"Wey Sha kau tak makan ke?"tanya Nasha.
Mereka sedang makan di kantin."Kenyanglah"
"Entah kau sorang je yang lapar,dah macam tak makan setahun.Tadi kat kelas kau curi curi makan,kat sini kau makan lagi,nanti balik rumah kau makan berapa kali sehari kau makan ni lia"kata Nasha.
"Aku-"Alia tidak sempat habiskan ayatnya kerana ada suara sumbang yang menyampuk.
"Hey korang buat apa ni"kata Sarah.
"Bala sudah datanggg"kata Nasha perlahan.
"Kitaorang tengah pam bola bowling"kata Alia selamba.
"Ingatkan adap je tak ada,mata pun tak ada"kata Qhaleesha.
"Kau jangan kurang ajar eh"kata Diana.
"Tambahlah ajar"kata Nasha.
"Kitaorang tegur cara baik kurang ajar korang balas"kata Sarah.
"Tak suruh tegur pun"kata Qhaleesha
Sarah geram terus menyimbah air sirap Alia ke muka Qhaleesha.
"Woii kau asal hah?!!"jerit Alia
"Kitaorang tak cari pasal dengan korang pun kan"
Alia dan Nasha membantu Qhaleesha mengelap muka.
"Kau ni kan nak je aku lempang kau tapi ustaz aku kata tak boleh sentuh babi"kata Qhaleesha.
"Nasib kau selamat babi"kata Alia kepada Sarah.
"Dah lah macam orang gila kitaorang tak kacau hidup kau pun"kata Nasha.
"Korang dah rampas boyfriend kitaorang kau kata tak kacau hidup kitaorang"kata Puteri.
"Entah dah lah pegang boyfriend aku,kau tak tahu halal dengan haram ke"kata Sarah sambil tersenyum sinis.
"Baik buruk aku biar malaikat Raqib dan Atid je yang tahu,Kau tak payah sibuk nak buat kerja part time "kata Qhaleesha.
"Wey asal kecoh kecoh tu"Nazim berkata sambil menunjuk kearah orang ramai berkerumun.
"Entah jom tengok"
Mereka terkejut apabila melihat Qhaleesha yang sudah basah.
Aydan terus menjerit.
"Korang ni kenapa?!!"jerit Aydan.
Semua orang di situ terkejut.
Bahu Sarah terhinjut sedikit.
Sarah pura pura jatuh lalu berkata"auchh".
"You dia tolak I"adu Sarah kepada Aydan sambil menunjuk kearah Qhaleesha.
"Otak kau!"kata Alia
Nasha buat seperti Sarah pura pura jatuh lalu berkata"auchh you dia tolak I"kata Nasha sambil membuat suara gedik.
"Hahahaha!"semua orang di situ ketawa dengan gelagat Nasha.
"Gedik siak"kata Qhaleesha.
"Apa kau kata, biarlah aku nak gedik dengan Aydan,aku girlfriend dia"kata Sarah.
"Tahun bila kau girlfriend aku, girlfriend aku Sha"kata Aydan sambil berjalan ke Qhaleesha.
"Awak okey Sha?"tanya Aydan risau.
Qhaleesha mengganguk."Semua yang terlibat pergi bilik disiplin sekarang!!!"jerit Qhalish.
×××××××××××
"Ni semua salah korang"kata Alia sambil menunjuk ke arah Sarah and the geng.
"Korang yang rampas boyfriend kitaorang dulu"kata Diana.
"Dah diam cepat bersihkan daun kering tu"kata Qhalish tegas,Saje nak manakutkan mereka.
Mereka berenam telah mendapat ubat dan telah diberi hukuman untuk membersihkan padang sekolah.
"Kesian bini aku,ni semua salah Qhalish kalau dia tak suggestkan cikgu Alif untuk bagi denda,tak ada nye bini aku kena bersihkan daun kering tu semua"kata Aydan sedih.
"Dah lah kau nak menggedik pulak"kata Ameer.
Mereka hanya melihat dari jauh saja.
Tiba tiba Sarah menjerit kepada Aydan.
"Sayanggg panas ,nanti muka i hitam!"."Padan muka kau!"kata Aydan lalu meninggalkan tempat itu.
"Dah macam pengemis dah aku tengok kau ni"kata Nasha.
"Diamlah kau"kata Diana.
"Kaulah diam"kata Alia
"Dah diam, jangan sampai aku bagi lagi satu denda"kata Qhalish.
••••••••••••
"Sayang okey?"Aydan dan Qhaleesha sudah pulang ke rumah.Mereka sedang menjamu selera.
"Okey je"kata Qhaleesha sambil senyum.
"Kesian sayang kena simbah air lepas tu kena bersihkan daun kering tu"
"Sayang ada sakit dekat mana mana tak,meh abang ubat"kata Aydan.
"Sayang sakit dekat sini"kata Qhaleesha sambil menunjuk ke hati nya.
"Alaaa kesian dia sakit hati"
"Tu lah dah lah ada nama abang dekat dalam tu"kata Qhaleesha.
"Hahaha meh abang ubatkan,sini sakitkan"
Aydan mencium dahi, pipi kanan,dan pipi kiri.
"Abang sayang cakap sayang sakit dekat hati bukan sakit dekat muka"kata Qhaleesha.
"Muka ni yang kena simbah"
"Abang tangan sayang sakitlah"kata Qhaleesha.Saje nak menggedik dengan Aydan *Suami aku korang asal nak gaduh, dah lah single* (sorry bukan author yang tulis, Qhaleesha ni yang tulis)
"Dah tu nak buat apa? padan muka"kata Aydan.*padan muka kau Qhaleesha,semua yang kena ejek single tadi sila ketawa kan Qhaleesha*
"Abanggggg"Qhaleesha hendak bangun kerana mood dia telah menjadi badmood so dia tak ada selera nak makan.
Baru saja nak bangun Aydan menarik Qhaleesha sampai terjatuh di pahanya.
"Abang ni kenapa nanti mama or Ayda nampaklah,tadi dah lah tak kisah pasal sayang,sayang sakit tangan pun cakap padan muka"Qhaleesha memalingkan muka.
"Alololo sorry okey,abang saje je.Meh abang suap okey sakit tangankan"kata Aydan.
Aydan menyuap Qhaleesha yang dipahanya.
To be continue...
Sorry ada yang merapu.jangan lupa vote.
YOU ARE READING
Suamiku Abang Pengawas (Slow Update)
Random"I love you sayang" "I love you too abang" Kahwin perancangan keluarga boleh ke bahagia sampai Jannah?...... Ni first book author jadi kalau ada yang terkurang ke terlebih ke maaf lah ye. Maaf banyak typo...