10

1.3K 42 2
                                    

على عيني اشوفك جاية قدامي وابص بعيد
على عيني تفوت بينا الليالي وتنتهي المواعيد
على عيني اقول للناس .. حكاية وانتهت وخلاص
وانا فـ سري بحبك تاني كل ما اقول هحب جديد.....

__________________

دلف مراد الى غرفته بعد غياب دام يومين نظر لها وهى تغوص فى نوم عميق تحرك ببطئ ناحيتها ووضع ورقه تنزل حازم عن بنته بجانبها وجلس يتابع عمله على الحاسوب بهدوء.....

رمشت عده مرات عندما تغلل رائحه عطره لانفها فتحت عينها ونظرت له بصمت ...

_ حازم عندو عندو انفصال فى شخصيه، وقتل اختك وهو مش فى وعيه ف قدام القانون هو مريض نفسِ ف مش هتعرفِ تاخدِ حقها منه ...

عقدت حاجبيها بغضب وهتفت بغيظ " انا مالِ بكل ده ، معنى كده أنك مش هتساعدتنى ! و هياخد مريم صح ده قصدك ....

_ انا مقولتش كده ، جامبك ورقه تنزل عن البنت ليكِ.....

وهو وافق أزى أنه يتنزل بسرعه دى ....

_ مقابل أنى مقدمش فيه بلاغ فى القسم ، زى ماأنتِ عارفه أبوه راجل أعمال ويهمه سمعته

نهضت من مجلسها وعقدت يدها امام صدرها
هتفت بغضب

_ أنا أتجوزتك بس عشان أجيب حق اختِ وبنتها، بس اللى انا شايفه انك مساعدتتيش خلاص بل وقف جمبه هو ....

" الواضح انكِ غبيه ومفهمتيش، اتنزل عن البنت خلاص وبقت معكِ للابد، الفكره أصلا أنك حتى و لو بلغتِ هيتدخل المستشفى ومش هيتاخد معه اى اجراء قانونِ فاهمتِ، وتانى مره مسمعش صوتكِ عالِ أنتِ فاهمه....

زفرت بضيق وهتفت بغيظ " حاضر خلاص ، وبعدين انا هفضل محبوسه فى الاوضه على طول ....

_ دور اللى فوق اول اوضه على اليمين اوضه غرام وآخر دور غرفه مالك وأسر، ودور اللى فوقيهم بتاع فهد ودور اللى تحت بتاع ابويا كله وبعدين تحت الصالون وسفره والمطبغ وغرف الخدام، عايزه تقعدِ مع غرام تمام و لو أبويا راضِ انك تقعدِ معه تمام بس أنِ أشوفكِ وقافه مع فهد أو أسر أنتِ فاهمه...

_ قصدك اى بقى ، انك مش واثق فيا مثلاَ

لا فعلاً برافو ، خالتينى اكره أنى أتجوز تاتى أصلاً ومن اول مناقشه...

أخد طريقه نحو سرير وذهب فى نوم متفادِ أى مناقشه....

وضعت يدها على خصرها وأجابت بتفكير " شكلِ هربيك من جديد يا أبن الحسينى"

____________________

فى روسيا

فتحت باب الغرفه بحذر وتسللت على أطرف أصابعها بهدوء وأخذت طريقها نحو الأسفل ...

كيف الوصول إليكِحيث تعيش القصص. اكتشف الآن