Tiupan angin membelai lembut pipiku.Perlahan mataku buka dan kelihatan wajah seorang lelaki tampan berada di hadapanku.Aku mengelipkan mataku berharap agar wajah itu hilang.Malang sekali wajah tersebut tetap melihat terus ke mataku.Adakah aku bermimpi?.Desis hatiku.Lelaki itu pun tersenyum dan sesuatu telah menarik perhatianku.kelihatan lesung pipi jejaka itu teramat jelas.Lesung pipi?.Mata ku segera terbuka luas.
"Z-zach!aw-awak buat apa kat sini?!".Zach pun tergelak lalu duduk di kerusi berwarna hijau di sebelah katilku.Alangkah terkejut beruk aku.Dengan segera aku menarik selimutku dan membawanya ke paras dada ku.
"Awak dah lupa ke..tentang perjanjian kita".Zach berkata di antara gelakannya.Dia ni memang tak boleh ke tidak gelakan aku?.
"Perjanjian kita?. .".Aku cuba sedaya upayahku untuk mengingat kembali.
"Zach,tak payahlah susah-susah nak hantar aku.Aku dah besarlah boleh pulang sendiri tau".Aku berkata kerana berharap sungguh Zach memahami keinginanku.
"La,apa yang susah,bukan saya yang drive.Tak susahkan pun".Lelaki ini degil betullah.Mahu saja aku hentak kepalanya biar betul sikit fikirannya."Awak,kereta dah sampai,jomlah".Aku tak terdayah lagi nak fikirkan alasan.
"Yalah!".Aku pun terus jalan tanpa menunggu Zach.Nilah kalau hati dah panas.Tetiba saja ku rasa tanganku telah ditarik oleh seseorang.Dengan pantas aku melihat,siapakah yang berani sangat menghentikan aku sekarang.Setelah memusingkan kepala kelihatan orang tersebut adalah Zach."Apa lagi?".
"Uhmm,pintu masuk sekolah arah sanalah".Dengan selambah dia menuding jarinya ke arah pintu sekolah.Aduhai malunya.Aku dapat rasakan muka ku terasa hangat.
"Ah!aku saja,manalah tahu awak tak ingatkan?".Aku pun berlalu pergi ke arah pintu masuk sekolah.Zach masih tercegat di situ,ketawa."Dia ni memang sangat suka nak sakat aku".Aku mengomel kecil.
Ketika dalam perjalan pulang Zach kelihatan tenang sekali.Aku yang berada di sebelah nya ni yang tak tenang.Aduhai,sehinggahkan aku tak berani langsung nak telan air liur aku ni.
"Awak,awak okey tak?".Mata Zach kelihatan prihatin sekali."Awak panas ke?,kenapa awak berpeluh ni?".Segera Zach mengambil tisu dan mengelap peluh yang terdapat di dahiku.
Dengan pantas aku mengambil tisu di tangannya."U-uhm,aku okey,terima kasih".Deguban jantungku kini sukar di tahan.Aku tidak faham sama sekali mengapa aku mempunyai perasaan sebegini.Mungkinkah aku terasa penat?.
"Awak,besok pagi,saya ambil awak kat rumah okey?".Zach tersenyum kambing.
Mata ku terkelip-kelip."A-apa?!".Aku menelan air liurku yang telah lama aku tahan."a-ambil aku?".
"Awak ni janganlah over sangat,buat risau sajalah".Zach berkerut dahi."Saya kata nak ambil saja bukan nak rompak awak".
"T-tapi family aku belum tahu lagi".Aku membuang pandanganku ke luar tingkap.
"Nanti awak beritahulah keluarga awak".'awak fikir senangke?','nanti mak bapa aku pengsan camna?'.Zach melihat ke arahku dengan penuh harapan.
"Ah!baiklah!".Aku tak tahu lagi nak kata apa."I'll try..tapi awak kena janji jangan beritahu apa-apa kat parent aku semasa aku tiada".
"Apasal pula,camna lagi awak tahu awak tidak ada...kecuali awak masih tidurkan?".Zach tersenyum dan melihat terus ke mata ku.Aku terasa malu.
"Ah!itu pun rumah aku,akhirnya!".Gembira betul aku,dapat juga aku keluar dari keadaan ni.
"Janji awak mesti bangun awal tau..kalau tak...".Zach tersenyum sinis seakan memikirkan sesuatu yang jahat.
"Okey!aku janji,bye!".
Aku terdiam seketika.Zach pun dengan tenang melihat diriku yang sedang membeku.Bukankah mereka berdua kena pergi ke sekolah segera.Mengapa Elisya masih berada di atas katil?."Ya ampun zach!dah nak pukul tujuh dah,kenapa awak tak kejutkan aku".Dengan kelam kabut aku berdiri dari katil lalu mengambil baju pengawas ku yang sedia tergantung di belakang pintu.Sekejap,aku terasa seperti terlupa sesuatu.Aku melihat jejaka itu masih berada di bilikku.Aduhai!."Zach!awak keluar sekarang!".
Zach tergelak melihat telatah ku diawal pagi ini.Zach pun bangkit dan menujuh ke pintu dan keluarlah dia."Bertuah punya budak..".
YOU ARE READING
Say I love You...
HumorElisya-Adakah kita ditakdirkan? Zachary-Semuanya berlaku tidak dijangkahkan. Emealda-Aku tidak akan pernah mengalah. Allyson-Percayalah kau adalah yang satu. #Mempunyai kesalahan tatabahasa . #Read at your own risk #Terima kasih kerana membaca. #Wil...