~Bab 13~

71 5 1
                                    

"Sayang okey?"tanya Aydan setelah menapak masuk dalam bilik.

"Sayang okey je cuma sakit pingganglah.Si Sarah tadi bukan buat kerja."Qhaleesha sedang menyikat rambutnya.

"Alololo sian dia"kata Aydan cium pipi Qhaleesha lalu berjalan menuju ke bilik air.

Selesai membuang apa yang patut di tandas,Aydan merebahkan badan di katil Qhaleesha di sebelah sedang membaca novel.

"Sayang tak penat ke sinilah baring"kata Aydan.

"Jap lah sayang nak baca benda ni dulu"kata Qhaleesha.

"Alaaaa sini lah nak peluk"kata Aydan sambil membuat puppy eye.

"Tak nak"kata Qhaleesha Selamba.

"Sayangggg sinilah"

"Tak nak"

"Tak nak kawan sayang"Aydan memalingkan muka, Qhaleesha hanya memandang belakang Aydan.

"Ye lah sini"Qhaleesha meletakkan novel di meja dan memeluk Aydan dari belakang.

Aydan memusingkan badan menghadap Qhaleesha,Aydan membalas pelukan itu.

×××××××××

Selesai mandi dan solat Aydan dan Qhaleesha pergi ke dapur untuk makan malam.Walaupun mereka duduk dengan family Aydan tapi mereka makan tak sekali.

"Sayang mesti penat kan"kata Aydan.

"Penat lah jugak"kata Qhaleesha sambil buat muka sedih.

"Abang suap boleh?"tanya Qhaleesha.

"Tak boleh makanlah sendiri"kata Aydan.

"Hish abang ni tak sweet langsung"Qhaleesha pandang ke arah lain.Tak nak tengok muka Aydan.

"Alololo merajuk pulak"kata Aydan.

"Ok ok abang suap kan,come"

Qhaleesha tidak beranjak sedikit pun.Tak nak kawan Aydan.

"Sini lah sayang"Aydan menarik Qhaleesha sehingga Qhaleesha terduduk di atas riba Aydan.

Aydan nak suap Qhaleesha tapi Qhaleesha pandang ke arah lain.

"Pandanglah sini sayang macam mana abang nak suap"

Aydan berusaha nak suap Qhaleesha tapi Qhaleesha mengelak.

Aydan memusingkan badan Qhaleesha menghadapnya.

Kaki Qhaleesha dililitkan di pinggang Aydan.

"Sayang nak merajuk dengan abang ke"

"Hmmm"

"Sayang tak nak cakap dengan abang ke"

"Hmmm"

"Sayang cakaplah something"

"Hmmm"

"Sayang ni abang cakap sayang 'hmmm' je"

"Hmmm"

"Hello polis,kat sini ada orang merajuklah,
Haah,nama dia Nur Qhaleesha Humaira,dia merajuk sebab saya tak nak suap dia,nanti tolong tangkap dia tau ,pastu nanti kalau dah tangkap jangan letak dekat lokap polis tu,letak dekat hati saya
,Ok bye"kata Aydan sambil acah acah sedang menelefon.

Qhaleesha menahan senyumnya.Pipinya sudah mengblushing

"Sayang kalau nak senyum senyum je lah"

"Mana ada "

"Pipi tu dah merah dah"kata Aydan.

"Mana ada"kata Qhaleesha menyembamkan mukanya di dada Aydan.

Aydan gelak.

"Aduh makan pun nak sweet sweet"Ayda tadi nak minum air tapi ternampak adegan sweet sweet abangnya.

Qhaleesha yang terdengar suara Ayda terbangun dari riba Aydan.

"Sibuklah kau,aku baru nak sweet dengan bini aku"kata Aydan lalu menyuap makanan ke mulut Qhaleesha.

"Ye lah banggg"selesai basuh cawan yang diguna tadi Ayda terus naik atas.Nanti abangnya kata dia penyibuk pula.

"Apalah abang nak sweet sweet tengoklah ada orang ke tak ni tak,nasib Ayda kalau mama kalau-"

"Shutttt" Aydan menyuap Qhaleesha.

•••••••••••

"Wey Sha kau dah siap kerja sekolah semalam"tanya Nasha.

"Belum"selamba Qhaleesha menjawab.

"Dah tu kau boleh rileks lagi?"Tanya Nasha dengan muka tak percaya.

"Bahasa Melayu je pun senang bin kacang buncislah"

Nasha dan Qhaleesha tengah lepak di taman botani yang berhampiran dengan kantin.

"Ni Alia mana ni kata nak beli makanan je apahal lama sangat"Nasha masih lagi bertungkus Lumus untuk siapkan kerja.

"Entah makanan habis kot"Qhaleesha hanya bergoyang kaki melihat kawannya membuat kerja.

"Takkan lah makanan habis pun lambat"kata Nasha.

"Kau lupa ke?hari tu kan makanan dah habis ,dia buat apa?dia suruh mak cik kantin masak untuk dia Alia tu kalau pasal makanan dia sanggup tunggu tau"kata Qhaleesha.

"Alia memang"kata Nasha.

Setelah beberapa minit kelibat Alia masih lagi tak nampak.Dah lah waktu rehat dah nak habis.Lagi 5 minit waktu rehat dah nak habis.

"Korang tak masuk kelas?"Qhalish menegur mereka.Qhalish bersama dengan Aydan tadi  sedang meronda tiba tiba ternampak Qhaleesha dan Nasha.

"Tak tunggu Alia"kata Qhaleesha.

"Weyyy sorry lambat makanan habis"kata Aliadengan nafas tercungap-cungap.

"Haishhhh lama sangat,mana makanan aku?" Tanya Nasha.

"Nah" Alia menghulurkan nasi goreng kepada Nasha dan Qhaleesha.

"Korang pulak buat apa kat sini"kata Alia sambil memasukkan nasi goreng ke dalam mulut.

"Tadi kitaorang ronda tetiba nampak Sha dengan Nasha"kata Aydan.

"Korang cepat sikit makan lepas tu terus masuk kelas jangan ponteng pulak"kata Qhalish.

Mereka bertiga menggangguk dan terus makan, Qhaleesha memandang Aydan sempat Aydan membuat flying kiss.Pipi Qhaleesha memerah.

To be continue...

Suamiku Abang Pengawas (Slow Update)Where stories live. Discover now