~Bab 18~

131 6 4
                                    

Mana lagi satu?"tanya abang Khairul.

"Erm...aaa....ermm"mata semua tertancap pada Qhaleesha.

"Wey mana kain kau?"tanya Alia berbisik.

"Aku tak tahu"jawab Qhaleesha sambil meraba raba di kocek seluarnya.

"Saya rase ada tadi"kata Qhaleesha.

"Dah tak payah banyak cakap semua kumpulan ni pergi dataran berdiri sampai semua siap makan"kata abang Khairul.

"Hah?!!"jerit Nazim.

"Pergi!!!"kata cikgu Alif.

Semua ahli kumpulan Qhaleesha berjalan ke dataran.

"Ni semua salah kau"kata Nazim.

"Sorry"kata Qhaleesha perlahan.

Aydan melihat Qhaleesha dengan perasaan kesian.

"Ni semua salah kau,kau tengok dah kita kena diri tengah panas ni,diorang sedap je makan"marah Nazim sambil berdiri di tengah panas.

Qhaleesha hanya menunduk.Malu disebabkan dia kumpulan dia kena denda.

"Aku mintak maaf korang"kata Qhaleesha.

"Kau ingat dengan mintak maaf kau tu kita boleh makan and duduk sana balik ke?!!"marah Nazim lagi.

"Kau ni kenapa dia dah mintak maafkan yang kau kecoh ni asal"kata Alia sambil mengusap belakang Qhaleesha.

"Diamlah kau"kata Nazim.

"Biarkan dia Sha"

Kumpulan Aydan

"You makanlah ni,nape you tak makan?"kata Sarah kepada Aydan.

"Aku tak ada selera lah korang makan lah"kata Aydan lalu beredar dari situ.

"Aku pun tak nak lah"kata Ameer lalu mengikut Aydan.

"Aku tak nak jugakk"kata Nasha.

×××××××××

"Kita nak buat apa ni wey?"tanya Nasha  lalu mengambil tempat di sebelah Aydan tetapi sedikit jauh.Sekarang ni mereka di bawah pokok besar berhampiran dengan sungai.

"Aku rase macam ada yang tak kena lah"kata Aydan.

"Aku tahu apa yang tak kena tu"kata Ameer.

"Apa?"Tanya Nasha.

"Kain Sha hilang sebab badut tu sorokkan"kata Ameer tenang.

"Hah?"tanya Aydan dengan muka pelik.

"Diorang plan nak sabotaj Sha,diorang nyorokkan kain Sha supaya Sha kena marah"kata Ameer.

"Mana kau tahu?"tanya Aydan.

"Kan aku pergi tandas masa masak tu pastu aku terdengar macam ada orang bercakap rupanya badut badut tu tengah plan nak sabotaj Sha"kata Ameer.

"Pastu kau diam je biar diorang kena denda?"tanya Nasha.

"Aku nak Diana tu rase diri dia bodoh,Sarah suruh dia sorokkan kain Sha tapi dia punya bodoh tahap ayah pin dengan dia sekali kena denda,dia lupa ke kalau kain Sha hilang satu group kena denda,habis dia group sapa?,sama dengan Shakan bukan dapat apa apa pun buat benda tu untuk Sarah,malu dapat denda pun dapat,bodoh punya Diana"jelas Ameer panjang lebar.

"Oooo ni semua badut tu lah yang plan,banggang diorang ni"kata Nasha sambil  bangun.

"Kau nak pergi mana?"tanya Aydan.

"Nak marah diorang lah"kata Nasha.

"Buat apa, baik report kat cikgu je"kata Ameer.

"Haah baik baik kau tak kena denda tetiba kena denda"kata Aydan.

"Ahh pape jelah"kata Nasha.

Mereka bertiga pergi berjumpa dengan cikgu Alif.

"Cikgu saya nak buat report"kata Nasha.

°°°°°°°°°°°°°°°°

"Kau diamlah memekak je lagi tadi!"marah Nazim kepada Qhaleesha yang tidak berhenti meminta maaf.

"Sorry lah"kata Qhaleesha lagi.Dia mengaku dia salah,dia cuai,dia tak sengaja.

"Kau ni maafkan je lah dia,kau asyik marah dia je,manusia semua buat kesilapan,marah orang kau ingat kau perfect sangat ke!!!"kata Alia yang dah tak tahan dengan Nazim.Asyik nak marah je ,dia tadi terlebih letak garam dekat makanan tu tak ada pun orang nak marah marah.

"Eleh kau asyik nak backup member je"kata Nazim.

"Apa yang backup ye,benda betul"kata Alia

Diana dah redha dengan ketentuan Ilahi yang dia kena duduk di bawah matahari.Tu lah sapa suruh bersubahat dengan watak antagonis sampai jadi bodoh ,dengar je cakap kawan tu lagi,kawan suruh terjun bangunan,terjunlah bangunan tu.

"Eh kau-"kata kata Nazim tidak sempat diungkap kerana ada satu suara yang menyampuk.

"Dah lah tu Nazim,awak tak boleh salahkan Sha"kata Nasha walaupun Nazim crush Nasha tetap kena selidik sapa betul sapa salah tak boleh terus menghukum.Walaupun sebenarnya dia nak marah Qhaleesha tapi dia tahan.Qhaleesha ni pun satu tak reti nak jaga barang elok elok.

"Awak pun nak backup kawan awak lah"kata Nazim.

"Kau tak tahu cerita jangan buat palataw Nazim"kata Aydan.Geram lagi tadi marah bini dia.

"Kau nak backup dia jugak ha backup lah"kata Nazim.

"Diana kau tak ada apa apa nak cakap ke"kata Ameer sambil pandang tepat mata diana.

"Ca-cakap apa?"kata Diana gagap.Untuk menutup gagapnya dia membuat muka selamba.

"Betul ni?"tanya Aydan pula.

"Korang nak tuduh aku yang curi kain Sha?"

"Kitaorang tak cakap pun"kata Nasha.

"Tapi aku pelik lah macam mana kain ni ada dekat beg Sarah?"Ameer menunjuk kain milik Sha sambil mengangkat sebelah keningnya.Kain ni tadi dia suruh Nasha ambik sebab dia tahu Diana nyorokkan kain ni dekat dalam beg Sarah.Jangan main main dengan Ameer eh.

Sarah,puteri dan diana terkejut,
terkaku,terpaku lalu terkentut.

"Any explain?"tanya Aydan.

Semua terdiam.

"Tak ada?,tak pe ada bukti dah cukup rase ye"kata Nasha.

Tepat pada masa Cikgu Alif dan abang Khairul datang.

"Kamu bertiga akan di denda kerana mensabotaj Qhaleesha.Sebagai denda kamu bertiga perlu mengemas dewan makan sepanjang kem ini"kata cikgu Alif.

"What?!"jerit Sarah.Euwww muka cantik macam i ni kena kemas dewan makan.

"Tak payah nak what what sangat"cikgu Alif dan abang Khairul pergi dari situ.haihh tak faham budak budak zaman sekarang ni mendengki je.

                     To be continue...

Happy reading...don't forget to vote...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 06 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Suamiku Abang Pengawas (Slow Update)Where stories live. Discover now