"Aku tak sangka selama ni kau pervert!"
Sesenang itu Ariesya menyerkap jarang.Irsyad yg mendengar ternganga mulutnya.
"Kepala hotak dia pervert! Kau ni kalau aku sumbat mulut tu pakai selipar jamban aku kang ha."
"Lepastu? Kau nak jawab apa pasal semua ni?"
"Kau mmg bodoh atau buat ii ni?" Soal Irsyad.
Jejaka itu nekad untuk memberitahu tentang perasaannya.
"Both, dah jom balik dulu. Lagipun tanak aku duduk dua ii dngan kau dalam bilik ni." Gadis itu meninggalkannya sendiri sebelum menyimpan semua gambar ii itu semula.
"Aku.. tak sempat nak terangkan apa ii lagi. Pervert? Hell no." Irsyad geram sendiri lalu keluar dari biliknya untuk turun ke ruang tamu.
Kereta BMW merah milik Irsyad hanya dipenuhi dengan kesunyian dari waktu mereka berdua pamit pulang tadi.
"Pasal gambar ii tu.." Tak sempat Irsyad meneruskan percakapannya, Ariesya memotong.
"No it's okay. Aku faham je yg aku ni mmg lawa dan layak untuk dilukis apatah lagi masuk album someone kan."
Mendengarkan bongkak gadis itu membuatkan Irsyad terus berasa nak muntah.
"Ew."
"Nasib dapat kat aku yg kena semua tu, kalau perempuan lain semua panggil kau creepy weh. Takpun stalker."
"Stalker?! Pompuan kau dengar sini baik ii eh. Yg kau tngok semua tu.." Tak sempat Irsyad terang,gadis itu terlebih dahulu memotongnya.
"Dah ii shh, aku nak tido kejap.. Esok kerja lagi." Ariesya terus sahaja menyandarkan kepalanya ke tingkap.
Irsyad hanya terpinga-pinga di sebelah sebelum terkejut mendengar dengkuran halus gadis tersebut.
"Dia ingat dia tu sleeping beauty ke? Ni kalau aku tangkap gambar pastu up kat socmed, baru insaf kau. Mentang ii dah slalu tidur depan aku."
Namun perbuatan tidak menggambarkan percakapannya.
Irsyad hanya menggelengkan kepalanya lalu dengan perlahan menurunkan kerusi gadis itu untuk posisi yg lebih selesa.
.......
*Flashback masa Irsyad sembang dngan ayah dia tadi
"Orang sini ya dia Mika?" Soal Encik Iskandar.
"Haah, takdelah jauh mana but still dalam KL gak."
"Kerja dia pulak macam mana?"
"Dia psychologist of children dekat hosp yg Mika kerja."
"Ouhh bukan biasa ii jugak kerjanya tu.. Dari segi agama?" Encik Iskandar menyoal lagi.
"Alhamdulillah so far Mika tngok dia okay je dalam bab ni.."
"Kamu rasa dia ikhlas sayangkan kamu?"
Sampai soalan itu, Irsyad Mikael terdiam.
Dirinya dipenuhi rasa ragu ii.
Sayangkah gadis itu kepada insan beku sepertinya? Sedangkan mereka berdua cuma berlakon untuk sehari.
"Idk about that yah.. But I hope she'll loves me sincerely." Irsyad hanya menunduk.
"Kenapa Mika macam tak yakin?"
"Takdelah hehe.."
"Apa yg ayah tngok dari dia malam ni, ayah nampak dia seorang yg baik.. Boleh masuk air dngan ayah sekali pulak tu hahahah.."
YOU ARE READING
Love Dangers
Ficción General"Macam mana aku boleh terkait dngan diorang ni?!" -Ariesya Sofea Kisah seorang gadis yg secara tidak sngaja mencari pasal dngan sekumpulan pelajar lelaki atau lebih dikenali sebagai 'Dangers'. "Kau cari masalah dngan orng yg salah,budak!" -Zaim Hazr...