~Bab 15~

57 4 0
                                    

"abang kem tu bila?"Tanya Qhaleesha.

"Lusa"kata Aydan matanya tak lepas dari memandang phone.

"Abang dah isi ke borang tu?"tanya Qhaleesha lagi

"Belum lagi nanti abang isi"sedikit pun Aydan tidak memandang Qhaleesha.

"Bila tarikh last hantar borang tu?"tanya Qhaleesha.Dia nak attention dari Aydan tapi Aydan tak habis habis dengan game.

"Esok"jawab Aydan sepatah.

"Hishhhh abang ni tak habis habis dengan game"kata Qhaleesha sambil bangun dari duduk.

Aydan nampak Qhaleesha bangun terus tarik Qhaleesha.Qhaleesha merengus geram.Qhaleesha pandang ke arah lain.
Aydan terus menutup phonenya.Biarlah kawan dia nak marah ke apa janji kesayangan dia tak merajuk.

"Sayang sorry lah"kata Aydan sambil menarik Qhaleesha dalam pelukannya.

"Tak nak abang tak nak layan sayangkan,sayang tak nak kawan abang"kata Qhaleesha yang tertutup dengan dada Aydan.

"Alaaaa kawanlah dengan abang"

"Jadi lepas perbincangan yang telah dilakukan pada pukul 12 malam semalam ya mendapati bahawa saya akan merajuk dengan awak sampai 30 Februari,keputusan yang telah difikirkan akan memudahkan lagi lah jadi saya tak nak kawan dengan awak"kata Qhaleesha sambil buat suara seperti pembaca berita.

"Sayanggg jangan lah merajuk,lagipun mana ada 30 Februari"kata Aydan lalu mencium muka Qhaleesha bertalu talu.Qhaleesha membuat muka serius.

"Sapa suruh awak kiss muka saya"kata Qhaleesha membuat muka tak puas hati.

"Ahh nak kiss jugak sampai sayang tak merajuk"Aydan kiss lagi muka Qhaleesha bertalu talu.

"Ok fine saya tak merajuk dah"kata Qhaleesha sambil menolak muka Aydan.

"Ahhh sayang tipu sayang cakap 'saya awak' sayang tak cakap 'abang sayang'pun"kata Aydan lalu mencium lagi muka Qhaleesha bertalu talu.

"Ok fine sayang dah tak merajuk dah"kata Qhaleesha.

"Betul?"kata Aydan.

"Ye tak betul"kata Qhaleesha.Saja nak kacau dia.

"Sayanggggg"Aydan mencium lagi muka Qhaleesha.

"Ye ye betul"kata Qhaleesha.

Qhaleesha tersenyum.Nampak Qhaleesha senyum Aydan pun senyum.

"Hahaha cuak ke sayang merajuk"kata Qhaleesha.

"Gila tak cuak nanti tak ada sapa nak manja dengan abang "kata Aydan.

"Tahu pun "Qhaleesha menyatukan jari jemarinya dengan jari jemari Aydan.

°°°°°°°°°°°°

"Nah cikgu borang kem tu"Qhaleesha menghantar borang itu dengan gembira.

"Wey dia ni dah kenapa semalam bukan main tak nak ni dah tersengih sengih macam bangkai tikus"bisik Nasha kepada Alia

"Entah apa benda yang best sangat tah dengan kem ni,bukan dia penakut ke"bisik Alia

"Jom lah tanya"kata Nasha.

"Woi Sha kau ni kenapa suka sangat?"kata Alia dengan muka pelik.

"Tak ada pape"kata Qhaleesha.Senyuman itu tidak lekang di bibir Qhaleesha.

"Alahhh kau ni dengan kitaorang pun nak  rahsia bagi lah tahu"kata Nasha sambil mengambil tempat di sebelah Qhaleesha.

"Tak ada pape"kata Qhaleesha.

'sorry lah,aku tak nak cakap dengan korang nanti korang jealous pulak kalau aku cakap' Qhaleesha berkata dalam hati.

"Hmmm pape jelah Sha"kata Alia

"Semua dah hantar borang?"tanya cikgu Maria.

"Dah"

"Assalamualaikum cikgu saya datang nak kumpulkan borang kem"kata seseorang di pintu kelas.

Qhaleesha terus memandang pintu kelas apabila suara yang amat dia kenali  masuk ke gegendang telinganya.Tersenyum dia apabila ternampak muka Aydan.

"Waalaikumussalam,cikgu baru je lepas kutip borang ni,nah"kata cikgu Maria.

Aydan berjalan ke arah cikgu Maria sambil mencari kelibat Qhaleesha di dalam kelas itu.Dia tahu ni kelas Qhaleesha.

Tiba tiba matanya terhenti pada seseorang.Tersenyum dia apabila ternampak muka Qhaleesha.

"Aydan cari sapa?"kata cikgu Maria sambil memandang tempat yang Aydan pandang.

"Oooo girlfriend"kata cikgu Maria.

"Hehehe tak pe lah cikgu saya pergi dulu"Aydan meminta diri.

Aydan terdengar Sarah berkata"sayalah girlfriend dia cikgu"semasa dia mahu keluar.Tiba tiba Aydan pusing kebelakang dan berkata"girlfriend aku Sha"kata Aydan lalu berlalu keluar dari kelas itu.

"Hahaha perasan"kata Alia

Qhaleesha sudah menutup mukanya dengan buku kerana pipinya sudah memerah.

   To be continue...

Suamiku Abang Pengawas (Slow Update)Where stories live. Discover now