~Bab 8~

94 5 0
                                    

Selepas solat zohor Qhaleesha pergi ke mini library ditingkat 3.Rumah papa ni ada 3 tingkat.Tingkat satu untuk dapur, ruang tamu dan sebagainya.Tingkat 2 pulak untuk bilik bilik.Tingkat 3 ada mini library,ada macam pawagam tu,banyak lagi lah.

"Wahhh banyaknya buku.Aku tengok ni pun dah pening"

Di tangan Qhaleesha ada sebuah novel yang bertajuk 'DHEO'S' by Anjell.

Qhaleesha duduk di kerusi yang ada di dalam bilik itu.

Aydan di bilik tengah on Instagram kot.Dia kan ramai peminat.Sapa je yang tak minat dia.Sekali pandang terus cair.

Di bilik

"Bosannya.."

"Kawan semua tengah busy buat kerja sekolah.Tulah aku dah suruh buat sebelum cuti lagi tapi degil.Padanlah muka korang yang tak handsome tu.Hadap buku tu sampai abang Jamil mamposs"bebel Aydan.

"Haishhh aku ni asyik kena cari bini aku je,bila bini aku nak cari aku ni"

Aydan pergi ke lif dan menekan nombor 3.

Aydan menapak masuk ke semua pintu.Tiba di pintu mini library dia menjenguk kelapanya ke dalam.

'Oooo baca buku rupanya rajin pulak baca buku'

Aydan pergi ke arah Qhaleesha yang membelakanginya.

Aydan peluk Qhaleesha dari belakang.

"Eh abang"

"Sayang buat apa kat sini abang bosanlah"

"Sayang baca buku ni"Qhaleesha menunjuk buku yang dia baca kepada Aydan.

Aydan manarik Qhaleesha ke sofa panjang.
Qhaleesha duduk dan Aydan baring diribanya.

"Abang bosanlah sayang"kata Aydan.

"Bosan mainlah phone"kata Qhaleesha yang bermain dengan rambut Aydan.Buku yang dibaca tadi sudah di letak.

"Phone pun bosan"

"Habis abang nak buat apa"

"Sayanggggg"panggil Aydan.

"Ye"

"Nak cuddle please"Aydan membuat puppy eyes.

"Abang ni kan sumpah pelik ,dekat sekolah bukan main garang macam singa kelaparan dekat rumah mengada macam kucing"kata Qhaleesha sambil menatap muka Aydan.

"Sayang ni takkan kat sekolah nak manja manja nanti kalau ada orang jealous macam mana?,lagipun abang ni kan pengawas kene lah garang kalau tak nanti sayang tak takut dengan abang ,sayang ni dah lah degil"kata Aydan sambil mencuit hidung Qhaleesha.

"Yelah"Qhaleesha hanya bermain dengan rambut Aydan.

"Sayang!"

"Ye"

"Nak cuddleee"rengek Aydan.

"Oh lupa pulak jomlah pergi bilik"

"Jom"

Mereka menuju ke lif.

"Sayang ni lambat lah jalan "Aydan terus mengangkat Qhaleesha cara bridal style sampai di bilik.

Aydan dan Qhaleesha sedang baring tiba tiba Qhaleesha bersuara" abang"

"Ye nak apa sayang"Aydan mengetatkan lagi pelukan.

"Jom jalan jalan nak"kata Qhaleesha.

"Malaslah"Aydan saja bergurau dengan Qhaleesha.

"Alaaa jomlah please"minta Qhaleesha dengan muka yang comel.

Suamiku Abang Pengawas (Slow Update)Where stories live. Discover now