"Apa pandang ii?" Ariesya memandang tajam jejaka yg sudah berada di hadapannya.
"Suka hati aku la mata aku,mana beg kau? Masuk kereta." Soal Irsyad yg segak berkemeja hijau pastel dan melipat lengan bajunya sehingga tiga suku.
Kebetulan sama warnanya dengan blouse yg dipakai Ariesya. Mungkin ia adalah angkara yg buatkan dia termenung seketika apabila melihat gadis itu sebentar tadi.
"Ni ha." Ariesya menunjuk bagasi kecil nya.
Irsyad yg melihat hanya bergerak perlahan menuju ke beg tersebut. Sebaik sahaja mengangkatnya terus diturunkan kembali.
"Weh pompuan,kau letak baju ke batu dalam ni? Berat nak mampus!" Irsyad tarik beg itu menuju ke kereta.
"Ish kau ni,mestilah baju. Tapi ada la benda lain skali macam mekap,kasut, dress apa semua tu ha."
Irsyad hanya mampu menjeling gadis itu sebelum berkata.
"Haih malangnya bakal laki kau,bercuti 2 hari macam 2 minggu dia pack."
"Dikira bercuti ke ni? Eh kau asal nak cakap laki aku plak malang?" Ariesya bising sambil masuk ke dalam kereta setelah melihat begnya selamat masuk ke dalam bonet kereta Audi hitam milik Irsyad.
"Ye lah,sebab kena kawin dngan manusia macam kau. Aku tatau la macam mana dia nak hadap setiap hari." Irsyad hanya menggelengkan kepalanya.
Laju dia menghidupkan enjin kereta dan memakai kaca mata hitamnya sebelum memulakan perjalanan.
Ariesya yg mendengar terus memandang Irsyad di sebelahnya tajam.
"Icad aku bukannya nak ungkit balik tau tapi aku pernah cakap yg klau aku malang, mesti dia melekat sekali dngan kau. Percaya la cakap aku,kita terpaksa share suka duka kita berdua." Ariesya bersahaja.
Tangannya lincah mengeluarkan phone dari bag tangan untuk berswafoto.
"Heh kau selfie banyak ii pun bukannya lawa." Sedas Irsyad beri.
"You know what? Klau skali aku post gambar kat insta tu,beribu tau orng like and cakap aku cantik."
Irsyad masih fokus memandu sebelum mengungkit sesuatu.
"Beribu konon.. Dah la deactivate account waktu tu."
Ariesya terkedu seketika sebelum membalas.
"Well,nak buat macam mana? Aku tak smpai hati nak block so aku deactivate la then buat acc baru."
"Semak."
"Knpa? Kau jumpa dah ke account aku yg sekarang ni?"
"Lmao, kau buat account baru tu guna nama lain skalipun.. Tak smpai tiga hari kitorang dah jumpa." Irsyad memberitahu tentang apa yg berlaku.
"Ouh so maknanya korang mmg takleh move on dngan aku la kan smpai cari aku macam tu skali?" Gadis itu mula tersengih sendiri.
"Isya,kau balik Canada semula. Aku tak pernah rasa semak macam ni sejak 7 tahun lepas." Irsyad yg mulai menyampah segera membalas dengan nadanya yg dingin itu.
"Wah kau makin suka panggil aku Isya eh sekarang?"Ariesya menongkat dagunya dan memandang Irsyad dengan mata bulatnya.
Irsyad hanya mampu mengerling seketika sebelum menjawab.
"You started it first."
"Does it means you're okay with it now?"
"No."
"Nyenyenye tanak dengar.. Gonna sleep now, night Icad." Ariesya memalingkan badannya ke arah tingkap.
Tak smpai 10 minit,gadis itu sudah pun terlelap.
Irsyad memberhentikan keretanya sebaik sahaja lampu merah menyala udi simpang tiga.
"How can she fell asleep just like that?" Irsyad menggelengkan kepalanya lalu mengambil bantal kecil di belakang untuk mengalas kepala gadis di sebelahnya.
Redup pandangan lelaki yg sudah berusia 28 tahun itu ke arah Ariesya yg sedang nyenyak tidur.
"So this is how it feels.. To be in love I guess.." Perlahan Irsyad bersuara sebelum tersenyum seorang diri.
Tidak dinafikan bahawa sejak 7 tahun yg lalu,gadis itu sudah berada di dalam sekeping hati yg sentiasa sibuk dengan dunianya sendiri.
Sejak gadis itu meninggalkan mereka, nama 'Ariesya Sofea' tidak pernah lepas dalam doanya dan setiap hari juga dia berharap agar gadis itu kembali dalam keadaan yg sihat dan menjadi jodoh yg terbaik buat dirinya yg serba kekurangan itu.
.....................
P/s: Hi love harini punya part tak banyak sngat but jadi la tu kan sebab nak tunjuk serba sedikit je time depa otw tu ngee.
Ouh ye btw sha ada nampak satu vid tiktok ni and terus teringat korang hshshs wuv you all <3
YOU ARE READING
Love Dangers
Ficción General"Macam mana aku boleh terkait dngan diorang ni?!" -Ariesya Sofea Kisah seorang gadis yg secara tidak sngaja mencari pasal dngan sekumpulan pelajar lelaki atau lebih dikenali sebagai 'Dangers'. "Kau cari masalah dngan orng yg salah,budak!" -Zaim Hazr...