Bab 38

187 21 13
                                    

Setelah beberapa minggu bekerja,kini gadis itu mula terbiasa dengan keadaan sekeliling hospital. Dari gosip,laluan hosp dan pesakit sudah dikenali nya.

'Knock! Knock!'

Ariesya yg sedang memeriksa fail pesakitnya hanya membenarkan si pengetuk pintu itu masuk.

"Hai doktor, sibuk betul sejak dapat kerja ni." Jejaka yg memakai jaket denim blue itu hanya tersengih apabila mata mereka bertentangan.

"Khyrel! Masuk lah, kebetulan aku tngah takde patient ni." Ariesya menjemput masuk.

"Aku rasa muka kitorang skarang patutnya dah boleh beza.. Tak jugak rupanya." Senyuman nipis diberikan kepada gadis itu sebelum menghulur beg kertas yg dipegangnya dari tadi.

Ariesya yg tahu silapnya hanya buat muka tak bersalah.

"Ouh tertukar lagi eh? Sorry Khairul hehe.. Btw ni apa?"

"Fav kau, spaghetti carbonara. Ouh ye aku letak kuah asing tau so tak kering kalau kau nak makan lambat pun pastu aku ada bawak air botol laici,kau still minat kan?"

Mata gadis itu bercahaya apabila mendengar makanan dan minuman kesukaannya. Terus diambil beg kertas tersebut lalu melihat apa yg ada di dalamnya.

"Mestilah,gila kau tak minat air laici ni dah."

"Manatau dah bertukar selera sejak duduk negara orng." Khairul mengambil kerusi dan duduk di hadapan gadis itu.

"Takdenyaa,tak sangka kau ingat lagi fav aku kan? Kau pulak minat apa?" Soal Ariesya terharu kerana rakannya masih ingat detail kecil seperti itu walaupun sudah bertahun.

"Aku minat kau je." Laju kata ii itu meluncur dari seorang Khairul Mustaqim.

Ariesya pula terus menggeleng ii kan kepalanya.

"Sudah Khairul,aku tak sanggup nak dengar benda ii sweet macam ni dah."

Jejaka itu tergelak.

"Ala baru sekali aku usik, asal tak sanggup dah? Ada orng flirt kau ke kat sini?"

Gadis itu terdiam sendiri sebelum mengangguk perlahan.

"Uish, terkenal jugak member aku sorang ni. Kalau kau tak selesa,kau tunjuk je gambar aku then cakap yg aku ni bf kau. Ouh ye kau simpan lagi gambar kita dua yg kat funfair tu?" Khairul terus menyoal setelah teringat tentang kenangan mereka berdua 7 tahun lalu.

Tangannya terus mengeluarkan wallet dan menunjukkan gambar mereka berdua itu.

Ariesya hanya tersenyum.

Bersyukur kerana jejaka yg pernah berada dengannya 7 tahun lalu masih di sini mendukung segala perbuatan yg dilakukan.

"Pergh siap letak kat wallet sia, aku punya ada kat dalam bilik. Dalam album tau ha jngan ingat aku letak bersepah plak."

Jejaka itu tidak memberikan sebarang reaksi dan hanya merenung mata gadis itu lama.

' It's been awhile, I'm glad that I could see you again Ariesya..' jejaka itu monolog sendiri.

Ariesya yg berasa hairan dipandang begitu terus menyoal.

"Knpa?"

"Nothing, btw mata kau cantik. Rasa macam tngah tngok bidadari." Khairul mengusik lagi.

"Khairul! Menyempat je kau kan? Dah la ajar Irsyad bukan ii."

Muka jejaka itu terus berubah kebingungan.

"Ajar Irsyad bukan ii?"

"Ha la, habis dia ikut perangai kau dngan Khyrel yg suka flirt orng."

"Wait, so you're telling me yg flirt kau kat hosp ni dia la?" Khairul meminta kepastian.

Love DangersWhere stories live. Discover now