Chapter 9

267 6 0
                                    

De volgende ochtend werd Olivia wakker door haar wekker; 9 uur, een mooie tijd om op te staan. Ze neemt een lange warme douche, dit had ze nodig. Ze sopt haar haren in en spoelt dit uit, vervolgens pakt ze de conditioner en doet hiermee hetzelfde. Na het douchen wikkelt ze haar blond/bruine haren in een handdoek en droogt ze haar lichaam af. Ze kleedt zich om, het was media dag, dus aangezien ze samen met Jess achter de schermen hielp met een aantal dingen moest ze in een Mclaren shirt rondlopen. Ze pakt een lichtblauwe destroyed jeans en het Mclaren shirt dat Zak de meiden gisteren had gegeven uit de kast en trekt dit aan. Ze pakt haar feloranje nike schoenen en doet deze ook aan. Haar haren laat ze opdrogen, ze föhnde haar haren eigenlijk nooit, hier had ze nooit zin in of tijd voor. Olivia pakt de borstel en borstelt haar haren, pakt haar make up en brengt wat mascara aan op haar ogen en lippenbalsem op haar lippen. Haar overige sierraden laat ze in haar kamer liggen, maar haar zilveren ring, ketting en armbandje doet ze wel om, samen met haar zilveren horloge zodat ze altijd weet hoelaat het is. Haar telefoon stopt ze in haar broekzak en haar portemonnee laat ze in haar tas zitten, die had ze toch niet nodig.

Eenmaal aangekomen in de kantine pakt ze een bord en gaat langs het buffet. Een kommetje, yoghurt, fruit en een glaasje water, want veel honger had ze niet. Ze neemt een diepe zucht en scant de kantine voor een lege plek. Jess was nog op haar kamer, maar de twee meiden hebben elkaar niet begroet, waarom, geen idee. Olivia hield van Jess, ze was haar beste vriendin, maar ze vond het vervelend dat ze zich met haar privé leven bemoeide. Tuurlijk wist Jess wat er allemaal gebeurd was, niet alles, maar wel veel. Olivia snapte haar ook wel, ze merkte zelf dat ze vaak afwezig was, diep in haar gedachten en vooral terughoudend. Ze wist gewoon niet goed wat ze moest doen, ergens wist ze wel dat niet alle jongens hetzelfde waren, Brian bijvoorbeeld, hij was echt een schat. Maar toch was er ergens dat kleine stukje onzekerheid, iets dat Jason er in heeft geforceerd, waar ze niet mee wist om te gaan. Voordat Olivia samen met Jason was was ze een hele spontane, zelfverzekerde meid die haar mening durfde te geven, maar sinds Jason in haar leven kwam was veranderde dit. Ze werd ingetogener, onzekerder, stiller. Dit was ook wel logisch, gezien het feit dat Jason niks goed keurde, bij een te harde stem kreeg ze al klappen, elke week was er een andere meid bij hem in bed, waardoor ze zich onzeker ging voelen over haar eigen lichaam. Ze wilde dit overkomen, maar ze wist nog niet zo goed hoe...
"Hey." Jess kijkt naar Olivia en lacht zachtjes. "Hey.." zegt Olivia terug, een kleine glimlach op haar gezicht. "I'm sorry.." "don't be, it's okay, I understand." Knikt Jess en samen lopen ze naar de tafel waar de rest ook al zat.
"Is everything okay?" Olivia staart naar haar eten en speelt met de lepel. "Olivia?" Ze kijkt op en kijkt in zijn ogen, de kleur was speciaal, het was niet één kleur, het waren er meer. Het was een mix tussen blauw, groen, grijs en bruin, netzoals haar eigen ogen. "Hmm?" Mompelt ze en ze kijkt weer naar haar yoghurt. "Are you okay? You barely touched your food." Zegt Lando, zachtjes, zodat niet iedereen het hoort. "Oh, yeah, I'm fine, just not that hungry." Ze glimlacht en kijkt naar Lando. Hij had een bedenkelijke blik op zijn gezicht, hij geloofde het niet. "And?" Vraagt hij verder. Olivia zucht zachtjes en glimlacht naar hem voordat ze weer naar haar eten kijkt. Er was iets aan hem, ze wist niet wat, maar iets wat ervoor zorgde dat ze zich op haar gemak voelde. Netzoals aan de telefoon toen ze hem voor het eerst sprak. Ze kon haar vinger er niet opleggen, ze wist niet wat het was, maar het was er. "Things going on in my head." Mompelt ze zachtjes en neemt een hap van haar yoghurt. Ze voelt Lando knikken, zonder te kijken. Ze voelt zijn blik op hem branden waardoor ze hem weer in zijn ogen aankijkt. "Wanna talk about it?" Ze schudt haar hoofd en kijkt weer naar haar ontbijt. "I'm good, you should focus on the race."

Na het ontbijt pakt iedereen zijn of haar spullen om naar het circuit te gaan, zo ook Jess en Olivia. Eenmaal aangekomen op het circuit lopen ze naar Paddock 1, waar de motorhomes van alle teams staan. Olivia legt haar spullen neer en kijkt naar Jess, die met Lando in gesprek was. "So, do you like it here?" Vraagt Daniël die naast haar stond. Ze kijkt omhoog naar hem en lacht "yeah, I'm happy to have this oppertunity." Daniël knikt en ze praten nog wat over de opkomende races en formule 1 in het algemeen. Hij legde haar nog wat termen uit, dingen waar ze eerst niks van begreep maar dankzij zijn hulp nu wel snapte. "Daniël, interviews." Charlotte stond in de deur opening en lacht naar Olivia. "Mind if I borrow him for awhile?" Olivia lacht en geeft Daniël een knuffel. "Goodluck" grinnikt ze. "Thanks Liv." Mompelt hij terug. Ze glimlacht en gaat op de bank zitten.

Uren gingen voorbij, Olivia kon niet heel veel doen, aangezien Jess het meeste al eens gedaan had, en dus wist hoe het moest. Wel hielp ze af en toe met wat andere dingen, zoals het opschrijven van bepaalde plannen. Olivia was nu alleen in de kamer van Lando, aangezien hij interviews had. Ze zat op de bank en belde haar ouders, die natuurlijk allemaal vragen hadden. Haar vader was groot formule 1 fan, en haar moeder juichde altijd mee voor Max. Na een half uur gebeld te hebben hing ze op, ze pakte de elastiek die om haar pols hing en liep naar de grote spiegel in de kamer. Ze besloot haar haren in een staart te doen, het was ondertussen namelijk best warm geworden in de kamer. Ze doet het elastiekje in haar haren en kijkt naar rechts als ze de deur open ziet gaan. "Hey." Olivia trekt haar staart aan en draait zich om naar de persoon in de deuropening. "Hey." Jess loopt naar haar toe en trekt haar in een knuffel. "I want to apologize, I know it's been hard, I never meant to put that much pressure on you." Mompelt ze en Olivia knuffelt haar terug. "It's fine Jess, I know you're just trying to help." Jess knikt en kust de want van Olivia. "Just, know that I love you, and that I will do anything to make you feel happy. Know that I won't set you up with someone I don't trust." Olivia knikt en glimlacht naar Jess. "I trust you."

A life changing momentWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu