➳acht

41 9 5
                                    

Superbike merah mula dihentikan Jungkook sebaik sahaja sampai di sebuah blok pangsapuri. Topi keledar yang dipulangkan Cheryl semula diambil Jungkook.

"Gomawo" ucap Cheryl dan remaja lelaki itu hanya mengangguk.

Masuk sahaja Cheryl ke dalam bangunan pangsapuri itu, mata Jungkook tidak lekang mengikut gadis itu sehingga dia sampai ke rumah.

Cheryl yang akhirnya sampai ke aras unit kediamannya mula perasan yang dirinya diperhatikan Jungkook.

Tubuh dipusingnya dan tangan mula dilambai ke lelaki itu. Jungkook yang hanya tersenyum tipis itu mengangguk dan memberi isyarat supaya gadis itu masuk ke dalam.

➽ ➽ ➽

"Ah baru sampai la juga" Jawab Cheryl yang sedang mengeringkan rambutnya menggunakan tuala. Gadis yang menunggu mi ramennya masak itu sudah menapak ke dapur.

"Syukurlah selamat"

"Ya. Aku bersyukur selamat sampai juga ni" Balas si adik mula melabuhkan punggungnya di meja makan.

"Lepas ni tak risaulah kalau aku kerja malam or petang ye dok?" Sengaja Yoongi mengusik di talian. Tawaan yang jelas kedengaran di hujung ayatnya itu membuatkan Cheryl memutarkan bebola matanya.

"Dasar tak sayang adik" Balas Cheryl mula menggaulkan mi ramen yang siap dimasak.

"Kalau tak sayang, lama dah aku campak kau kat bawah jambatan" selamba Yoongi menghirup sedikit kopinya.

"Ya ya whatever" ujar Cheryl malas. Yoongi yang sudah mulai membebel ditalian itu diputuskan Cheryl selamba.

Helaan lega dilepaskan gadis itu. "Huh! Sekali membebel pakcik tu, bagai tiada hari esok" monolog Cheryl.

Mi ramen ditiupnya. Sebaik sahaja suam sedikit mi itu, Cheryl memasukkan ke dalam mulut. Kimchi yang turut diambilnya dimasukkan gadis itu ke dalam mulut.

Moon Cheryl yang bernasib baik sempat pulang sebelum hujan lebat turun itu hanya menikmati mi ramennya berseorangan sambil ditemani musik krnb.

Semasa gadis itu tenang menikmati makan tengah malamnya, satu notifikasi mesej daripada rakannya masuk. Cheryl yang sudah menjeling ke telefon pintarnya itu mula mengangkat dan membuka mesej yang dihantar.

yoon sara<3

dah tengok belum group untuk project seni tu?

belum
kenapa? saem ada update apa?

forward
Selamat malam semua, ini pasangan kamu bagi tugasan dua minggu yang perlu kamu hantar

group partner assessment

group 1 : Jung Wooyoung & Hong Saerim
group 2: Yoon Sara & Jeong Jaehyun
group 3: Chu Dami & Choi San
group 4: Jeon Jungkook & Cha Mirae
group 5: Kim Yugyeom & Moon Cheryl
group 6: Lee Haechan & Cha Eunbyul

Disebabkan pelajar perempuan dan lelaki kelas kamu equal, saya harap tiada pergaduhanlah dengan pasangan masing-masing.

Tugasan boleh dimulakan minggu ini.

Selamat malam.

[𝐎𝐆] Moon Cheryl - JJKWhere stories live. Discover now