'Perlu ke ma?' Ariesya menyoal mamanya sambil berjalan keluar dari kelas.
Habis sahaja kelasnya tadi,Puan Mariah kebetulan menelefon anak sulungnya.
'Haih,tngok lah dulu cane sebab sayang kot. Nnt kak long call lain atau kak long balik rumah jap,nak gi library study untuk final ni.' Gadis itu mengeluh perlahan setelah menutup panggilannya.
"Eh perempuan,kau yg buat budak ii aku ritu kan?" Tegur seorang gadis bersama kumpulannya.
Ariesya mengenalpasti beberapa orng di hadapannya.
"Tak serik lagi ke diorang ni?Tak boleh ke bagi aku hidup aman satu hari ish." Ariesya menahan geram.
"Aliyah,aku buat apa lah sngat kat diorang? Aku cuma bagi mandi sikit je,klau boleh hati tu pun aku nak bersihkan skali." Ariesya mengangkat sebelah keningnya tanda tidak bersalah ke arah kak senior nya itu.
"Kau menjawab dngan aku kan?" Gadis tinggi di hadapannya mulai mendekat.
"Lah,tadi tanya,aku jawab je." Ariesya masih bersahaja.
Tangan Aliyah sudah meninggi untuk menampar muka Ariesya namun ditahan oleh seseorang.
"Zaim?" Ariesya terkejut melihat jejaka berbaju kemeja hitam itu memegang keras tangan gadis di hadapannya.
"Don't you dare to mess with danger's love or I'll kick your ass." Mendatar Zaim memberi amaran sebelum menolak tangannya sehingga jatuh.
"Aduh! Zaim! Kau angkat aku balik,smpai jatuh kau buat tau tak?" Gadis itu dengan tak malu masih menagih simpati. Rakan ii nya yg lain sudah berlari pergi.
"How pathetic. Meh sini aku tolong." Ariesya menghulur tangan kecilnya itu.
Aliyah memandang tajam sebelum bangun sendiri dan menolak gadis di hadapannya.
"Aliyah!"Ariesya terdorong ke arah Zaim.
Zaim yg mulai berjalan pergi memusingkan badannya apabila mendengar suara Ariesya menjerit.
Terus Zaim mengelak apabila gadis itu mulai menghampirinya.
Ariesya jatuh terjelepok di lantai manakala Zaim hanya pandang dengan muka tak bersalah.
'Dia boleh elak time aku jatuh? Tak guna betul.' Ariesya segera mengangkat kepalanya sebelum memandang ketuanya itu geram.
Mata mereka bertentang,Zaim hanya mampu tersengih sebelum berubah pandangannya yg tajam ke arah Aliyah.
Aliyah mulai berasa takut segera berlari menjauh dari mereka berdua.
Ariesya kemudiannya bangun sendiri sebelum mula berjalan.
"Kau nak pergi mana Ariesya Sofea? Mana kawan kau? Kenapa jalan sorang?"
"Alah mula dah nak siasat. Aku nak pergi library je." Jawab gadis bertudung merah itu sebelum memberhentikan langkahnya.
"Listen girl, after this if kau nak pergi mana ii...." Bebelan Zaim terbantut.
Ariesya hanya tersenyum apabila mendengar ringtone phone Zaim.
"Ha tu ada orng call,angkat lah."
"Nnt aku sambung. Hello." Zaim mengangkat panggilannya dan mulai menjauh pergi dari Ariesya.
"Aku dah kata jngan nampak sngat kan? Bodoh."
Ariesya yg mendengar terkejut.
"Uina,garang betul abang Zaim sorang ni."
Zaim memalingkan mukanya sebelum mengangkat tangan tanda pergi dulu.
Ariesya hanya mengangguk faham sebelum mula bergerak kembali ke perpustakaan.
YOU ARE READING
Love Dangers
Ficción General"Macam mana aku boleh terkait dngan diorang ni?!" -Ariesya Sofea Kisah seorang gadis yg secara tidak sngaja mencari pasal dngan sekumpulan pelajar lelaki atau lebih dikenali sebagai 'Dangers'. "Kau cari masalah dngan orng yg salah,budak!" -Zaim Hazr...