' 12

1.4K 127 14
                                    

all the better days are the ones spent with you

﹙all the better days are the ones spent with you ﹚

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" sebut eeeee " Akif menunjukkan giginya . Sarah ketawa . Ada gigi baru tumbuh . Sarah mencubit pipi Akif . Kerja menggigit lah budak ni nanti . Bedak Johnson Baby ditaburkan sedikit ke atas tangan lalu disapu pada kedua belah pipi Akif . Ayesha mengesot ke arah Sarah . Badan disandarkan malas ke badan mamanya . Ayesha memanggil Sarah . Perut mamanya diusap . Sarah menyahut .

" tak nak mandi lagi ke ? dah lewat . lepas asar nanti , nak pergi rumah pak ngah pula " tangan Sarah sibuk menyikat rambut Akif . Aisy merengek . Bantal ditekup pada wajahnya . Hania ada dekat atas , dalam bilik . Mandi agaknya .

" baju packing sendiri . mama tak larat " baju Akif dilipat . Makin kuat Aisy merengek . Sarah menjeling . Baju-baju Akif dimasukkan ke dalam beg . Ayesha merebahkan badan ke bawah . Malasnya . Akif menggoncang botol bedak . Habis bertaburan bedak di atas karpet .

" adik " Akif tersenyum . Hujung bibir Sarah ternaik melihat wajah comel anaknya . Dagu Akif tercuit . Buat muka comel pula budak ni . Gigit pipi tu karang . Botol bedak dilarikan .
Akif menepuk tangannya di karpet . Main bedak pula . Tadi jatuhkan balang biskut , bergusti dengan papa , buat Hania menangis . Sarah geleng kepala tengok perangai anak bongsu dia .

" cik abang , bangun . cepat mandi " punggung Zafriel ditampar . Messy bun Sarah sengaja dirungkaikan . Scrunchie dipakai ke pergelangan tangan . Rambut Sarah turut dikusutkan . Zafriel tersenyum-senyum. Suka hati tampar punggung orang . Pinggang Sarah dicuit .

" mandikan abang " rambut panjang Sarah dimainkan . Dikumpul dan dibawa ke hidung . Zafriel suka bau rambut Sarah . Aisy dan Ayesha menayangkan wajah geli . Dah tua pun suruh orang mandikan . Bantal-bantal Akif disusun . Haih ... Habis dilemparnya .

" suruh Aisy mandikan " Sarah berbaring di tilam kecil Akif . Mata dipejam . Dia tak apalah mandi lambat sikit sebab dia kan pregnant . Akif memeluk patung berbentuk penguin . Hadiah daripada papa . Zafriel suka belikan patung untuk Akif . Terus lupa teddy bear dia . Tapi kadang-kadang cari juga teddy bear kesayangan dia .

" tak nak ! " laju Aisy memintas . Sarah tergelak . Zafriel cemberut .

" nanti kalau papa dah tua dah sakit , Aisy tak nak mandikan papa ke ? " Zafriel sengaja menguji anaknya . Aisy diam . Kenapa macam ada anak panah kena dekat jantung ni ? Kening Aisy mengendur .

" apa papa ni ? mama ! tengok papa ni ! " air mata dah bertakung . Sarah mengangguk-angguk . Thumbs up diangkat . Sengaja nak mengusik . Aisy mencebik bibir .

" huwa ! tak sukalah ! " bantal ditekup pada wajahnya . Kaki dihentak protes . Zafriel mengerutkan kening . Pelik-pelik perangai . Sarah tepuk-tepuk punggung Akif sambil mata terarah kepada drama di hadapannya . Akif menguap . Mengantuk tengok perangai abang dia .

S2 | Mafia Academy 2Where stories live. Discover now