"Kau ok ke?" Soklan Mir ringkas saat melihat Hyera sudah membuka matanya.
Hyera hanya diam.. Matanya ligat memandang syiling. Pagi tu buat Hyera terasa segar sedikit. Namun mulutnya sedikit pun tidak menjawab pertanyaan Mir.
"Hyera Lau...." Mir mendekatkan dirinya duduk di birai katil dengan masih bertuala dan baru saja selesai mandi.
"Mian..." Sepatah Hyera cuba bersuara membuka mulutnya.
"Ha...?" Mir kurang jelas dengan suara Hyera namun dia tidak terburu bertanya lagi. Dia hanya beralih untuk bersiap memakai baju.
Mir mendapatkan beg pakaiannya yang sempat di capai dengan buru-buru semalam. Hasil tangkapan rawak saat berusaha mengekori Hyera.
"HEY! sihat tak ni? Mir berbaring di sebelah Hyera.
Hyera hanya mengganguk.
"Mandi laa.. Jom breakfast"
"Tak nak! nak tidur" Hyera kembali menyelimutkan badannya sehingga ke kepala.
"ERr... Hyera"
Seketika Hyera kembali terduduk.
“HUH EXO!” Hyera tiba-tiba bingkas bangun dengan mengejut. Walhal sekejap tadi dia baru saja memilih untuk sambung tidur.
Mir yang sedari tadi masih membaringkan tubuhnya hanya menatap Hyera dengan senyumannya. Yeoja itu memasang wajah seriusnya serta bibir yang agak memuncung sambil terus berusaha turun dari katil.
"Phone mana phone... Alaa kat dorang ERGHHH". Hyera mula terkocoh-kocoh habis satu bilik di pusingnya.
Lalu Mir mendekat ke arah Hyera dan melingkarkan tangannya untuk dengan sengaja seperti sedang memeluk. "Tenang boleh tak?"
"Ok..". Hyera terus diam dan kaku dalam dakapan namja itu.
Chup!
Mir mencuri kesempatan untuk mencium telinga Hyera dari sisi sehingga Hyera mengeliat sedikit dibuatnya.
“Halkkaeyo. Oppa selalu mencuri-curi kesempatan" Rajuk Hyera dan tiba saja sudah terlucut laju dari bibirnya memangil kembali namja yang berada dibelakangnya dengan panggilan 'oppa'.
“Hihihii Isteri saya kan.." Mir dengan senang menutur ayat 'Isteri' bagai lupa semalam saja dia telah dijerut Hyera.
"Sudah jom kita turun, Lepas mandi, Breakfast and cari phone semua.." Mir melonggarkan tangannya dari terus memeluk Hyera.
Hyera gadis itu seakan menganguk dan menurut semua apa yang dikatakan Mir.
Mir masih dengan senyumannya.
Hyera sempat menatap wajah suaminya sebelum siap ke kamar mandi. Pikirannya entah melayang kemana-mana. Jangan berpikiran yang tidak-tidak. Hyera hanya berpikir kalau hari-harinya menjadi seorang isteri seperti sedia untuk dimulai. Tiba-tiba jiwanya sangat ingin menjadi seorang isteri seperti tidak ingin mengecewakan Mir lagi.Yeoja itu masih menatap wajah suaminya. Matanya memanas kerana hal yang mulai memenuhi benak pikirannya. Hatinya terus berkata tidak seharusnya ia menangis sekarang dan disini, di hadapan Mir.
.. dan tanpa sedar Mir juga hanya memerhatikan Hyera dengan kegiatannya kerana sibuk bergelut dengan pikirannya. Kedua mata indah itu digenangi air yang sudah siap jatuh ke pipi saat tiba-tiba…
Chup!
Mir mencium bibir Hyera cepat.
“R u ok Hyera-ah? Aku tahu aku tampan. Lama sangat kau tenung".Namja itu tersenyum.
Namun senyuman yang sedari tadi tidak kunjung luntur itu perlahan hilang digantikan wajah cemas saat setitis air jatuh di atas tangannya.
“Chagiya uljimayo. Kenapa menangis, eoh?” Mir segera menarik Hyera yang menunduk ke dalam pelukannya.
Mir mengusap-usap belakang badan isterinya itu mencuba memberikan ketenangan sambil mencium ubun-ubun dikepala Hyera. Cukup lama Mir cemas kerana Hyera tak kunjung mengeluarkan suaranya.
“Anio, oppa. Gomawo sudah membantuku.” Hyera melepas pelukkan Mir dan mengelus buat kali pertamanya pipi Mir dengan tangan kanannya lembut dan berlalu untuk ke kamar mandi.
Mir masih kembali duduk di birai katil. Bagai terpana seketika saat Hyera menyentuh lembut pipinya. Namun hatinya masih cemas adakah ciuman nakalnya buat Hyera menangis atau kenapa lagi dengan Hyera?
“Tangisan tu sebab aku bahagia, oppa. Mulai hari ini aku sudah rasmi dan sah menjadi Puan Bang." 'Bang' merupakan nama keluarga Mir.. Hyera sempat menoleh dan menghadiahkan Mir eyesmilenya.