Yıl 1658 , İngilizlerin Amerika kıtasında ki sömürge topraklarında güneş yeni doğuyordu . Gökyüzü bulutlu idi fakat güneş bulutların arasından yüzünü gösteriyor , bende burdayım diyordu . Horozlar ötmeye başlamıştı , evlerin bacalarından dumanlar tütüyordu . Sıcak ve kurak olan yaz mevsimi yerini soğuk ve yağışlı olan güz mevsimine bırakmıştı .
Massachusset yakınlarında bulunan Salem kasabasının papazı Samuel Parris , her zamanki gibi erkenden uyanmış , malikânesinin mutfağında sıcak olan kahvesini yudumluyordu.
- Samuel Parris -
Malikânede her zamanki gibi derin bir sessizlik ortamı mevcuttu .
Doğrusu oğlu Leanardo öldüğünden beri bu sessizlik hiç bozulmamıştı . Bu ölüm bu malikâneye kara bir bulut gibi çökmüştü .Leanardo yirmili yaşlarında bir protestan tarafından katledilmişti ve zanlısı hâlâ bulunamamıştı . Samuele göre suçlu bu topraklardan kaçmış olmalıydı , zaten aklı başında biri bunu yapardı .
Malikânenin boş duvarlarında bir ses yankılanıyordu , birisi merdivenlerden iniyordu . Samuel kahvesinden bir yudum aldı ve ağzını ekşitti , kahve soğumuştu . Papaz merdivenden inen kişinin eşi Elizabeth olduğunu gördü ve yüzünde hafif bir tebessüm beliriveridi .
" Papaz Samuel her zaman ciddi bir tavır takınırdı onu tebessüm ederken görmek pek rastlanmayan bir olaydı. "Elizabeth kırklı yaşlarının sonunda , yeşil gözlü , siyah saçlarına ak düşmüş , uzun boylu ve hafif bir kamburu olan bir kadındı . Yüzlerinde ve ellerinde kırışıklıklar vardı , bunlar çekmiş olduğu acıların ve çilelerin birer yansımasıydı .
Elizabeth , Samuel' i selamladı ve tek bir kelime bile etmeden kahvaltıyı hazırlamak için tezgâhın başına geçti . Evin yaşlı hizmetlisi Diana öldüğünden beri koskoca malikânenin işleri Elizabeth ve genç kızları Betty ' ye kalmıştı .
Nihayetinde masa hazırlandı ve evin genç kızı Betty mutfağa teşrif etti . Anne ve babasına günaydın diyerek onları saygı ile selamladı .Betty yirmili yaşlarında , yeşil gözlü , siyah saçlı , yüzü hafif toplu ve boyu ortalama olan bir kızdı , evlilik çağı yaklaşmıştı ve hatta babasının gözünde bir damat adayı dahi vardı .
Betty bu adayı sadece bir kez görmüştü . Adam otuzlu yaşların sonunda zengin ve dul bir adamdı ilk eşini doğum yaparken kaybetmişti ikinci eşini ise bir yangında kaybetmişti .
Kasabada adını kara dul'a çıkarmışlardı ayrıca Betty ' ninde bu adamda gönlü yoktu .Betty ' nin gözünde ailesi onun istikabalini hiç düşünmüyordu . Yalnızca para ve gücü önemsiyorlardı hatta Leanardo' nun babasının hırsları yüzünden öldüğünü düşünüyordu ama yinede ailesinden nefret edemiyordu .
Betty'de kahvaltıya katıldı ve hep birlikte şükür duasının ardından kahvaltıya başladılar . Kahvaltı çok sessiz geçiyordu . Samuel bir dilim ekmeğine tereyağı sürüp yemişti ardından kahvesini içmişti , kahvaltısını tamamladıktan sonra sandalyesinden kalkıp ailesi ile vedalaştı her zaman ki gibi kiliseye gidecekti . Gelen cemaatte vâaz verecek , İncilden pasajlar okuyacak ve Meryem Ana ilahisini söyleyecekti .
Elizabeth ve Betty Samuel' i yolcu etmek için kapıya kadar ona eşlik ettiler . Samuel onu bekleyen gösterişli faytonuna binerek kilisenin yolunu tuttu . Anne ve kızı içeri girerek mutfağa geçtiler halihazırda duran yemek masasını toplamaya başladılar .
Betty , Annesine :
- Anneciğim , zavallı hizmetlimiz Diana öldüğünden beri bu malikânenin işleri bize kaldı , sadece ikimiz varız . Biz bu işler için yeterli değiliz ." Dedi
Elizabeth :
- Haklısın ama söylenme baban işini bilir eğer o uygun görseydi şimdiye bize hizmetli bulmuştu bile , hem yaşlı olanda benim , hasta olanda benim fakat senin kadar söylenmiyorum.
Betty :
- " Anneciğim , beni yanlış anlamayın ama evlilik çağım geldi babamın aklında bir talip bile var yarın bugün evlendiğimde bu evden ayrılacağım o zaman tek başınıza bu malikânenin işlerini nasıl üstleneceksiniz ? " dedi
Elizabeth bu soruyu yanıtsız bırakmış ve kızına ciddi bir bakış atmıştı bu Betty'nin susmasına yetmişti . Elizabeth mutfağı toplama işini Betty'ye bıraktı ve bir hışımla yatakları toplamak için üst kata çıktı .
Betty'nin yanakları utancından kıpkırmızı olmuştu fakat kendini hemen toparlayıverip ve işine koyulmuştu .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Salem Cadıları
Actie17.Yüzyıl Amerika'sında tarih ilk defa böylesine ilginç bir duruşmaya imza attı. Massachusetts'e bağlı Essex, Suffolk ve Middlesex hanelerinde sulh yargıçları tarafından yönetilen mahkemelerce bir gurup insan cadılıkla suçlandı ve mahkemeler sürdüğü...