"Cikgu nak semua orang join kem ni,WAJIBnya.Cikgu tak nak macam sebelum ni sikit je yang join,FAHAM!!"kata cikgu Alif yang sedang bercakap di dewan.
"Faham!!"
"Alaaaa Wey aku malas siak,dah lah 3 hari 2 malam."kata Qhaleesha sambil beratur untuk ke kelas.
"Sama lah"kata Alia di belakang Qhaleesha.
"Apa kata kita cakap dengan cikgu Maria, dia kan guru kelas kita so dia maybe dia akan membantu,lagi pun dia rapat dengan kita"kata Nasha.
"Ok jugak lepas ni subjek dia kan?"kata Qhaleesha.
"Haah"
Mereka menapak masuk ke dalam kelas.
Sarah yang sedang menebalkan muka dengan make up melihat kedatangan Qhaleesha terus berkata"wahhh budak perampas dah sampai".
"Bisinglah"kata Alia ppsambil mengambil tempatnya.
"Dah lah rampas bf orang tak reti malu pulak tu"kata Putri.Semua yang didalam kelas itu membuat kerja sendiri. Dah biasa tengok diorang ni gaduh.
"Muka dah lah tak cantik ada hati nak rampas bf aku"kata Sarah.
"Muka kau cantik....tahu 24434 tak....tak heh lemah"kata Qhaleesha.
"Slebewww"sambung Alia dan Nasha.
Qhaleesha, Alia dan Nasha ketawa besar sampaikan suara diorang yang memenuhi kelas itu.Sarah and the geng menayang muka blur.
Semua di dalam kelas terus senyap apabila kelibat cikgu Maria masuk dalam kelas.
"Bangun kelas"kata ketua kelas.
"Assalamualaikum dan selamat pagi cikgu Maria"kata ketua kelas diikuti satu kelas.
"Waalaikumussalam dan selamat pagi,duduk"cikgu Maria meletakkan beg dan beberapa kertas di atas meja guru.
"Ariff"panggil cikgu Maria.
"Ye cikgu"ariff datang ke arah cikgu.
"Tolong agihkan borang ni kepada semua"cikgu Maria memberi borang kem kepada ariff.
Ariff mengagihkan borang tersebut.
Setelah Qhaleesha,Alia dan Nasha mendapat borang tersebut terus mereka bangun dan kearah cikgu Maria.
"Ye kenapa?"tanya cikgu Maria.
"Cikgu~"kata Qhaleesha.
"Boleh tak~"kata Alia
"Kitaorang~"kata Nasha
"Tak join~"kata Qhaleesha
"Kem ni~"kata Alia
"Please~"kata mereka bertiga sambil membuat muka comel.
Mereka berkata bergilir gilir.
"Maaf kem ni bukan saya yang buat jadi saya tak ada hak untuk kecualikan kamu bertiga kali ni"kata cikgu Maria sambil tersenyum.
"Alaaaa"kata Qhaleesha.
"Tapi saya dengar cikgu disiplin yang buat kem ni"kata cikgu Maria.
"So cikgu Alif lah yang buat"kata Alia.
"Apa kata kamu bincang dengan dia"kata cikgu Maria.
"Eh tak pe lah cikgu kitaorang join je lah"kata Qhaleesha.
"Hahaha tahu takut dah pergi duduk sana kita mula kelas"kata cikgu Maria.
"Baik cikgu "kata mereka bertiga sambil berjalan lemah ke tempat duduk mereka.
Cikgu Maria menggelengkan kepala.Tak pernah berpisah betul mereka bertiga tu.Dah macam adik beradik.
°°°°°°°°°°°°°°°°°
"Assalamualaikum"Qhaleesha menapak ke dalam rumah.Aydan di belakang yang sedang membawa begnya dan Qhaleesha menggelengkan kepala melihat Qhaleesha berjalan lemah.
"Waalaikumussalam"kata Ayda.Mama dengan papa tak tahu kat mana belum balik lah kot.
Ayda yang nampak kakak iparnya lemah semacam bertanya kepada Aydan"abang kenapa dengan kak Sha?".
"Entah abang pun tak tahu"
"Ayokk abang ada buat salah,ayokk tak tahu"kata Ayda.
"Mana ada abang buat salah,eh dah lah nak pujuk kak Sha kejap"Aydan berlari menaiki tangga.
Aydan masuk ke bilik lalu mencari kelibat Qhaleesha.
Qhaleesha sedang duduk di birai katil.
"Sayang kenapa moody je ni"tanya Aydan lalu mengambil tempat di sebelah isterinya.
Qhaleesha menyandarkan kepalanya di bahu Aydan.
"Abang,sayang tak nak join kem tu"kata Qhaleesha sambil buat muka monyok.
"Lahhh sebab ni je ke sayang moody"Qhaleesha mengganguk.
"Kan abang pergi jugak"
"Tapi sayang tak suka pergi kem"Qhaleesha meletakkan kepalanya di riba Aydan.
"Kenapa sayang tak suka pergi kem,cuba cakap dengan abang"kata Aydan sambil membuka tudung Qhaleesha lalu mengusap rambut Qhaleesha.
"Nanti kat sana kena satu group dengan orang lain,kena masuk hutan tengah malamlah,apa lah sayang takut kalau satu group dengan Alia dengan Nasha takpelah jugak"kata Qhaleesha.
"Hahaha tu je sayang takut?"tanya Aydan.
Qhaleesha mengganguk.
"Jangan lah risau abang ada kan"Aydan memujuk Qhaleesha.
"Tapi nanti abang group lain"kata Qhaleesha.
"Walaupun group lain abang tetap dengan sayang"
"Betul?"kata Qhaleesha.
"Ye betul"kata Aydan.
"Janji?"kata Qhaleesha sambil menyuakan jari kelingking.
"Ye janji"Aydan Aydan mengaut jari kelingking Qhaleesha dan dia.
"Dah pergi mandi,ke nak abang mandikan?"kata Aydan sambil smirk kepada Qhaleesha.
"Tak pe tak pe sayang mandi sendiri"kata Qhaleesha lalu menapak ke bilik air.
To be continue...
YOU ARE READING
Suamiku Abang Pengawas (Slow Update)
Random"I love you sayang" "I love you too abang" Kahwin perancangan keluarga boleh ke bahagia sampai Jannah?...... Ni first book author jadi kalau ada yang terkurang ke terlebih ke maaf lah ye. Maaf banyak typo...