"Baru pagi tadi jumpa ni dah jumpa balik.Ni tambah lagi tiga orang.Apa nak jadi ni?!!"kata cikgu Alif.Qhaleesha, Alia, Nasha, Sarah, Puteri dan Diana hanya menundukkan muka.Qhalish,Aydan, Ameer dan Nazim hanya menjadi pemerhati di belakang.
"Cikgu bukan kitaorang yang mula dulu, diorang ni yang mula dulu!"Qhaleesha berkata.
"Ehh korang yang mula dulukan!"nafi Sarah.
"Kau yang tolak Sha dulu!"kata Alia.
Sedang mereka berperang mulut cikgu Alif menjerit"Sudah sudah!!!".
Mereka semua terus diam tidak berkata.
Selepas saja mendapat ubat(rotan) dari Cikgu Alif mereka semua keluar dari bilik disiplin.
Qhaleesha, Alia dan Nasha sudah berjalan menuju ke kelas mereka.
Qhalish, Aydan, Ameer dan Nazim berjalan ke perpustakaan kerana cikgu Badariah memanggil mereka untuk menolongnya.
Sarah, Puteri dan Diana ditinggalkan di belakang.
................
"Assalamualaikum Sha dah balik"Qhaleesha memberi salam.
"Aikk mana semua orang ni, tidur ke?"tanya Qhaleesha bersendirian.
"Eh Sha dah balik" kata ibu yang baru sahaja sampai di ruang tamu dengan bakul baju.
"Dah,abang mana ibu?" Tanya Qhaleesha.
"Balik lambat katanya ada kelas tambahan"kata ibu.
Qhaleesha hanya meng'o'kan saja kerana penat.
"Sha malam ni kita pergi makan di luar tau,so pakai cantik cantik tau"kata ibu.
"Oooo ok ibu" kata Qhaleesha.
••••••••••••
"Sha cepat lah semua orang siap dah!"jerit ibu dari bawah.
"Ye ye dah siap dah,ni phone hilang ni ada sesiapa nampak tak?" Tanya Qhaleesha.
"Aduhhh kau ni dik lambat lah phone hilang lah beg hilang lah semua hilang" kata Qhalish.
Setelah jumpa handphonenya Qhaleesha terus mengambil kasut dan menuju ke kereta.
................
"Assalamualaikum Hasyim lama tak jumpa kau"tegur ayah Qhaleesha.
"Eh tu bukan kawan kau ke bang?"bisik Qhaleesha.
"Haah lah kenapa dia kat sini?"bisik Qhalish.
'aku ingatkan family aku je,ibu tak cakap pulak ada kawan ayah'kata Qhaleesha dalam hati.
"Eh lupa pulak Qhalish Sha sini,ni kawan ibu dengan ayah" kata ibu Qhaleesha
"Ouhh hi" kata Qhalish dan Qhaleesha serentak sambil menghulur tangan kepada mama papa Aydan.
"Lah dah besar dah anak awak ni.Cantik handsome" kata mama Aydan.
"Halahhh anak awak pun apa kurangnya kacak comel"kata ibu Qhaleesha.
Aydan dan Ayda tersenyum manis.
"Jom lah kita makan dulu baru borak borak, dah nampak lapar dah Qhaleesha tu asyik tengok makanan tu je" kata papa Aydan.
"Hehehe"ketawa Qhaleesha.
"Makan je laju"kata Qhalish.
Selesai makan mereka berbual kosong.
Erkkkkk
"Hishh kau ni bang tahulah dah kenyang,sopan lah sikit"Qhaleesha berkata sambil mengelap mulutnya.
"Bisinglah kau"kata Qhalish lalu merenjis air pada muka Qhaleesha.
"Tak habis habis bergaduh dua ekor ni"kata ibu Qhaleesha.
"Biasalah tu budak budak"mama Aydan berkata.
"Aydan, Qhaleesha"panggil ayah Qhaleesha.
"Yes!"kata Qhaleesha dan Aydan serentak.
"Ayah nak cakap sikit ni"kata ayah lagi.
"Cakap apa yah?"Tanya Qhaleesha.
Ayah Qhaleesha memandang papa Aydan lalu papa Aydan mengangguk.
"Kami nak satukan kamu berdua"kata ayah Qhaleesha.
Diri Qhaleesha seperti dibekukan hanya kaku.Aydan pula sudah tersembur air yang di minum ke muka adiknya.
Semuanya senyap.
1 saat
2 saat
3 saat
4 saat
5 saat
"Jadi kamu berdua setuju ke tidak?"tanya mama Aydan.
Soalan mama Aydan seperti angin dibiarkan berlalu tanpa jawapan.
Aydan dan Qhaleesha masih lagi terkejut dengan apa yang ayah Qhaleesha katakan.
Ibu menepuk meja bagi menyedarkan Aydan dan Qhaleesha lalu berkata"setuju ke tidak?".
Aydan yang terkejut itu terus berkata "Aydan tak nak".
"Apa ayah ni main kahwin kahwin kan orang"
"Nanti Sha kahwin kan ayah dengan mak cik bedah janda tu baru tahu".
Ibu sudah pandang Qhaleesha dengan tajam.Boleh pulak dia cakap macam tu,mak dia kat depan ni.
"Sha tak nak"rengek Qhaleesha.
"Kenapa kitaorang kene kahwin Sha baru form 3, Qhalish ni tak kahwin pun"kata Qhaleesha.
Aydan sudah diam terkaku.
"Eh aku pulak kene"kata Qhalish.
"Yelah kau abang"Qhaleesha berkata.
"Dah dah dah ayah tak nak dengar apa apa"ayah Qhaleesha memberhentikan perang mulut anaknya.
"Tapi ayah Sha tak nak kahwin"kata Qhaleesha.
Ibu Qhaleesha cuba untuk memujuk Qhaleesha"sayang nanti kalau ibu ayah dah tak ada sapa nak jaga Sha nanti,sebab tu lah kitaorang kahwinkan Sha"
"Kitaorang fikirkan masa depan Sha,nak suruh abang kamu tu silap silap roboh satu rumah"sambung ibu Qhaleesha.
Qhaleesha hanya diam tidak berkata.
"Papa tahu anak papa bolehkan" kata papa Aydan.
"Okey Aydan kahwin"kata Aydan.
"Fine Sha kahwin"kata Qhaleesha.
To be continue...
YOU ARE READING
Suamiku Abang Pengawas (Slow Update)
Random"I love you sayang" "I love you too abang" Kahwin perancangan keluarga boleh ke bahagia sampai Jannah?...... Ni first book author jadi kalau ada yang terkurang ke terlebih ke maaf lah ye. Maaf banyak typo...