Bab 17

234 34 8
                                    

"Assalamualaikum, Ariesya!!" Jerit Khairul dari luar rumah gadis itu.

"Mana dia ni,call tak angkat,ws tak reply."
Khairul hanya ulang alik di depan rumah sehingga seseorang membuka pintu.

"Waalaikumsalam, Ariesya takde la awak. Knpa eh cari dia?" Soal seorang gadis yg hanya menutup rambutnya menggunakan tuala.

"Aaa dia pergi mana eh?" Soal jejaka itu.

"Kitorang pun tatau,dari haritu dia tak balik."

"Dari haritu tak balik? Takpelah klau centu,terima kasih eh,sorry kacau." Khairul hanya bingung sebelum memasuki keretanya dan berlalu pergi.

Manakala gadis itu pula menutup pintu dan berlari ke bilik Ariesya.

"Ariesya,aku dah settlekan mamat tu untuk kau."

Ariesya yg sedang mengemas barangnya hanya tersenyum sebelum berkata.

"Thanks,wawa."

"Awat hang tak bagitau je depa weh pasai hang nak pi luaq negara ni?" Soal salah seorang housemate Ariesya.

"Adalah sebabnya tu,sudah jngan kacau dia mengemas ke korang nak tolong Ariesya kemas skali?" Sampuk Kak Haniz dari belakang kedua gadis itu.

"Eh klau boleh memang ceq nak tolong tapi tngah masak hehe amy pergi dulu naih." Segera gadis utara itu bergerak turun sambil menarik tangan rakannya.

Kak Haniz hanya menggelengkan kepalanya sebelum duduk di hadapan Ariesya.

Gadis itu hanya diam. Sepi sebelum berkata.

"Saya bukan tanak bagitau diorang kak,cuma saya tatau kenapa saya tak kuat. Saya tak snggup nak hadap mata diorang untuk bagitau benda ni. Sebabtu saya ingat saya just nak bagi hadiah then letak surat je."

"Takpe akak faham..But, Ariesya,boleh tak akak nak mintak tolong something?" Soal Kak Haniz dngan muka serba salahnya.

"Apa tu kak?" Soal Ariesya.

"Ariesya kata nak bagi hadiah kat setiap orng kan? Boleh tak akak nak kirim satu?"

Ariesya yg sudah maklum bahawa semua gadis di kampus meminati mereka hanya tergelak.

"Akak nak bagi apa? Boleh ii nnt saya sekalikan."

"Boleh? Terima kasih Ariesya. Kejap akak pergi ambil." Segera Haniz keluar mengambil hadiah yg ingin dikirim itu.

Ariesya hanya tersenyum melihat gelagat kakak senior nya itu.

"Ni ha,akak nak bagi ni." Haniz menghulur sebuah kotak kecik berwarna biru.

"Uwaa,siap kotak. Akak mmg niat nak bagi dah lama ke? Nak bagi siapa ni?" Soal gadis itu ingin tahu.

"Azrief. Dah lama sngat akak nak bagi tapi akak pun takde keberanian nak cakap dngan dia."Haniz hanya senyum.

Ariesya juga tidak menyoal banyak lalu disimpan kotak kecil itu di dalam beg.

Hadiah dan surat mereka akan disiapkan dari rumahnya nnt.

"Ariesya sambung je kemas kayh. Akak pun nak kemas barang gak ni. Cuma akak balik lewat sikit nnt."
Haniz yg akan menamatkan pengajian nya juga perlu mengemas.

"Hehe baikk akak." Sebaik sahaja Haniz menutup pintu, Ariesya kembali termenung mengenang ahli dangers yg lain.

.......................

"Mana budak ni,aku rasa aku bagitau tepat dah kat cafe simpang empat ni haritu." Zaim mula menggelisah.

Khairul yg tau gadis itu menghilang hanya termenung.

Love DangersWhere stories live. Discover now