"Morning!" Ucap Cheryl yang sedang menggoreng nasi itu.
Yoongi yang sudah siap untuk ke tempat kerjanya mula mengerutkan keningnya. Jam dinding mula dipandangannya.
"Mark kata kafe tutup dua minggu. Ni kau nak pergi mana?" Hairan Yoongi menarik kerusi untuk duduk.
"Ha a"
"Ni aku nak pergi mall" Balas si adik meletakkan nasi yang siap digoreng ke dalam pinggan Yoongi.
"Oh pergi date dengan budak Jungkook tu ae?" Soal Yoongi mula teringat gosipnya bersama Mark tempoh hari semasa mereka terserempak di hospital.
FLASHBACK
"Ya Dr. Bang handle case tu" Jawab Yoongi. Tamat sahaja panggilan dengan Dr. Han, telefon pintarnya dimasukkan ke dalam kot putih yang dipakai.
Coffee machine mula ditapak. Semasa menunggu kopi, satu tepukkan mula terasa dibahu kanannya. Pakar tulang itu pun menoleh ke belakang.
"Buat apa kat sini?" Soal Yoongi yang menghirup sedikit mochanya selepas kopi tersebut siap.
"Ah, tengok kawan aku. Dia patah kaki" Jawab Mark Tuan, lelaki yang menegurnya sebentar tadi.
"Ouhhh" angguk Yoongi.
"Oh ha! Cherry ada namchin ke?" Soal Mark teringatkan sesuatu. Dua rakan sejak sekolah tinggi itu mengambil tempat.
Kening Yoongi terus terjungkit. "Tak ada pula dia bagitahu. Kenapa?" Soal Yoongi kembali.
"Ah, tak ada. Aku dengar dia nak pergi date" Balas Mark memulakan topik sembang mereka.
"Eh iya? Nugu? Aku kenal ke?" terkejut Yoongi tidak percaya.
"Staf aku juga. Jeon Jungkook namanya" Balas Mark dengan info yang dia ada.
"Wuish, kalau tak gitu" Teruja Yoongi tiba-tiba.
"Apa-apa kita update sama-sama" ujar Mark dan Yoongi hanya mengangguk.
END FLASHBACK
"Hisy, tak habis-habis lagi Mark oppa tu" bebola mata diputarkan Cheryl menyampah.
"HAHAHHAHAHA mana aku tahu, dia yang bagitahu" ketawa Yoongi menjongketkan bahunya sebelum nasi goreng di masukkan ke dalam mulut.
➽ ➽ ➽
"Kalau aku tak sempat ambil balik dengan Jung..."
"Oh kau dah sampai" potong seorang lelaki menegur Cheryl. Cheryl yang sudah memejamkan matanya mula mengetap bibir berharap Yoongi tidak menegur lelaki itu.
"Tak apalah, aku boleh naik bas" senyum Cheryl terus beredar dari situ.
Jungkook yang hanya menjongketkan bahu itu baru sahaja ingin mengikuti gadis itu dari belakang sebelum namanya dipanggil.
"Nae?" Jawab Jungkook menapak semula ke kereta yang dipandu Yoongi. Lelaki awal 30-an yang masih menurunkan tingkapnya itu mula menilik setiap inci susuk Jungkook.
"Not bad" nilai sendirian. Jungkook yang sudah berkerut itu menyedarkan Yoongi.
"Ani!" Geleng Yoongi.
"Cheryl encik.."
"Tak apa, panggil je hyung. By the way I'm Min Yoongi" potong Yoongi sempat memberikan kad kerjanya kepada Jungkook.
YOU ARE READING
[𝐎𝐆] Moon Cheryl - JJK
Fanfiction𝐎𝐧-𝐆𝐨𝐢𝐧𝐠 Jeon Jungkook, 18 tahun. Mempunyai latar belakang yang sangat bermasalah. Moon Cheryl, 18 tahun. Sejak dia berpindah ke sekolah baharu, dia mula mengenali Jungkook lebih dalam daripada orang lain. Banyak yang dia pelajari tentang Jun...