𝕊𝕚𝕔𝕜(ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥), 𝔹𝕦𝕥 ℍ𝕖 𝕃𝕚𝕖 :𝕧

1.6K 69 3
                                    

Warning!
Sebelumnya Sorry ye, di cerita ini Bahasa Indo & Malay campur aduk macam gado-gado😭 aduh jadi lapar:v

Tak tahu lah, tulis apa pulak saye ni:v
Silahkan baca saja, saya dah angkat tangan👐... 🏳️🏳️🏳️Nah loh, bendera putih pun dah berkibar :')

Dahla tu...

🍊Selamat Membaca🍒


Komander Kokoci berdiri kat atas kerusi kemudi kapal angkasa:v, kedua tangannya di lipat ke belakang.

"Yaya dan Fang, korang berdua pergi ke planet Rimbara demi misi penyelamatan," ucap Komander itu bersuara tegas.

Merasa tak puas hati, Boboiboy mulakan bicara. "Tapi... Kenapa mesti mereka berdua komander? Tak boleh jadi ni," ungkapan hati seorang suami bergema di satu ruangan.

Yaya diam sahaja, dia sebenarnya pun tak terima mengenai tugas yang menurutnya tidak pantas.

"Bawa bertenang Boboiboy, ini hanya misi penyelamatan... Bukan apa-apa hal pun, jadi kamu jangan risau," balas Kokoci bersikap tenang.

"Apesal pulak? Mengapa mesti Fang!Kenapa bukan aku dan Yaya sahaja yang pergi kat misi tu!" Boboiboy degil, Yaya menepuk dahi dia sebab tengok perangai suami yang berkepala batu.

"Misi je kan? Tak payah lah kau berkelakuan berlebih," ucap lelaki berambut ungu mirip landak.

"Mana boleh macam ni?! Kau pulak Fang, boleh ke kau jaga isteri aku!" Boboiboy menunjuk ke arah Fang dengan pandangan tajam.

Fang menjentikkan jari dia. "Senang je tu, sesuai komander cakap... Kau tak payah risau."

Boboiboy merungut emosi, dia menghentak-hentakkan kaki menuju ochobot. "Ochobot, bawa aku balik ke bumi! Diorang dah tak menjaga perasaan hati aku sekarang ni."

Robot warna kuning itu mengangguk sahaja, Ochobot pun dah malas mengenai perbahasan tiada kena mengena dengan dia.

"Aku dah agak, mesti dia jealous haha..." Fang ketawa terbahak-bahak.

Yaya pasang tatapan rata. "Dah lah tu Fang, haiss kau ni... tidak menghormati perasaan rakan."

Fang berguling di atas lantai. "Hahaha kelakar sangat lah pas tengok wajah si Boboiboy tu..."

"Ape punya kawan lah," Ying gulung mata malas.

Lelaki topi dinosaur menapakkan kaki ke halaman rumah dia, Boboiboy mengacak rambut menahan kegelisahan.

Dia mendongak ke langit biru yang terang, berharap agar isterinya pulang untuk mengejarnya. "Hm... Ape yang nak ku harapkan? tak semestinya yaya datang kat sini."

Boboiboy membuka pintu, suara menjerit mengalihkan perhatiannya.

"BOBOIBOY! Kau ok tak?" kata seorang gadis bertudung merah jambu yang muncul dengan portal teleportasi.

Lelaki itu memandang ke bawah. "Mengapa awak kat sini? Semestinya awak pergi bersama Fang."

"I...iye, tapi saya tak selesa semasa tengok awak tibe-tibe balik tadi," Yaya mengepalkan penumbuknya(tangan) di hadapan dada.

"Tak kisahlah, luangkan je masa awak dengan budak si Fang tu," nampaknya Boboiboy dah merajuk.

"Ishh awak ni, tak baik cakap macam tu! Awak penat kan? Jom saya kawankan awak berehat," Yaya menyentuh tangan suaminya.

Boboiboy tediam je, nak nolak tak sedap hati lagipun baru kali ni Yaya terlebih dahulu memegang tangan dia tanpa diminta.

Mereka masuk ke bilik tidur, Yaya mendudukan badan Boboiboy pada katil yang cukup besar bersemuka dengan tingkap.

MINE : BoYa {OneShoot}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang