﹙all the better days are the ones spent with you ﹚
Sarah melihat Akif sedang mencampak mainan daripada bakulnya . Jenuh aku nak mengemas nanti . Perempuan mengandung itu mengerling pintu utama yang terbuka luas . Ayesha , Aisy dan Hania ada di luar . Tengah main apa entah . Sepatutnya suami dia waktu-waktu macam ni dah balik . Tapi kenapa hari ini lewat sangat ? Dia nak telefon tapi takut menganggu pula . Mana tahu Zafriel tengah meeting ke apa . Zafriel garang rawr .
" mama , ada orang jahat depan rumah " Sarah berpaling memandang Hania . Orang jahat ? Orang jahat mana pula ? Perlahan-lahan perempuan itu bangun . Hania mengikuti daripada belakang . Sarah menjengukkan sedikit kepala . Berkerut halus dahinya melihat seorang lelaki terpacak di luar pagar . Pengawal tak sedar ke ada mangkuk tak guna tu dekat luar ?
" mana abang ? kakak ? " tanya Sarah . Anak matanya meliar memandang ke arah luar . Sarah berdecit tidak berpuas hati . Kenapa masa-masa macam ni dia datang ? " mandi kolam " balas Hania ." suruh diorang masuk " Hania mengangguk patuh . Gadis itu berjalan keluar daripada rumah . Sarah bergerak ke sofa . Mencapai telefon . Nombor Zafriel dicari . Selepas menjumpai , ditekan lalu dilekapkan ke telinga .
" abang , angkatlah " tangan laju membuka laci meja . Sepucuk pistol diambil . Kenapa susah sangat nak angkat call ? " kenapa mama ? " soal Aisy sebaik sahaja melangkah masuk ke dalam rumah . Aisy mengerling pistol di tangan Sarah . Lelaki itu mengerutkan dahi . " kunci pintu " tanpa membalas apa-apa , Aisy mengunci pintu seperti mana yang disuruh mamanya .
BANG !
BANG !
Tak guna .
Sarah menggigit bibir . Nombor Zafriel di telefon erulang kali namun tidak diangkat . Dia mula risau . Kalau dia tak mengandung , dah lama dia tibai manusia-manusia dekat luar tu . Akif mula menangis . Aisy , Ayesha dan Hania mendekatinya . " ambil adik cepat " tergesa-gesa Sarah mendail nombor Rayyan . Telefon Zack pun tak dapat . Mana pergi mamat-mamat ni ?
" Rayyan , mana Zafriel ? kenapa dia tak angkat call aku ? "
" aku dekat hospital . Zafriel kemalangan . ada orang cuba serang dia . dia kena tembak " Sarah terdiam . Dia memandang wajah keempat-empat anaknya . Perempuan itu terduduk di sofa . Allahuakbar , abang .. Kenapa tiba-tiba benda ni berlaku ?
" datang rumah aku , Ray . ada orang cuba nak serang kitorang . anak-anak aku , Ray " dia tak kisah nyawanya terkorban tapi jangan anak-anaknya .
" kejap ! jangan keluar dari rumah ! aku datang sekarang ! " talian diputuskan .
" mama .. "
" duduk dekat mama . jangan takut , nanti uncle Rayyan datang " Sarah senyum , menyakinkan anak-anaknya . Aisy , Ayesha dan Hania duduk berdekatan dengan Sarah . Akif masih menangis . Dia takut . Sarah menenangkannya . Maafkan mama papa . Disebabkan pekerjaan mama papa , korang semua terlibat sekali . Aku tak rasa mereka sikit . Mereka ramai .
YOU ARE READING
S2 | Mafia Academy 2
Action[ ONGOING ] KARYA KETIGA ❛ pastikan baca Mafia Academy terlebih dahulu bagi mengelakkan kekeliruan ❜ ﹙ 𝙖𝙡𝙡 𝙩𝙝𝙚 𝙗𝙚𝙩𝙩𝙚𝙧 𝙙𝙖𝙮𝙨 𝙖𝙧𝙚 𝙩𝙝𝙚 𝙤𝙣𝙚𝙨 𝙨𝙥𝙚𝙣𝙩 𝙬𝙞𝙩𝙝 𝙮𝙤𝙪 ﹚ Nur Sarah I Tengku Zafriel Qaiser Bertahun lamanya Sarah...