Mir masuk ke apartment mewah. Hari ni dia tidak pulang ke dorm seperti kebiasaannya malah lepas photoshoot dan mengambil sedikit barang di dorm Mir segera balik menjengah Hyera isterinya.
Mir memandang sekeliling ruang tamu dan terus menuju ke bilik Hyera. Mujur juga pintu bilik Hyera tak berkunci. Mir kaget sekejap di pintu, dia tidak jadi melangkah bila melihat Hyera tidur mengiring dengan baju tidur putih paras lutut yang tersingkap di atas peha. Fikiran Mir mula tergangu membayangkan yang bukan-bukan sehingga nyaris terlupa niatnya untuk melawat Hyera yang sakit tadi.
Mir duduk di birai katil menyelimutkan Hyera, kemudian secara berhati-hati Mir membetulkan anak-anak rambut yang menutupi dahi dan mata Hyera. Seraut wajah yang cantik, mata Mir mula menjalar ke bibir mungil Hyera. Lama dia berkeadaan begitu dan naluri lelakinya mula melemaskan dirinya.
Mir kemudian beralih kearah telinga Hyera, menghembuskan nafasnya beberapa kali di cuping telinga Hyera sehingga tubuh Hyera mula mengeliat lembut. Bibir Mir mulai bergerak dimulai dengan dahi, tulang pipi dan berakhir di leher yeoja yang baru sebulan dinikahinya itu.
"Baby dont cry tonight.." Mir tersentak bila lagu dari smart phone Hyera mula kedengaran.
Dia cepat-cepat bangun dan pura-pura kononnya baru masuk ke bilik Hyera. Sempat juga matanya menangkap nama Suho di screen phone.
"Lagi lagi Suho. Kenapa kenapa kenapa dia je yang selalu spoilkan aku dengan Hyera. Aku hentak jugak si Suho ni! Eh Hyera ni pun satu boleh lak dia set lagu baby dont cry sangat. Agak-agak Hyera letak ringtone aku lagu apa? Menyampah!" Mir menyumpah-nyumpah Suho didalam hati.
Mir hanya memerhatikan Hyera menjawab phonenya dengan suara yang sangat lemah. Mir kekal berdiri dan hanya diam bersandar di dinding.
"Oppa... Waeyo?" Hyera menarik sedikit hujung bahu bajunya yang jatuh angkara Mir tadi meskipun dia sendiri tidak sedar.
"Tak ada apa-apa, dah ok ke?" Mir duduk kembali dibirai katil kali ni besebelahan Hyera.
"Hhmmm sikit je. Period!" jawab Hyera ringkas.
"Owh period.. Ape period?" Kedengaran hairan di hujung suara Mir.
"Period tu period laa" Hyera menambah lagi dan menarik selimutnya semula.
Mir kekal diam.
"Waeyo Oppa? It's ok kita dah boleh cerai" Hyera terus mengiring membelakangkan Mir yang terkedu di birai katil. Sudahlah dia termangu dengan ungkapan "Period" sekarang Hyera menambah pula dengan perkataan 'CERAI'.
Mir yang selalu terlihat dengan kerenah periangnya tiba-tiba bertukar riak, dengan langkah lemah dia menutup kembali lampu dan pintu bilik Hyera dengan perlahan keluar dari bilik. Kemudian terus masuk ke kamar bersebelahan kamar Hyera. Lama dia duduk termenung.