PART 16

1.1K 81 4
                                    

Hyera merendam separuh kakinya. Dia hanya memilih untuk duduk di tepi sambil kakinya dicelup ke dalam kolam, Dia menguis-nguis dan bermain-main dengan percikkan kecil air. Kolam yang dipilih Hyera sedikit terpencil dan tiada langsung kelibat orang. Sesekali Hyera merenung di dalam kolam yang agak biru kehijauan itu. Entah pikirannya kemana dan dia sekali lagi menitiskan air mata.

"Haa tu pun Hyera Aishh seksi betol yeobo aku ni. Nasib baik tempat tersorok. Tak pe aku izinkan.." Bebel Mir saat melangkah menuju Hyera. Macamlah selama ini Hyera perlu mintak izin darinya.

"Hyera r u ok?" Suho duduk disebelah Hyera. Dia sudah dari tadi mengikuti Hyera.

Suho terlebih dulu tiba sebelum sempat Mir sampai.

"Budak Suho ni lagi!" Aigoo.. Aku dah nak balik ni dia kacau pulak. Selalunya memang dia je la yang punca! Nak bagitahu Hyera depan-depan ke call ke mesej ke whatsap ke kakaotalk ke wechat ke twit je ke instagram keeee balik je la n tak payah inform Hyera la eh? Eh ke... Mir mencanang-canang di dalam kotak pikirannya. Tapi melihat isterinya di temani Suho makin bersemangat dia melangkah dekat dengan mereka.

"Ehem.."

"Oppa.."

Hyera bangun dengan perlahan saat Mir berdehem. Suho lantas memberikan tangannya untuk dipaut Hyera namun Mir terlebih dulu mendorong isterinya bangun dan dengan sengajanya meraih pinggang Hyera.

"Nak balik dah ni..."

"Ok"... Hyera mengangguk. Langsung tidak marah dengan rangkulan pinggang yang dibuat Mir.

"Nanti kita jumpa. daa..." Hyera menambah lagi sambil tangannya menekup muncung Mir yang sudah mengade nak menciumnya. Terteleng juga kepala Mir. Sudahlah extra berbirat tangan kirinya dicubit Hyera.

"Kau hingat dah berbaik senang-senang kau nak terkam dia. Hamik kau!" Jerkah Mir didalam hati.

Suho menelan air liur.. Melihat Hyera bertindak mengenakan Mir buat dia tak sedap hati.

"Hyera, Oppa pergi dulu ye.. nak jenguk mber2 yang lain k" Suho tiba-tiba bersuara.

"Eh dah tadi oppa datang nak tanye apa?"

"Aaa tak.. takkk ada apa. Lupa. Oppa lupa, nanti dah ingat bagitahu ye aaarr o....K" Suho bingkas pergi dari situ. Malah dia lagi laju berjalan dari Mir yang juga turut beredar.

"Kim Joon Myeon!"

"Errr..." Suho memberhentikan langkahnya.

"What up!"

"Hey GirLLLL....." Baekhyun tiba-tiba menahan Hyera. Ntah dari mana dia muncul.

"Yeongwon gatdeon chalna unmyeong gateun sungan
Nareul han sungan tdulhgoga beongaecheoreom I segyereul
Neon nae ireum bulleojumyeo naegero dagawa"

Hyera makin salah tingkah. Baru sekejap tadi dia berniat menjerkah Suho sekarang Member Exo sudah memenuhi kolam di ruangannya. Ntah dari mana pula alunan muzik "Call Me Baby" ni datang.

Masih seperti di dalam MV. Yang beza mereka memakai pakaian mandi. Rata-ratanya berboxer, Dance sama yang ditari mereka. Sudahlah koreografi lagu ni agak seksi. Makin galak dan mengade2 pulak mereka mengusik Pengurus mereka, Hyera Lau.

Puas Suho membisikkan kepada mereka agar menghentikan usikan itu, namun makin rancak pula langkah sorang2 mencorak tari.

"Eodun miro soge gathyeossdeon oh na~
Geu eodum sogeseo
Nal kkaewojun ne moksori deullyeowa~
Nal dasi taeeonage hae yeah!!"

"E x o LISTEN!" Jerit Hyera.

Semua terpempan. Belum sempat Chanyeol menokok tambah part Rapnya.

Hyera mendekatkan diri kepada mereka yang kebetulan seolah berbaris membelakangkan kolam renang, dengan senyuman yang sedikit mengoda Hyera menyiku Sehun sehingga jatuh ke dalam kolam, dek kerana dia yang paling hampir dan paling hujung dengan Hyera.

Terpalit juga air kolam mengenai mereka yang lain. Hyera sempat berevil smile sambil jarinya ligat mengikat jubah mandinya dan berlalu dari situ.

tbc .. sambung!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 21, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SUAMI AKU K-IDOLWhere stories live. Discover now