"Irsyad.. Bangun dulu eh, kau tak subuh lagi." Ariesya menepuk lembut bahu jejaka yg sedang terbaring di atas sofa itu.
Irsyad membuka matanya dalam keadaan silau.
"Eh aku tertidur ke?"
Terus sahaja Irsyad duduk dan menggosok matanya.
"Haah, kau nangis ii pastu senyap. Aku ingat dah mampus, nasib bernyawa lagi." Tenang sahaja Ariesya menjawab sebelum menghulurkan sebiji cawan yg dipenuhi air teh panas.
Irsyad hanya menjeling lalu mengambil cawan yg dihulur itu.
"Air apa ni? Kau tak letak pape kan?"
"Tu air teh, aku hampir la jugak nak letak clorox pastu aku macam tak smpai hati. Nasib aku ni baik."
"Eleh, jap kau tidur sini ke semalam?" Soal Irsyad yg masih separa sedar.
"Ha la, takkan aku nak biar kau sorang." Gadis itu sempat menjeling sebelum teringat kejadian semalam.
"Ececece.. Sanggup tido kat hospital demi menemani ayang."
Auni mengusik sewaktu mengirim pakaian untuk Ariesya pada malam itu.
Hakim juga sempat berpesan untuk jaga diri sebelum pulang bersama adik bongsunya, terkejut tiba ii Ariesya call kata nak tidur di hospital kerana Irsyad lemah. Tak mahu bertanya lebih maka mereka hanya mengiya kan saja.
"Argh panas."
Latahan itu menghentikan lamunan gadis tersebut.
Ariesya yg mendengar terus duduk di hadapannya dan menyoal dngan nada kerisauan.
"Ish kau ni, belajar tinggi ii tapi tak reti nak tunggu air sejuk sikit. Okay tak?"
Irsyad memandang gadis itu lama.
"Apa kena mengena?"
Ariesya yg terkedu matanya ditatap begitu terus menggeleng.
"Entah."
"Sudah la,aku tinggal sini dulu. Nnt aku minum."
Irsyad yg mahu bergerak ke pintu berhenti seketika sebelum menyoal gadis itu.
"Pompuan, pukul 3 ni kau busy tak?"
"Tak sure lagi,why?"
"Aku nak ajak kau teman pergi butik amik baju yg kitorang tempah haritu."
"Tempah? Ada apa?"
"Lusa kan Azrief nikah. Lupa la tu."
"Ouhhhhh haah la"
"Apa je yg kau ingat?" Irsyad menyoal sekaligus memusing tombol pintu untuk bergerak ke surau.
"Kau."
Ariesya tersengih sendiri.
Irsyad terus berpusing kembali ke arah gadis itu.
"Perangai kau, macam mintak kena kahwin."
Pipi gadis itu terus panas.
Irsyad yg melihat hanya memberikan senyuman sinis lalu menghilangkan diri di balik pintu.
"Dia ni mmg takleh biarkan hidup aku tenang sekejap ke? Ada je cara nak mengusik aku balik ish."
...................
Petang itu Ariesya bersetuju untuk menemani Irsyad dengan janji bahawa Irsyad harus membelinya aiskrim nnt.
"Ye encik, nak tempah baju kahwin ke?" Soal salah seorang penjaga butik besar itu.
YOU ARE READING
Love Dangers
General Fiction"Macam mana aku boleh terkait dngan diorang ni?!" -Ariesya Sofea Kisah seorang gadis yg secara tidak sngaja mencari pasal dngan sekumpulan pelajar lelaki atau lebih dikenali sebagai 'Dangers'. "Kau cari masalah dngan orng yg salah,budak!" -Zaim Hazr...