot zit. 'Vooruit alleen omdat jullie jarig zijn.' 'Ja, dankjewel.' 'Jullie zijn echt verschrikkelijk met z'n tweeën.' Ze beginnen te lachen wat mij ook doet lachen. 'Mama hoe werkt de radio?' Ik wijs haar aan hoe het moet. 'Mama wat krijgen we?' 'Lieverd als ik het al vertel is het toch geen verrassing meer.' 'Maar mama.' 'Ik kan niet goed tegen verrassingen.' Ik kijk ze allebei aan en begin te lachen. 'Weet ik daarom doen we het al tussen de middag.' Ik parkeer de auto en zie Jasmijn al staan maar de meiden zien haar nog niet ze gebaart dat ik stil moet zijn en ik knik. Ze stappen uit en Jasmijn vliegt ze om de nek. 'Gefeliciteerd schatten.' 'Awh dankjewel.' 'Dankjewel.' 'Gefeliciteerd Ilse.' 'Dankjewel Jasmijn. Jij ook.' 'Dankjewel.' We lopen naar binnen en de meiden worden door verschillende mensen gefeliciteerd. 'Gefeliciteerd Malaika en Makena.' 'Dankjewel juf Charlotte.' 'Gefeliciteerd Ilse.' 'Dankjewel Charlotte.' Ik geef Laika en Kena een knuffel. 'Tot vanmiddag lieverds.' 'Tot vanmiddag mama.'
Ik rij naar huis en wordt gebeld door Karim.
Hey Ilse
Hey Karim, hoe is het?
Goed en bij jullie. Gefeliciteerd met je dochters.
Dankjewel
Vanmiddag feest vieren?
Ja mijn meisjes worden gewoon weer dertien.
Het gaat hard zeker?
Ja heel hard. Maar ze worden met de dag groter, slimmer, verstandiger en onverbeterlijk.
Want?
Ze vullen elkaar aan op de meest random momenten dat je denkt hebben jullie dat afgesproken en grapjes die ze maken dat je denkt help. Ik hoor hem lachen.
Dat is leuk, maar ik belde voor een nieuwe afspraak.
Graag na het weekend.
Snap ik, die dinsdag?
Ja is goed
Red je dat met ze?
Ja ik vraag het ze en anders regel ik mam of Bart.
Ja is goed, nou tot dinsdag.
Tot dinsdag Karim.
Doei Ilse.
JE LEEST
Miracle
FanficHet verhaal gaat verder met Ilse, Bart, Malaika en Makena met mooie momenten samen maar ook met tegenslagen die misschien groter zijn dan iedereen had verwacht. Dit is een vervolg op The Other Side. Je kan het in principe apart van elkaar lezen all...