"R u ok?" tanya Baekhyun mencuba nasib bertanyakan Hyera yang sedari tadi membatukan diri.
"Fine.." jawab Hyera ringkas.
"Dia cakap dia ok". Baekie menjongkitkan sedikit bahunya kepada rakan-rakannya yang lain.
Kemudian Sehun pula mencuba nasib "Noona, bubble tea" sambil menghulur sebekas minuman perasa favouritenya.
Hyera mengelengkan kepala. Langsung tidak berminat.
"Ala... Dia tak nak.." rajuk Sehun.
"Hyung la cuba. Hyung kan memang rapat dengan dia" Kai dan Sehun menolak-nolak Suho.
"Hyera waeyo? Diam je dari tadi. Ada masalah pape ke? Share la.. Mana tau Oppa boleh tolong" Suho cuba memujuk.
"Tolong... Oppa... Tolong diam" Hyera smirk. Dia masih kaku memandang lantai airport yang besinar-sinar baginya.
"Takkan PMS lama sangat. Semalam ok jek" Pikir Baekhyun.
"Biar laa dia, nanti ok la tu" tambah D.O.
"Perasan tak telinga dengan hidung dia merah? Mesti mata pun bengkak tu. Tu yang Cover spek" Chanyeol mengutarakan fakta.
"Manager kita menangis ke?" Bisik Kai dengan ekor matanya memandang Hyera.
Kini mereka bersedia untuk menaiki flight penerbangan ke Beijing China bagi memenuhi jadual mereka. Penerbangan yang ditempah khas oleh SM milik Korean Air itu menempat kira-kira 40orang. Members EXO-K, bodyguard dan staf.
"Omo! Kyeopta~ nama dia apa?" Hyera yang tiba-tiba melalui sit Chanyeol dengan cekap merampas phone milik Chanyeol.
"Hyera!" Chanyeol tersentak.
"Ni.. Sape?" Hyera yang monyok sedari tadi kembali mempamerkan sengeh sampai ke telinga. Cermin mata gelap yang menutup matanya kini disingkap atas kepala.
"Bwo? Park Min Woo hyung?"
"Lesung pipit dia comel kan..kan? Nanti bawa aku jumpa dia juseyo..."
"Ani. Tak hensem pun. Suho pula merampas phone Chanyeol dari Hyera"
"HYUNGGGGG!!" Chanyeol merampas kembali phonenya dari tangan Suho.
"Comel" Hyera pout.
"TAK!" Suho membulatkan matanya.
"COMELLLL"
"TAKKKK!"
"KYEOPTA KYEOPTA KYEOPTAAAA!!!". Hyera berdegil.
"ANI ANI ANIYAAAA!!!" Suho juga bekeras.
"Cik Hyera, En. Suho sila duduk ye. Kita dalam flight sekarang"..
Suara salah seorang staf SM mengejutkan Hyera dan Suho, Mereka kembali tenang di tempat duduk masing-masing.
.....
"Makanan sampai.. Sapa mau lailailai~" 5 bungkus jjangmyeon dan sekotak ayam menari-nari dalam beg plastik putih yang sengaja digoyang-goyangkan Mir.
"Fuu Makan besar ni" G.O membantu maknaenya yang baru pulang dengan makanan yang sarat di tangan.
"Tiba-tiba je? Mimpi indah lagi ke?" Joon menyiku Mir.
"Tak nak tak pe.. Jangan makan" Mir membalas, laju dia menumbuk otok-otot perut Joon dengan sengaja.
"Hyung makan!" Mir mempelawa leadernya Seungho dan mereka berkumpul di ruang tamu berhadapan tv dengan duduk beralas lantai menjamu makanan yang dibawa Mir.
Seketika menjamu dan bagaikan krikk-krikk..
"Eh Mir siapa perempuan kat set pengambaran MV semalam?" G.O mula membuka bicara sepi seketika tadi.
"Ha? Sape?" Mir meratah dan mengigit-gigit tulang ayam, berpura-pura tidak tahu.
"Bukan staf SM ke perempuan tu?" Joon tepat ketika turut menambah cerita.
Mir masih bersahaja, dia tidak menjawab, juga tidak beriak terkejut. Ayam yang ditangannya lebih dihadapnya rakus.
"Perempuan tu keluar sambil menangis kan?" Thunder juga tiba-tiba turut berminat dengan topik yang diutarakn G.O tadi.
"Aah aku pun nampak" tambah Joon lagi
"BWO?!!" Mir mula beriak resah.
"DIA SAPE?"
"KAU CAKAP APA DENGAN DIA?"
"JANGAN NAK UBAH TOPIK!"
"BANYAK KALI DAH KAMI PERASAN KAU DENGAN DIA!"
"HYUNG!!!!!" jerit Mir.
Soalan demi soalan ditelan bulat-bulat oleh Mir. Lehernya bagai dicekek oleh hyung-hyungnya.
"Dah rasuah makanan pun kena jawab jugak ke?" Mir mencebik. Maknae yang berperwatakkan sangat periang ini kini terjerat dengan soalan dari members MBLAQ yang lain.
"Cite je la! Palli!" Thunder mencekek leher maknaenya sekuat hati.
"ERGHHHH! Nah!" Mir membaling satu sampul surat.
"Dia wife aku dan bakal janda"
"WIFE? JANDA?" serentak mereka terkejut.
"Tak payah lah terkejut! K Drama sangatttt~" Perli Mir.
"Dua bulan dah kami kawen. Sah! Aku selamatkan dia. Orang upah untuk bunuh dia. Nasib tak mati. Kes dengki. Dia pegang jawatan besar dalam SM. Kebetulan aku tak boleh tidur. Dalam pukul 3 ke 4 pagi aku merayap kat tepi pantai resort, tu yang nampak dia dihenyak dalam air laut depan mata. Lepas selamatkan dia..."
"Lepas selamat kau kawen?" Joon mencelah.
"Eh cite aku ke cite kau ni?" Mir membaling tulang ayam kepada Joon.
"Aku kawen dengan dia sebab dia risau kot la dia mengandung. Padahal aku tak usik dia pun"
"Kau kawen terpaksa?" Joon mencelah lagi.
"Kau je la cite.. Kau lagi tahu kan.. Sambung sambung grrrr" Mir mengetap bibir.
"Sebenarnya hyung.. Aaaa.." Mir lambat-lambat memulakan ceritanya semula.
"WAE????"
"Sabar la hyung.. Nak tarik nafas pun tak dan. Aish.. Macam ni memang Mir bukak baju dia sebab nak panaskan dia. Mase tu dia dah beku dah kot. Sejuk gila air tu. Tapi memang tak lebih dari tu. Tapi tak tahulah kalau terlebih. Sebab sedar pun dah pagi. Pabo! Macam mana boleh tertido. Lepas kes tu selesai Henry hyung mintak kami kahwin risau adik dia Hyera mengandung. Tapi takda apa-apa dan sekarang dia nak cerai. Kejadian tu kat China masa kita road tour. Arghhhhhhh tu je kot".
"Henry tu hyungnya Hyera? Habis siapa lagi yang tau cerita ni?" Seungho leader meminta penjelasan lagi.
"Yup! Super Junior M tu.. Family kami semua tau. Rain hyung pun. Tu je rasanya yang tau".
"Kenapa kami baru tau?" Joon mencelah lagi.
"Tanya je la penulis FF ni" (-_-) zzz