"Apa nak jadi dengan kamu bertiga ni asyik ponteng je"kata cikgu Alif
"Alaa cikgu bukannya kitaorang ponteng kelas pon kitaorang ponteng perhimpunan je"kata Qhaleesha.
"Haah diorang ni yang melebih,kan Nasha?" kata Alia sambil menunjuk ke arah Qhalish, Aydan, Ameer dan Nazim.
Nasha hanya berdiam diri sahaja sambil merenung muka Nizam.
"Nasha?"panggil Alia
"Nasha!!?"Panggil Alia a dan Qhaleesha serentak.
Nasha tersentak terus berkata"Hah ah haah ye ye betullah tu".
Yang lain sudah menggelengkan kepala.
"Dah lah cikgu nk cakap panjang panjang pun bukan ye masuk otak kamu tu pun,pasal denda biar Qhalish yang tentukan. Cikgu keluar Assalamualaikum"kata cikgu Alif.
"Haduhhh macam mana ni wey mesti dia suruh buat kerja yang memenatkan kita" bisik Alia
"Tulah nak buat cam mana hadap je lah" kata Qhaleesha
"Baik cikgu"kata mereka serentak.
Cikgu Alif beredar dari situ dengan segera kerana dia ada kelas yang perlu diajar.
"Hahaha"Qhalish ketawa jahat.
"Diamlah kau bang"kata Qhaleesha.
"Tulah nak ponteng sangat"kata Qhalish
Qhaleesha, Alia dan Nasha hanya menjeling ke arah Qhalish.
"Ok ok denda korang ialah kemas bilik sukan"kata Qhalish.
"Yolahhhhhh"jawab mereka bertiga.
Mereka semua terus keluar dari bilik disiplin dan terus ke kelas masing masing.
××××××××××
"Wey dah rehat ni jom" ajak Alia sambil mengemas barangnya.
"Jap lagi sikit"jawab Qhaleesha yang sedang menyiapkan kerja geografi.
"Jap aku nak kemas barang"kata Nasha.
Alia menolong kemas barang Qhaleesha yang sudah bersepah diatas meja.
"Dah siap jom"kata Qhaleesha.
Mereka bertiga berjalan menuju ke kantin.Tiba tiba mereka terserempak dengan Qhalish and the geng.
"Eh korang hi"kata Qhalish.
"Hi"jawab mereka sepatah.
" Nak belanja kitaorang kan dah jom"kata Qhalish.
"Hehhh bukan 'nak' tapi 'terpaksa' "kata Qhaleesha.
•••••••••••••••
"Dah kitaorang dah belanja kan dah bye" kata kata Alia sambil beredar dari situ bersama Qhaleesha dan Nasha.
"Eh korang tak nak makan sekali?" Tanya Qhalish kepada Aydan, Ameer dan Nazim.
"Tak nak"jawab mereka.
................
"Kita nak buat apa ni" tanya Qhaleesha.
"Entah lah bosan lah pulak.Jom pergi koperasi"ajak Alia
"Jom lah aku pun nak beli snack sikit boleh makan kat kelas nanti"kata Nasha.
Mereka bertiga berjalan menuju ke koperasi.
Sedang mereka berjalan mereka terserempak dengan Sarah, Puteri dan Diana.
Qhaleesha, Alia dan Nasha ialah musuh ketat Sarah, Puteri dan Diana apabila ditanya 'kenapa nak Kene bermusuh'jawapan mereka ialah sebab abang Qhaleesha rapat dengan boyfriend mereka dan sebab abang Qhaleesha lah boyfriend mereka menolak cinta mereka.
Qhaleesha yang sedang berjalan itu tiba tiba dilanggar oleh Sarah sehingga jatuh.
"Opss sorry sengaja"kata Sarah.
"Eh apa masalah kau?!!" Tanya Alia sambil menolong Qhaleesha untuk bangun.
"Aku tak sengaja kan sorry lah" kata Sarah lagi.
"Ishh kau ni kitaorang tak kacau kau kan?!!" Kata Nasha .
"Eh korang asal, Sarah langgar Qhaleesha bukan korang menyemak!!"kata Puteri.
"Masalahnya kau langgar kawan kitaorang,kau nak lawan ke sini lah"kata Alia
Diana yang sudah geram itu pergi ke arah Alia dan terus menarik tudung Alia.Alia menarik rambut Diana pula.
Puteri yang nampak kawannya ditarik rambut oleh Alia menjerit"Eh kau lepaskan rambut Diana lah".
"Eh eh kau tak payah nak menjerit Eh sini kau,aku nak ajar kau hormat orang"Nasha berkata sambil pergi ke arah Puteri dan menarik rambut Puteri.
"Eh sakitlah!!!" Kata Puteri sambil menggapai gapai tanggannya untuk menarik tudung Nasha.
"Oi takkan kau tengok je kawan kau bergaduh, kau pun sini lah" kata Qhaleesha.
Sarah datang ke arah Qhaleesha untuk menarik tudung Qhaleesha.
Belum sempat Sarah menarik Qhaleesha sudah menarik rambut Sarah dahulu.
"Eh apa bising bising tu" kata Ameer.
Mereka berempat baru lepas makan di kantin.
"Eh tu Qhaleesha dengan kawan kawan dia tu"kata Qhalish lalu berjalan dengan kawan kawan ke arah Qhaleesha, Alia dan Nasha.
"Woi!!"jerit Qhalish.
Mereka hanya memandang Qhalish saja tetapi tangannya masih lagi menarik sesama sendiri.
"Korang buat apa ni?!!"tanya Nazim.
Mereka berenam endahkan saja pertanyaan Nazim dan terus bergaduh.
"Woi berhenti lah!!!" Kata Ameer.
Sarah melepaskan tudung Qhaleesha dan terus menampar Qhaleesha.Wajah Qhaleesha yang putih itu bertukar menjadi merah kerana bekas tamparan dari Sarah.
Alia buat benda yang sama kepada Diana.
Nasha juga buat benda yang sama terhadap puteri."Korang pergi bilik disiplin sekarang!!!" Kata Aydan.
Semua terdiam dan terus pergi ke bilik disiplin.
To be continue...
Marilah sama sama kita vote....
YOU ARE READING
Suamiku Abang Pengawas (Slow Update)
Random"I love you sayang" "I love you too abang" Kahwin perancangan keluarga boleh ke bahagia sampai Jannah?...... Ni first book author jadi kalau ada yang terkurang ke terlebih ke maaf lah ye. Maaf banyak typo...