Bab 42

147 18 2
                                    

"Kak Long,bangun!" Auni mengejut kakaknya yg sedang tidur mati.

"Eee takyah la kacau, harini cuti kot." Ariesya tidak mengendahkan adiknya lalu menyelubungkan dirinya dengan selimut.

"Tau la harini cuti tapi masalahnya member kak Long semua kat bawah."

"Member? Kau merepek apa,kak long takde member lah."

Seketika baru gadis itu menyedari sesuatu.

"Jap, member?! Budak ii kutip tu ke?"

Auni mengangguk.

"Diorang nak apa datang pagi ii ni?"

"Entah,katanya nak bawak akak berjalan. Gi la bangun mandi semua. Auni nak buat air untuk Aniq jap ehek."

Gadis itu terus membetulkan tudungnya apabila teringat tentang artis kesayangan nya yg sedang elok duduk di ruang tamu.

"Ouh Aniq ada skali. Siapa lagi yg ada?" Soal Ariesya yg sedang mencari baju.

"Entah, tak nampak pulak doktor Irsyad. Lecturer Auni tu pun takde."

"Eloklah depa takde, bosan dah aku nak hadap si Irsyad tu pun." Gadis itu menggeledah almari untuk mencari baju yg sesuai.

..............

Sebaik sahaja mendapat izin dari Encik Khalil dan Puan Maria, mereka terus bergerak pergi dengan gadis itu.

"Aku pelik, macam mana kau boleh jalan keluar ngan kitorang Aniq? Kau tak takut ke kena tangkap paparazzi or fans?" Soal Ariesya yg duduk satu kereta dngan Aniq, Zaim dan Khyrel.

"Takdenyaa, lagipun diorang tau je pasal dangers , cuma mungkin kalau nampak kau orng akan macam rasa sus sikit"

Aniq menjawab tenang.

"Asal lak?"

"Ye ah, Aniqians tak pernah nampak kau. Tapi diorang tau je pasal kau."

"Tau pasal aku?"

"Nampak sngat kau tak pernah amik tau pasal kitorang kat sini kan Sya?" Khyrel serkap jarang.

"Hei mana ada." Ariesya memukul jejaka di sebelahnya menggunakan phone di tangan.

"Dia pernah cerita pasal kau waktu interview time awal ii dia baru nak up dulu." Zaim pula menjawab.

Aniq yg memandu hanya tersenyum sendiri apabila teringat tentang waktu itu.

............
*Flashback

"Kalau boleh saya tau, dekat insta Aniq ada caption " with 'dangers' ", siapa semua tu? Sebab manatau kot ii bahaya betul ke atau tu sebenarnya signal mintak tolong ha." Wartawan itu menyoal untuk mendapatkan eksklusif.

"Hahahah tak ii, tu semua kawan ii saya tu, cuma tak cukup sorang lagi,dia perempuan."

"Faham ii, yg perempuan tu mmg kawan je la? Bukan girlfriend ke apa?"

Dia kalau nama wartawan tu, segala rahsia harus dikorek.

Laju saja Aniq menggeleng.

"Eh bukann.. Member je tu, dia pun ada kat luar negara skang."

"Untung dia, mesti dilayan macam ala ii princess kan?"

"Of course cuma tulah kalau lepasni dia balik saya rasa macam nak bagi smackdown pulak."

Aniq bercakap dalam nada bergurau sedangkan waktu itu hatinya geram apabila teringat semula tentang gadis yg menghilangkan diri itu.

Manakala si wartawan tersebut hanya gelak sebelum bergerak ke soalan seterusnya.

Love DangersWhere stories live. Discover now